arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

اختلاف نخست وزیر و دولت فدرال هند برای تمدید قرنطینه

سر وزیر دولت دهلی روز شنبه گفت که نارندرا مودی نخست وزیر هند برای مهار ویروس کرونا خواهان تمدید دوران قرنطینه است، اما دولت فدرال با این تصمیم مخالف است. دولت هند هنوز اعلام نکرده که چه زمانی در مورد تمدید دوران قرنطینه تصمیم نهایی اتخاذ خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزاش رویترز، مودی نخست وزیر هند برای تصمیم گیری در مورد دوره آینده با چندین سروزیر ایالتی یک کنفرانس ویدئویی برگزار کرد.

آرویند کجریوال سروزیر دهلی که در این جلسه حضور داشت، گفت که مودی تصمیم گرفته است که دوران قرنطینه را تمدید کند.

کجریوال در صفحه توییتری نوشت: نخست وزیر هند تصمیم درستی در مورد تمدید دوران قرنطینه گرفته است. امروز موقعیت هند بهتر از بسیاری از کشور‌های توسعه یافته است، زیرا ما زود دوران قرنطینه را شروع کردیم. اگر اکنون متوقف شود تمام دستاورد‌ها از بین خواهند رفت.

دولت فدرال هند نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مودی در این جلسه تأکید کرد که هفته‌های آینده برای تعیین تأثیر اقدامات انجام شده در مورد مهار ویروس (کرونا) بسیار مهم است.

دولت هند هنوز اعلام نکرده که چه زمانی در مورد تمدید دوران قرنطینه تصمیم نهایی اتخاذ خواهد کرد.

در حالی که وزارت بهداشت هند چند روز پیش از ثبت بیشترین موارد ابتلا به کرونا در یک روز خبر داد، این کشور روز جمعه با ثبت رکورد تازه‌ای اعلام کرد که در طول این روز یک هزار و ۳۵ مورد ابتلا به کرونا و ۴۰ مورد فوتی در این کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت هند، تاکنون ۷ هزار و ۴۴۷ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۲۵۰ نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایالت ماهاراشترا همچنان دارای بالاترین آمار ابتلا به کرونا در هند است.

دولت هند به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در این کشور یک قرنطینه سراسری به مدت ۲۱ روز اعلام کرده است. بر اساس اطلاعات اولیه، این قرنطینه قرار بود در تاریخ ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) لغو شود، اما اکنون مقامات هندی از احتمال تمدید این قرنطینه خبر داده‌اند. همچنین هند تمام پرواز‌های داخلی و خارجی را متوقف کرده و حرکت قطار‌ها در سراسر این کشور لغو شده‌است.

هند با جمعیت بیش از ۱.۳ میلیارد نفر در تلاش است تا با منابع محدود با این ویروس فراگیر مبارزه کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان