arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

اگر «خروج» حاتمی‌کیا موفق باشد، «پسرکشی» هم آنلاین اکران می شود

صادق یاری تهیه‌کننده یکی از فیلم‌های اکران نوروزی گفت: اگر «خروج» حاتمی‌کیا موفق بود، ما هم فیلم‌مان را اکران دیجیتال می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 


صادق یاری تهیه‌کننده یکی از فیلم‌های اکران نوروزی گفت: اگر «خروج» حاتمی‌کیا موفق بود، ما هم فیلم‌مان را اکران دیجیتال می‌کنیم.

صادق یاری که پیش از این با سریال‌هایی مثل «ممنوعه» و «کرگدن» به‌عنوان سرمایه‌گذار یا تهیه‌کننده در شبکه نمایش خانگی حضور داشت، امسال قرار بود به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی اکران نوروزی را تجربه کند در مصاحبه با «فرهیختگان» بيان كرد: باید صبر کرد و دید آیا توزیع فیلم «خروج» حاتمی‌کیا در فضای دیجیتال جواب می‌دهد یا نه؛ اگر «خروج» در این فضا موفق شود، خیلی از تهیه‌کنندگان و فیلمسازان ما کارهایشان را اکران دیجیتال خواهند کرد.

سازمان سینمایی اعلام کرده با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌های سینما فیلمسازان را به نمایش مستقیم فیلم‌هایشان در VOD تشویق می‌کند. آنها گفته‌اند که به‌عنوان مشوق، ۲۰ درصد از مبلغ قرارداد هر فیلم با VOD را به تهیه‌کننده آن فیلم پرداخت خواهند کرد.

دلواپسی‌های مردم به این راحتی‌ها برطرف نمی‌شود و آن اطمینان و اعتماد به فضاهای عمومی آسان برنمی‌گردد. احساس من این است که برگشتن به شرایط سابق زمان می‌برد. حالا ما فضایی به نام VOD و بستری به‌عنوان دیجیتال داریم که از طریق آن می‌شود فیلم‌ها را نمایش داد. باید دید آیا چنین فضایی ظرفیت این را دارد که باعث بازگشت سرمایه تهیه‌کنندگان شود؟ اگر این تصور محقق شود، اتفاقاً این فضای خوبی هست که در اختیار ما قرار می‌گیرد و ایده نویی به‌حساب می‌آید.

شما فکر می‌کنید پس از برطرف شدن همه‌گیری شیوع کرونا هم تاثیرات دوران توزیع دیجیتالی فیلم‌ها در سینمای ایران باقی بماند و یک نوع تجارت جدید ایجاد شود؟ صددرصد همین‌طور است. الان شما کمپانی نتفلیکس را ببینید. آنها هم پس از مدتی مستقیما فیلم‌های سینمایی تولید کردند که بر بستر دیجیتال منتشر می‌شد. اگر فضای دیجیتال درست مدیریت شود، این هم برای خودش بازاری است که ایجاد خواهد شد و تجارت جدیدی را رقم می‌زند.

حالا باید صبر کرد و دید آیا توزیع فیلم «خروج» حاتمی‌کیا در فضای دیجیتال جواب می‌دهد یا نه؛ اگر خروج در این فضا موفق شود، خیلی از تهیه‌کنندگان و فیلمسازان ما کارهایشان را اکران دیجیتال خواهند کرد.

نظرات بینندگان