arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

شاخص بورس ۱۵ هزار واحد افزایش یافت

بازار سرمایه امروز (یکشنبه) در ادامه روند صعودی خود بیش از ۱۵ هزار و ۴۲۲ واحد افزایش یافت و به کانال ۶۲۳ هزار و ۲۷۸ واحد راه پیدا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاخص بورس ۱۵ هزار واحد افزایش یافتبراساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۴۴۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۳ هزار و ۷۲۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با چهار هزار و ۲۶۰ واحد رشد به ۲۱۹ هزار و ۷۵۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۸۳۳ واحد افزایش به ۱۴۶ هزار و ۱۶۲ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۹ هزار و ۲۴۱ واحد افزایش به رقم ۷۹۹ هزار و ۴۴۳ واحد رسید، شاخص بازار اول ۱۲ هزار و ۲۶۹ واحد و شاخص بازار دوم ۲۶ هزار و ۶۶۰ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۲۸۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۳۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۷۴۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۶۰۰ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۵۵۰ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۵۱۷ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد بورس کالای ایران (کالا) با ۵۹ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۵۳ واحد، پارس سویچ (بسویچ) با ۴۵ واحد، سالمین (غسالم) ‌با ۴۳ واحد، تامین سرمایه نوین (تنوین) با ۳۸ واحد و گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۵ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان،‌ ملی صنایع مس ایران و گروه پتروشیمی س. ایرانیان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۶۴ میلیون و ۷۰ هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۹۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال هفت هزار و ۹۶۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار پنج میلیارد و ۱۹۲ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۳۷ هزار و ۶۴۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)،‌ سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، اعتباری ملل (وملل) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، بیمه کوثر (کوثر)، سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس)، فرابورس ایران (فرابورس) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان