arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

انصارالله یمن: آتش بس اعلام شده از سوی عربستان، گمراه کردن جهانیان است

سخنگو و رییس هیات انصارالله در مذاکرات صلح یمن گفت: آتش بس اعلام شده از سوی عربستان، کلاهبرداری و برای گمراه کردن افکار و اذهان جهانیان است. وی افزود: چنانچه یک جهت گیری جدی و یک اراده واقعی برای صلح وجود داشت، شورای امنیت سازمان ملل تصمیمی صریح برای متوقف کردن جنگ پوچ و رفع محاصره ناعادلانه صادر می‌کرد تا به بیانیه بی ارزش کشور‌های تجاوزگر رضایت ندهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«محمد عبدالسلام» روز یکشنبه با انتشار یادداشتی توئیتری، نوشت: تشدید حملات هوایی و زمینی نیرو‌های متجاوز ائتلاف همراه با ادامه محاصره و اعلام آتش بس، فقط یک کلاهبرداری و برای گمراه کردن جهان است.

وی تصریح کرد: چنانچه یک جهت گیری جدی و یک اراده واقعی برای صلح وجود داشت، شورای امنیت سازمان ملل تصمیمی صریح برای متوقف کردن جنگ پوچ و رفع محاصره ناعادلانه صادر می‌کرد تا به بیانیه بی ارزش کشور‌های تجاوزگر رضایت ندهد.

اظهارات رییس هیات انصارالله در مذاکرات صلح یمن در حالی بیان می‌شود که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته با ادامه بمباران و حملات به تعدادی از استان‎های این کشور، خسارت‎های جانی و مالی در این مناطق به جای گذاشت و ۱۶۶ بار آتش بس در الحدیده را نقض کرد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شنبه شب اعلام کرد: تنش‌آفرینی خطرناک ائتلاف سعودی پیامد‌های دردناکی برای نظامیان ائتلاف در بر خواهد داشت.

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز اعلام کرد پاسخ به تنش‌های نظامی ائتلاف سعودی و بدعهدی آن در موضوع آتش‌بس در روز‌های پیش‌رو داده خواهد شد.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بامداد پنجشنبه بطور رسمی از اعلام توافق آتش‌بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس ۲ هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز قابل تمدید است، اما هنوز از اعلام آتش بس یکجانبه عربستان در جنگ یمن ساعاتی نگذشته بود که سعودی‌ها و همپیمانان آن بامداد پنجشنبه حملات همه جانبه‌ای را در شمال یمن آغاز کردند و ائتلاف دوباره نشان داد که حتی برای چند ساعت نیز به قول و وعده‌های خود پایبند نیست.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا در یمن دیده شد و به خاطر زیرساخت‌های ضعیف سیستم درمانی یمن، سازمان‌های بین‌المللی نسبت به خطر وقوع یک فاجعه انسانی در صورت شیوع کرونا در این کشور هشدار داده‌اند.

ائتلاف کشور‌های عربی به سرکردگی عربستان از ۲۶ مارس۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت یمن را هدف حمله‌های خود قرار داده‌اند. این در حالی است که پس از گذشت شش سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان