arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

۸۹۵ تست سلامت از مسافران ورودی از ترکیه انجام شد / تست کرونای ۲۸ نفر مثبت بود

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۹۵ تست سلامت از مسافران ورودی از کشور ترکیه به استان دریافت و نتیجه آن نیز به این افراد اعلام شد. وی اضافه کرد: از این تعداد نیز نتیجه آزمایش ۲۸ نفر مثبت اعلام شد که از این تعداد تنها چهار نفر ساکن آذربایجان‌غربی و بقیه ساکن استان‌های دیگر کشور هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر جواد آقازاده روز یکشنبه در بیست‌ونهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: طی روزهای گذشته ۹۶۰ مسافر از ترکیه به کشور وارد شده که از این تعداد، ۸۹۵ نفر مورد آزمایش کرونا قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد نیز نتیجه آزمایش ۲۸ نفر مثبت اعلام شد که از این تعداد تنها چهار نفر ساکن آذربایجان‌غربی و بقیه ساکن استان‌های دیگر کشور هستند.

وی افزود: مشخصات این افراد در سامانه سلامت ثبت‌ شده که از آن طریق به خود آنان و مرکز بهداشت محل سکونتشان اعلام شده است تا اقدامات تکمیلی در مورد آنها انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌ درمانی آذربایجان‌غربی با ابراز نگرانی از نحوه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در استان ادامه داد: این امر به آن شکلی که باید انجام گیرد، تحقق نیافته و همچنان خیابان‌ها شلوغ و تجمع‌ها زیاد است.

دکتر آقازاده گفت: نگرانی ما هم‌اکنون این است که با تداوم روند فعلی، به اوایل شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی بازگردیم که این امر می‌تواند بسیار مشکل‌آفرین شود.

به گزارش ایرنا رویکرد اصلی دولت پس از مهار اپیدمی کرونا به وضوح «حفظ جان مردم به طور همزمان در مقابل کرونا و آثار سوء اقتصادی ناشی از آن می باشد» و در حقیقت دولت سیاست سلامت‌محور را دنبال می‌کند.

این سیاست سلامت‌محور علاوه بر نظام پویای بهداشت و سلامت به پایه‌های قوی اقتصادی برای حفظ زندگی چند دهک پایین جامعه نیازمند است و این به معنی ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد می‌باشد.

از سوی دیگر نیز ایجاد تعادل میان سلامت و اقتصاد و اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند فیزیکی بر اساس همین سیاست سلامت‌محور هم به جهش در تولید سرمایه اجتماعی و میزان مشارکت‌پذیری مردم وابسته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان