arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

وزیر نفت: عربستان و امارات ۲ میلیون بشکه نفت بیشتر از توافق اوپک کاهش تولید خواهند داد / کاهش ۳.۷ میلیون بشکه‌ای نفت از سوی اعضای G۲۰

وزیر نفت ایران از توافق کاهش ۳.۷ میلیون بشکه‌ای نفت در نشست وزیران انرژی G۲۰ خبر داد و گفت: البته کشور‌های عربستان، کویت و امارات اعلام کرده‌اند که علاوه بر کاهش سهم خود در توافق اوپک پلاس، دو میلیون بشکه دیگر از تولید خود را کاهش می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«بیژن زنگنه» شامگاه یکشنبه و بعد از پایان نشست فوق العاده اوپک پلاس گفت: این جلسه در ادامه جلسه پنجشنبه و جمعه بود که در آنجا به دلیل مخالفت مکزیک کاهش ۱۰ میلیون بشکه‌ای عرضه نفت نهایی نشد.

وی ادامه داد: بر اساس سهمیه بندی توافق مکزیک باید ۴۰۰ هزار بشکه از تولید خود را کم می‌کرد، اما وزیر انرژی این کشور نپذیرفت.

زنگنه به ادامه رایزنی‌ها در روز‌های گذشته اشاره کرد و افزود: سرانجام مکزیک کاهش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای را پذیرفت و آمریکا نیز قول داده که ۳۰۰ هزار بشکه باقیمانده را به جای مکزیک از بازار خارج کند.

وی تاکید کرد: با پذیرش مکزیک حالا توافق کاهش ۱۰ میلیون بشکه‌ای نفت نهایی شده و از اول ماه می‌اجرا می‌شود.

وزیر نفت به کاهش ۳.۷ میلیون بشکه‌ای نفت از سوی اعضای G۲۰ اشاره کرد و گفت: این توافق یکساله خواهد بود و ترتیبات اجرایی آن قرار است با اوپک پلاس هماهنگ شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با این توافق بازار نفت به تدریج به تعادل بازگردد ادامه داد: باید منتظر باشیم تا آثار این توافق فردا صبح و با باز شدن بازار نفت مشخص شود.

به گفته زنگنه علاوه بر حذف فیزیکی نفت، برداشت بازار از کاهش تولید نیز تعیین کننده است.

زنگنه افزود: بر اساس توافق کاهش تولید، در ۲ ماه اول ۱۰ میلیون بشکه، در ۶ ماه بعد از آن ۸ میلیون بشکه و از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا آوریل سال ۲۰۲۲، ۶ میلیون بشکه از تولید کشور‌های عضو اوپک پلاس کم خواهد شد.

وی تاکید کرد: ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا از کاهش تولید معاف است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان