arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

راه های حفظ سلامت در دوران قرنطینه

در دوران قرنطینه رژیم های متعادل غذایی و تمرینات ورزشی روزانه معمولا کنار گذاشته شده اند، با این حال باید سعی کنیم با این شرایط سازگار شویم. اکنون زمان مهمی برای محافظت از سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در دوران قرنطینه رژیم های متعادل غذایی و تمرینات ورزشی روزانه معمولا کنار گذاشته شده اند، با این حال باید سعی کنیم با این شرایط سازگار شویم. اکنون زمان مهمی برای محافظت از سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

تغییرات و تحولاتی که باید سریع و آسان در رژیم غذایی و شیوه زندگی خود به منظور سالم ماندن و تقویت سیستم ایمنی بدن در این شرایط بی سابقه ای انجام داد شامل موارد زیر است:

سطح استرس خود را کاهش دهید

استرس میزان کورتیزول در بدن را افزایش می دهد – و کورتیزول زیاد بدن را در مقابل بیماری های مزمن و خود ایمنی آسیب پذیرتر می کند. استرس را باید با تمرین برای رهایی اندورفین ها و سروتونین، با پیاده روی برای بالا بردن ضربان قلب خود و محدود کردن قرار گرفتن در معرض انرژی منفی کاهش داد – این ممکن است به معنای کاهش زمان تماشای اخبار یا خواندن مقالات نگران کننده به صورت آنلاین باشد.

مصرف ویتامین C را بیشتر کنید

ویتامین C آنتی اکسیدانی است که به تولید کلاژن می پردازد و پاسخ های ایمنی را تنظیم می کند. همچنین می تواند به خنثی کردن آسیب رادیکالهای آزاد پوست کمک کند. میزان توصیه شده روزانه (RDA) برای ویتامین C 90 میلی گرم است.

میزان مصرف ویتامین D را افزایش دهید

دریافت روزانه ۳۰۰۰IU ویتامین D ، پیشرفت یک بیماری ویروسی به پریشانی حاد تنفسی را کاهش می دهد. این ماده در ماهی های چرب، زرده تخم مرغ، قارچ، پنیر و غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند برخی از لبنیات، آب پرتقال، شیر سویا و غلات وجود دارد.

ملاتونین را تقویت کنید

ملاتونین یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که در شب تولید می شود تا به ما در به خواب رفتن کمک کند. نشان داده شده است که ملاتونین می تواند نتایج آنفولانزا را بهبود بخشد و پیشرفت عفونت های ویروسی به سندرم پریشانی حاد تنفسی را کاهش دهد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که خواب خوب شب را در اولویت قرار دهید.

سلنیوم را در برنامه غذایی خود بگنجانید

مکمل های غذایی حاوی سلنیوم تا ۲۰۰ میکروگرم بر روز، این پتانسیل را دارند که به عنوان درمان کمکی ایمن، ارزان و به طور گسترده در عفونت های ویروسی مورد استفاده قرار گیرند. “مکمل رژیم غذایی با سلنیوم حاوی چند ریز مغذی همچنین ممکن است در بهبود مراقبت های حمایتی و تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران مبتلا به بیماری های ویروسی تازه ظهور مفید است.”

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی را مصرف کنید

نمونه هایی از چند غذای مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن عبارتند از: سیر، زنجبیل، زردچوبه، اسفناج، کلم بروکلی، مرکبات و بادام.

مهربانی را انتخاب کنید

شفقت و مهربانی هر دو نوع دارو هستند – سیستم ایمنی بدن را با به اشتراک گذاشتن افکار مثبت تقویت کنید. ذهن شما قدرتمند است؛ به ذهن خود قدرت دهید تا بدن خود را توانمند سازید.

 شفقنا

نظرات بینندگان