arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

گفت و گوی تلفنی روحانی و مادورو / ونزوئلا: دو طرف بر تقویت جبهه مشترک در برابر آمریکا تاکید کردند

وزیر خارجه ونزوئلا با اشاره به تماس تلفنی حسن روحانی و نیکلاس مادورو از رایزنی مفصل دو طرف درباره تقویت جبهه مشترک برای مقابله با تحریمهای آمریکا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از تله سور، دفتر ریاست جمهوری ونزوئلا درباره تماس تلفنی روسای جمهور این کشور و ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

براساس این گزارش، حسن روحانی و نیکلاس مادورو در این گفت‌وگو بر تقویت همکاریها و برادری میان دو ملت تاکید و با اقدامات یکجانبه غیرقانونی آمریکا مخالفت کردند.

رئیس جمهور ونزوئلا در حساب توئیتری خود نوشت: دو طرف همچنین بر لزوم تقویت جبهه مشترک برای مقابله با تحریمهای امپریالیستی آمریکا تاکید کردند.

«خورگه آرزا» وزیر خارجه ونزوئلا نیز درباره جزئیات این تماس تلفنی افزود: روحانی و مادورو به تفصیل درباره سازوکارهای ادامه همکاریهای مشترک و لزوم ایجاد این مکانیسم مشورت و رایزنی کردند.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین اضافه کرد که مادورو و روحانی مخالفت خودشان را با اقدامات یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده علیه مردم دو کشور ابراز کردند و بر لزوم اتحاد میان تهران وکاراکاس برای غلبه بر این رویکرد امپریالیستی تاکید کردند.

براساس بیانیه دولت ایران، حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در تماس تلفنی رئیس جمهور ونزوئلا با وی، امپریالیسم آمریکا را ویروسی خطرناک تر از کرونا برای جامعه بشری دانست و گفت: زیاده خواهی و زورگویی دولتمردان آمریکا، همواره ملتهای مستقل و آزادی خواه مانند ایران و ونزوئلا را تحت فشار قرار داده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان