arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

ائتلاف الفتح عراق: اخراج نیروهای آمریکا از عراق، شرط نخست‌وزیری «الکاظمی» است

یک عضو ارشد ائتلاف «الفتح» در عراق گفت که احزاب سیاسی عراق برای مأمور تشکیل کابینه در این کشور شرط گذاشته‌اند که طبق مصوبه پارلمان، باید به حضور نظامی آمریکا در این کشور پایان دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سعد السعدی» یکی از اعضای ارشد ائتلاف «الفتح» در عراق،‌ امروز (سه‌شنبه)، در گفت‌و‌گو با وبگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که احزاب سیاسی عراق در مقابل تأیید اعضای کابینه «مصطفی الکاظمی» مأمور تشکیل کابینه در عراق، شرط کرده‌اند که دولت او مصوبه پارلمان برای اخراج نظامیان آمریکا را اجرا کند.

این عضو ائتلاف الفتح در این خصوص گفت: «از مهم‌ترین وظایف مصطفی الکاظمی مأمور تشکیل کابینه پس از کسب رأی اعتماد از پارلمان، اجرا کردن مصوبه پارلمان است که بر اساس آن باید تمام نیروهای خارجی را از عراق خارج کرد».

سعد السعدی در ادامه گفت که تصمیم پارلمان، از مهم‌ترین شروطی است که در قبال اجرایی کردن آن از الکاظمی در مقابل نخست‌وزیری تعهد گرفته شده است و او نیز موافقت کرده است.

عضو ارشد الفتح تأکید کرد که این تصمیم پارلمان الزام آور است و هیچ نخست‌وزیری چه الکاظمی یا غیر از او نمی‌تواند آن را اجرایی نکند؛ السعدی افزود که این تصمیم برای دولت عراق الزام آور است بویژه آنکه از جانب عده‌ زیادی از مردم تأیید شده است.

دی ماه سال گذشته پس از جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، پارلمان این کشور طرح اخراج نظامیان بیگانه از جمله نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان