arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

فرماندار تهران: فعالیت کسب و کار‌های کم ریسک از ٣٠ فروردین آغاز می‌شود

معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: فعالیت کسب و کار‌های کم ریسک از ٣٠ فروردین ماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان آغاز می‌شود. عیسی فرهادی افزود: فعالیت اصناف باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: فعالیت کسب و کار‌های کم ریسک از ٣٠ فروردین ماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان آغاز می‌شود.

به گزارش شامگاه سه شنبه فرمانداری تهران؛ عیسی فرهادی افزود: فعالیت اصناف باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد.

وی ادامه داد: مردم شریف باید بدانند که اجرای فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی تنها برای فعالیت اصناف و کسب و کار‌های کم ریسک نیست و به هیچ وجه نباید این طور تلقی شود که این ویروس مرگبار به طور مطلق از بین رفته است، باید همه پروتکل‌های بهداشتی با جدیت رعایت شود.

فرهادی با بیان اینکه کماکان برای اجتماعات و مراکز پرریسک محدودیت‌ها وجود دارد، گفت: اگر همکاری، همراهی مردم و رعایت محدودیت‌ها و پروتکل‌ها با همین روالی که تاکنون انجام گرفته، ادامه یابد می‌توانیم امیدوار باشیم که به تدریج به شرایط قابل اطمینانی در مقابله با کرونا دست پیدا کنیم.

فرماندار تهران تاکید کرد: باید بدانیم پس از پشت سر گذاشتن محدودیت‌های حداکثری برای مقابله با ویروس کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: آموزش و اطلاع‌رسانی برای آهاد جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا مردم بتوانند پروتکل‌های مرتبط با کسب و کار خود و آن دسته از مشاغلی که تامین کننده ضروریات مردم هستند، فراگرفته و نسبت به آن اطلاع کافی داشته باشند.

فرهادی گفت: اصناف کم ریسک باید برای آغاز فعالیت خود در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت نام و کد بهداشتی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام وزارت بهداشت بسیار موثر و مفیدی است و می‌تواند تا اندازه زیادی ما را به نقطه اطمینانی برای رعایت بهداشت و مدیریت مقابله با ویروس نزدیک کند و به وسیله آن کسب و کار‌ها به نوبت شروع به کار کنند.

فرماندار تهران در خصوص آغاز فعالیت کسب و کار‌های پرریسک نیز گفت: براساس دستورالعمل‌ها و بررسی‌هایی که نسبت به فعالیت کسب و کار‌های پرریسک در حال انجام است، تصمیم گیری و نتیجه آن از طریق رسانه‌های جمعی به مردم اعلام می‌شود.

فرهادی افزود: از اصناف، کسبه و مردم عزیز خواستاریم همانطور که در مراحل اولیه و اجرای محدودیت‌ها با همکاری و همیاری بسیار خوب خود با مسئولان توانستند کمک شایانی در کنترل ویروس کرونا داشته باشند در مرحله فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی نیز انتظار مسئولان همراهی و همدلی آنان در تمامی موارد از نظر بهداشت و سایر موارد لازم و ضروری است.

وی تاکید کرد: مردم نباید برای کار‌های غیرضروری از منزل خارج شوند، مسئولان همچنان از مردم انتظار دارند در رعایت پروتکل‌ها دقت کرده و در منزل بمانند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان