arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۸ فروردین ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه اروپا برای کوتاهی در حمایت از ایتالیا در برابر کرونا، از این کشور عذرخواهی کرد
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۱
رییس کمیسیون اروپا با اشاره به کوتاهی اعضای این اتحادیه در حمایت از ایتالیا برای مقابله با شیوع کرونا، از این کشور رسما عذرخواهی کرد. رییس کمیسیون اروپا همزمان با هشدار سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اینکه اروپا همچنان در مرکز توفان کرونا قرار دارد، گفت که برای پیروزی بر همه‌گیری کووید۱۹، به حقیقت و صداقت سیاسی نیاز است.
نوبخت: رتبه‌بندی معلمان احیا و اجرا می‌شود / آثار مالی رتبه بندی از اول فروردین اعمال می‌شود
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: جمع‌بندی این بود که نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را مجددا احیا و اجرا کنیم و مقرر شد از فروردین امسال نظام رتبه‌بندی را ادامه دهیم، اما باید از طریق ساز و کاری در چارچوب قانون این کار انجام شود تا بیشترین رضایت را جلب کرده و به رفع تبعیض و عدالت منجر شود.
ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع تمدید شد
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تمدید مهلت ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع در راستای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی مقابله با بیماری کرونا خبر داد. ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع طرح فاصله گذاری اجتماعی مقابله با کرونا تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم اردیبهشت ۱۳۹۹ تمدید شد.
پزشک جنجالی فرانسوی: ویروس کرونا تا پایان بهار از بین می رود
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۰
دیدیه رائولت، پزشک متخصص فرانسوی که با شیوع کرونا در فرانسه به یکی از خبرسازترین شهروند فرانسوی تبدیل شده است، در تازه‌ترین ویدئوی خود ادعا کردکه ویروس کرونا تا پایان بهار از پای درخواهد آمد.
واکنش دیوان محاسبات کشور به گم شدن ۴.۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی / گم شدن حتی یک دلار از ارز‌های پرداختی متصور نیست
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۲۳:۳۹
دیوان محاسبات کشور در اطلاعیه‌ای نسبت به برخی اظهارنظر‌ها درباره گم شدن ۴.۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۹۷ توضیحاتی ارائه کرده است. این دیوان در بیانیه‌ای با تاکید بر هماهنگی و نظارت دو قوه مجریه و مقننه برای تعیین تکلیف ارز‌های پرداختی در چارچوب اعتبارات مصوب، اعلام کرد که گم شدن حتی یک دلار از ارز‌های پرداختی متصور نیست.
۶.۶ میلیون در عرض یک هفته به بیکاران آمریکایی اضافه شد / ۱۶ میلیون آمریکایی در عرض ۳ هفته درخواست بیمه بیکاری کردند
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۲۳:۳۹
با تشدید آثار اقتصادی منفی شیوع ویروس کرونا، شمار متقاضیان هفتگی جدیدبیمه بیکاری در آمریکا برای سومین هفته متوالی سطحی بی‌سابقه داشته است. بنا به اعلام وزارت کار آمریکا تنها در یک هفته منتهی به شنبه اخیر ۶/۶ میلیون نفر دیگر درخواست مقرری بیکاری کرده‌اند. همزمان با اعمال این محدودیت‌ها ظرف سه هفته گذشته بیش از ۱۶ میلیون نفر در آمریکا تقاضای مقرری بیکاری کرده‌اند.
۶.۶ میلیون در عرض یک هفته به بیکاران آمریکایی اضافه شد / ۱۶ میلیون آمریکایی در عرض ۳ هفته درخواست بیمه بیکاری کردند
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۲۳:۳۹
با تشدید آثار اقتصادی منفی شیوع ویروس کرونا، شمار متقاضیان هفتگی جدیدبیمه بیکاری در آمریکا برای سومین هفته متوالی سطحی بی‌سابقه داشته است. بنا به اعلام وزارت کار آمریکا تنها در یک هفته منتهی به شنبه اخیر ۶/۶ میلیون نفر دیگر درخواست مقرری بیکاری کرده‌اند. همزمان با اعمال این محدودیت‌ها ظرف سه هفته گذشته بیش از ۱۶ میلیون نفر در آمریکا تقاضای مقرری بیکاری کرده‌اند.
ظریف: آمریکایی‌ها نمی‌دانند ۷۰۰۰ مایل دورتر از خانه خود چه می‌کنند
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۲۳:۳۸
وزیر امورخارجه ایران در پیام توییتری خود نوشت: خلیج فارس ۲۰۰۰ سال پیش از آنکه ایالات متحده بوجود بیاید به همین نام بوده است. یا اینکه نمی‌دانند ۷۰۰۰ مایل دورتر از خانه خود، اطراف خانه ما چه می‌کنند!
احتمال شروع پیک دوم کرونا چقدر است؟ / مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: با شروع کار مشاغل احتمال ایجاد این پیک هست / تمام امیدمان به تمهیدات دولت است
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۲۳:۳۷
مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در رابطه با احتمال شروع پیک دوم بیماری با آغاز به کار مشاغل، گفت: زمانیکه ارتباطات اجتماعی افزایش پیدا کند، احتمال ایجاد این پیک وجود دارد و متاسفانه ممکن است موارد مرگ و میر و تلفات پیک دوم از پیک اول بالاتر باشد، چراکه افرادی درگیر می‌شوند که بیماری زمینه‌ای و سن بالاتری دارند. در این راستا تمام امید ما به تمهیدات در نظرگرفته شده از سوی دولت و وزارت بهداشت است.
شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت / بیش از ۱۳ هزار نفر قربانی کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۲۳:۳۷
وزارت بهداشت انگلیس روز پنجشنبه در آستانه اعلام تصمیم دولت درباره تمدید مقررات منع رفت و آمد برای جلوگیری از شیوع کرونا (کووید-۱۹) اعلام کرد که آمار ابتلا به این ویروس در انگلیس به ۱۰۳ هزار و ۹۳ نفر رسیده است. بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده و به این ترتیب مجموعا ۱۳ هزار و ۷۲۹ نفر در انگلیس از ابتدا شیوع این ویروس جان باخته‌اند.
جزئیات پیامک تأیید وام یک میلیون تومانی/خریداران سیم کارت جدید چه کنند؟
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۲۳:۳۵
سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا بیان کرد:سرپرستان خانوار تنها یک بار کد ملی خود را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند. برای آن‌ها پیامک تایید «عملیات با موفقیت انجام شد» ارسال می‌شود. به دلیل حجم بالای ترافیک امکان تأخیر در دریافت پیامک برای سرپرستان وجود دارد.
منابع ایرانی: مانور شناورهای ایرانی در پاسخ به اقدامات تحریک آمیز آمریکا بود
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۱۷:۵۵

منابع ایرانی به یک شبکه قطری گفتند که مانور در نزدیکی یک ناو آمریکایی در پاسخ به تلاش یک جنگنده این کشور برای نقض حریم هوایی ایران بود.

پایان کار کمیته تحقیق ترور سردار سلیمانی در عراق؛ هیچ گونه تبانی در خصوص ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس وجود نداشته
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۱۷:۲۰

رئیس فراکسیون فتح پارلمان عراق، امروز پنجشنبه گفت که کار کمیته تحقیق و بررسی ترور سردار سلیمانی وابومهدی المهندس به پایان رسیده است. وی اعلام کرد: تحقیقات ثابت کرده است که هیچ گونه تبانی در خصوص ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس وجود نداشته است.

آغاز موج اپیدمی کرونا در ۶ استان / رتبه هشتم ایران در ابتلا به کووید ۱۹
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۱۶:۳۰

بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته درباره بیماری کووید ۱۹ در کشور تا روز ۲۷ فروردین ماه، در ۶ استان به نظر می‌رسد موج جدید اپیدمی کرونا آغاز شده است؛ این درحالی است که باید مدنظر داشت یک استان می‌تواند چندین اپیدمی متوالی و چندین پیک منحنی را تجربه کند.

رسول جعفریان: بخش زیادی از نخبگان حکومتی ضد علم‌اند
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۱۶:۱۲

حجت الاسلام والمسلمین رسول جعفریان، پژوهشگر و رییس کتابخانۀ دانشگاه تهران گفت: اينكه رهبري اين قدر بر علم تاكيد مي كند بخاطر آن است كه ارزش و كاركرد علم در اداره كشور و قدرت ايران را مي داند اما بخاطر ضدعلم بودن بخش زيادي از نخبگان حكومتي حرف ايشان به نتيجۀ مطلوب نمي رسد.

شرکت پخش: افزایش سقف ذخیره کارت سوخت موقتی نیست / امکان ذخیره ۵۴۰ لیتر بنزین در کارت‌های سوخت
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۱۴:۴۰

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعیه این شرکت، ‌سقف ذخیره‌سازی سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش پیدا کرده است، ‌گفت:‌ این تصمیم به منظور جلوگیری از افزایش تردد خودروها در راستای مقابله با کرونا اتخاذ شده اما اعلام نشده که موقتی خواهد بود

رئیس قوه قضائیه: دیوان عدالت اداری درباره احقاق حقوق تضییع شده پرستاران اقدام فوری کند
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۱۳:۵۰

آیت الله رییسی در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به ماموریت سازمان بازرسی برای بررسی علت عدم اجرای برخی از قوانین مصوب درحوزه پرستاری ظرف 4 ماه و اقدام برای رفع موانع اجرای قانون افزود: گزارش تعدیات به حقوق پرستاران را بدهید تا دیوان عدالت اداری برای صدور رای قانونی برای احقاق حقوق تضییع شده پرستاران اقدام فوری کند.

معاون درمان وزارت بهداشت: هزینه بیمار کرونایی در آی سی یو ۴.۵ میلیون تومان / کاهش درآمد بیمارستانها در اپیدمی کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۱۲:۴۲

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متوسط هزینه پرونده‌های بیماران کرونایی برای وزارت بهداشت در آی سی یو ۴.۵ میلیون تومان و برای بیماران بخش بستری ۲.۵ میلیون تومان است.

ادعای آمریکا: ۱۱ قایق نیروی دریایی ایران به شش ناو جنگی آمریکا نزدیک شدند
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۸:۵۶

نیروی دریایی آمریکا مدعی شد روز چهارشنبه ۱۱ قایق نیروی دریایی ایران در شمال خلیج فارس چندین بار برای شش ناوجنگی آمریکایی «مزاحمت» ایجاد کرده و در فاصله خطرناکی به آنها نزدیک شده‌اند. آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که بارها به شناورهای ایرانی اخطار داده‌اند اما تا یکساعت با پاسخی از جانب شناورهای ایرانی مواجه نشده‌اند. طبق ادعای ناوگان پنجم آمریکا، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد قایق‌های ایران به فاصله ۵۰ یاردی ناو یو‌اس‌اس بی‌ پولر و به فاصله ۱۰ یاردی ناو یو‌اس‌سی‌ جی مائویی نزدیک شده‌اند.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۰۸:۵۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان