arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹

حزب حاکم اکثر کرسی های پارلمان کره جنوبی را بدست آورد

خبرگزاری یونهاپ امروز پنجشنبه گزارش کرد حزب حاکم دموکرات کره جنوبی توانسته است بیشترین کرسی های پارلمان را در انتخابات سراسری این کشور از آن خود کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری یونهاپ امروز پنجشنبه گزارش کرد حزب حاکم دموکرات کره جنوبی توانسته است بیشترین کرسی های پارلمان را در انتخابات سراسری این کشور از آن خود کند.

به گزارش ایرنا، پارلمان کره جنوبی یا به اصطلاح مجمع ملی کره ۳۰۰ کرسی دارد که ۲۵۳ کرسی آن با رای مستقیم مردم و ۴۷ کرسی نیز به صورت انتصابی است.

کره جنوبی اعلام کرده که مردم آرای خود را به ۱۴ هزار و ۳۳۰ صندوق در سراسر کشور ریخته اند.

شمارش آرا نشان می دهد که حزب حاکم دموکرات و حزب پلتفرم به اتفاق یکدیگر ۱۸۰ کرسی بدست آورده اند و احزاب مخالف وحدت آینده و آینده کره (یونایتد فیوچر و فیوچر کوریا) ۱۰۳ کرسی را از آن خود کرده اند.

شبکه های "ام بی اس" و "اس بی اس" در کره جنوبی هم نظرخواهی هایی در جریان انتخابات انجام داده و نتایج مشابهی را منتشر کرده بودند.

برگزاری انتخابات آنهم در شرایطی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است.

این اولین پیروزی حزب حاکم دموکرات در یک انتخابات بزرگ پارلمانی در ۱۶ سال گذشته است.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی این انتخابات را یک همه پرسی نیز برای "مون جائه این" رییس جمهوری این کشور دانست که در سومین سال خود بسر می برد رسوایی وزیر سابق دادگستری و چالش ها و مشکلات اقتصادی باعث شد تا درصد محبوبیت مون در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۳۰ درصد کاهش یابد.

بیش از ۶۶ درصد از واجدین شرایط معادل ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در این انتخابات شرکت کردند که بالاترین درصد مشارکت مردمی در ۲۸ سال گذشته است.

"هوانگ کیو آهین" رییس حزب مخالف یونایتد فیوچر کره جنوبی پس از این انتخابات از سمتش استعفا کرد و گفت که مسئولیت این شکست را برعهده می گیرد.

نظرات بینندگان