arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۹

استاندار نجف: از سرگیری سفرهای زیارتی کذب است

برخی شبکه‌های اجتماعی در تازه‌ترین فضاسازی خود در خصوص ازسرگیری سفرهای کاروان‌های زیارتی و غیرزیارتی به نجف اشرف به انتشار اخبار کذب پرداخته اند که لؤی الیاسری استاندار نجف، این خبر را به شدت تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی شبکه‌های اجتماعی در تازه‌ترین فضاسازی خود در خصوص ازسرگیری سفرهای کاروان‌های زیارتی و غیرزیارتی به نجف اشرف به انتشار اخبار کذب پرداخته اند که لؤی الیاسری استاندار نجف، این خبر را به شدت تکذیب کرد.

ویروس کرونا و شیوع آن در کشورهای مختلف سبب شد تا فعالیت مراکز فرهنگی، زیارتی، سیاحتی و... به حالت تعلیق دربیاید و تا اطلاع ثانوی از عبور و مرور در این مراکز جلوگیری شود. بسته شدن اماکن مذبی همچون مشهد مقدس،‌ قم، کربلای معلا و نجف اشرف نیز از همین مواردی است که تا بهبود یافتن شرایط از پذیرش زائر جلوگیری می کند. در پی این تصمیم برخی شبکه‌های اجتماعی نامعتبر مدعی شدند که نجف اشرف پذیرای زائران است و کاروان های زیارتی می توانند به این شهر سفر کنند، خبری که لؤی الیاسری استاندار نجف، با سخنانش درباره این موضوع به تمام شایعات پایان بخشید.

شایعه

از سرگیری سفرهای کاروان‌های زیارتی به نجف اشرف

پاسخ به شایعه

لؤی الیاسری استاندار نجف، اعلام کرد که این استان در حال حاضر از پذیرش هر زائر خارجی معذور است. ما اخبار منتشر شده توسط رسانه‌ها مبنی بر آماده شدن پروتکل‌هایی برای از سرگیری سفرهای کاروان‌های زیارتی و غیر زیارتی به این شهر مقدس و ورود زائران خارجی را تکذیب می‌کنیم. اوضاع میدانی نجف مانند سایر کشورهای جهان است که اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه سختی اعمال کرده‌اند و سازمان جهانی بهداشت و همچنین وزارت بهداشت عراق و تیم بحران به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مانع برگزاری تجمعات بزرگ می‌شوند.

شهر نجف اشرف به منظور حفاظت از جان شهروندانش از استقبال هرگونه کاروان‌های سیاحتی و زیارتی از داخل و خارج عراق تا زمان پایان یافتن بحران کرونا معذور است. ما با ممانعت از ورود شهروندان عراقی بازگشته از سفر خارجی به استان نجف از طریق فرودگاه بین‌المللی بغداد و قرنطینه کردن فوری آنها، تمامی کنترل‌های خارجی در مرزهای اداری استان را اعمال کرده‌ایم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان