arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۹

یادداشت‌های علم، پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۵۳: یک درصد دهات ایران آب آشامیدنی تمیز دارند!

... جای بسی تاسف من شد که وقتی جویا شدم... معلوم شد یک درصد دهات ایران آب آشامیدنی تمیز دارند. البته چون در ایران قنات و چاه هست اشکال زیاد در این زمینه نیست ولی چهار درصد دهات ایران برق دارند. خیلی عجیب است و جای تاسف. قطعا شنبه به شاه عرض می‌کنم که با این پیشرفت‌های کشور این ارقام غیر قابل قبول می‌باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک درصد دهات ایران آب آشامیدنی تمیز دارند!

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ صبح شرفیاب شدم. عرض کردم: «دیشب اردشیر با کیسینجر تماس گرفته و همان وقت ساعت ۳ صبح مرا از خواب بیدار کرد که کیسینجر یکی از این سه شق را می‌خواهد که ما یکی را اعلام کنیم. [...]» فرمودند: «این‌ها هیچ‌کدام خوب نیست. اگر در شق اول بعد از not, that it was می‌گذاشت قابل قبول بود. این‌طوری هیچ قابل قبول و معقول نیست. بگویید ما می‌توانیم فقط یک حرف بزنیم؛ آن این‌که اظهارات سخن‌گوی ما در مورد نطق‌های کیسینجر به هیچ وجه مانع نزدیک‌ترین روابط بین دولت ایران و دولت آمریکا و شخص آقای کیسینجر نخواهد بود.» بعد گزارش مذاکره با سفیر چین را به تفصیل عرض کردم.

مطالب و کارهای دیگر هم عرض شد و عرض کردم: «متاسفانه کسی که دیشب [می‌بایست] آمد، وارد شد، هیچ چنگی به دل نمی‌زند.» به جای این‌که عصبانی شوند، خندیدند. من خوشحال شدم.

ناهار وزیر خارجه سوئد مهمان بود. تمام صحبت‌های تجارتی و معاملاتی بود.

ظهر برای نیم ساعتی جلسه هیات‌امنای خانه‌های فرهنگ روستایی را داشتم و جای بسی تاسف من شد که وقتی جویا شدم در دهات چقدر برق و آب آشامیدنی داریم، معلوم شد یک درصد دهات ایران آب آشامیدنی تمیز دارند. البته چون در ایران قنات و چاه هست اشکال زیاد در این زمینه نیست ولی چهار درصد دهات ایران برق دارند. خیلی عجیب است و جای تاسف. قطعا شنبه به شاه عرض می‌کنم که با این پیشرفت‌های کشور این ارقام غیر قابل قبول می‌باشند.

نظرات بینندگان