arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۰۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۳ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۹

سازمان بهداشت جهانی: «مصونیت جمعی» در مهار کرونا، ناکارآمد است

سازمان جهانی بهداشت جمعه بار دیگر به طرح استدلال‌هایی درباره نارکارآمدی روش موسوم به «مصونیت جمعی» برای مهار «کووید-۱۹» پرداخت. یک مقام سازمان جهانی بهداشت در نشست خبری جمعه گفت: این سازمان مطمئن نیست حضور پادتن‌ها در خون قادر به ایجاد ایمنی کامل در انسان و جلوگیری از ابتلای مجدد فرد به «کووید-۱۹» باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان جهانی بهداشت جمعه بار دیگر بر ناکارآمدی روش موسوم به «مصونیت جمعی» برای مهار «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک مقام سازمان جهانی بهداشت می‌گوید این نهاد بین‌المللی مطمئن نیست حضور پادتن‌ها در خون قادر به ایجاد ایمنی کامل در انسان در برابر «کووید-۱۹» و جلوگیری از ابتلای مجدد فرد به این بیماری باشد.

«مایک رایان» از مقام‌های سازمان جهانی بهداشت جمعه در کنفرانس خبری گفت: حتی اگر حضور پادتن‌ها موثر باشد، شواهد اندکی وجود دارد که این پادتن‌ها در بدن تعداد زیادی از افراد ایجاد شده و در حال ایجاد «مصونیت جمعی» در میان جمعیت عمومی است.

وی گفت: «اطلاعات مقدماتی زیادی که به دست ما رسیده حاکی از آن هستند که در خون درصد اندکی از جمعیت پادتن تولید شده است.»

رایان در ادامه گفت: «در حال حاضر اکثر شواهد بر خلاف این انتظار است که در بدن اکثریت جامعه پادتن تولید می‌شود. بنابراین، این روش نمی‌تواند مشکل دولت‌ها را حل کند.»

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

طبق جدیدترین آمار‌ها تا امروز ۲۲۲۷۶۸۰ نفر به عفونت کرونا مبتلا شده‌اند. تا کنون ۱۵۰۶۲۵ نفر از بیماران فوت کرده و ۵۶۳۷۸۱ نفر بهبود حاصل کرده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
2
0
حداقل ده یا حداکثر بیست میلیون نفر در دنیا باید مبتلا بشن
حدود ۱۰ تا بیست درصد
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
3
طرح مصونیت جمعی یعنی فتل عام مردم
نظرات بینندگان