arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۹

لایو خبر - ۳۰ فروردین ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احتمال عدم بازگشت و آزادی بخش قابل توجهی از زندانیان در مرخصی
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۰۰:۱۹
غلامحسین اسماعیلی درخصوص وضعیت تمدید مرخصی زندانیان گفت: ریاست قوه قضاییه بعد از تشکیل چندین جلسه کارشناسی، امروز با صدور بخشنامه‌ای مقرر کرد که برای بررسی وضعیت زندانیان در حال مرخصی و حتی زندانیانی که در زندان هستند، از فردا تمامی حوزه‌های قضایی سراسر کشور، هیات‌های ویژه‌ای تشکیل و وضعیت زندانیان بررسی کنند و درباره آن‌ها تصمیم بگیرند.
جهانگیری: مدیری که با فساد در زیرمجموعه خود مقابله نکند یا بی‌عرضه است یا آلوده / اگر کسی یک دلار گرفته باشد و کالا وارد نکرده باشد مرتکب خیانت ملی شده است
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۰۰:۱۸
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید موضوع مقابله با فساد در همه مدیران کشور به مسئله اصلی تبدیل شود، گفت: مدیری که بداند فساد درزیرمجموعه اش رخ داده، اما فوراً برخورد نکند، در حالت خوش بینانه مدیری بی عرضه و در حالت بدبینانه مدیری آلوده است.
پرواز تهران-رم-تهران انجام شد / مسافران بامداد فردا به ایران می‌رسند
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۰۰:۱۷
مقام مسؤول ایران ایر گفت: پرواز تهران ـ. رم ـ. تهران ایران ایر با صدور مجوز وزارت بهداشت در ساعت ۱۹ به وقت محلی انجام شد. گفتنی است این پرواز در ساعت ۲۳ به وقت محلی فرودگاه رم را به مقصد تهران ترک و در ساعت ۶ و ۲۵ دقیقه بامداد فردا در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به زمین خواهد نشست.
بررسی تغییر ساعت کاری ادارات و مشاغل، فردا در جلسه ستاد کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۰۰:۱۷
معاون آموزشی وزیر بهداشت از بررسی تغییر ساعت کاری ادارات و مشاغل در جلسه‌ای که فردا در ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود، خبر داد. وی همچنین گفت: انتظار می‌رفت که امروز تراکم کمی بیشتر از روز‌های دیگر باشد و ما رصد دقیقی با کمک رسانه‌ها انجام دادیم تا ببینیم نقاط ضعف در اجرای طرح فاصله گذاری چیست.
رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونای تهران: نگران شلوغی امروز متروی تهران هستیم/ رشد ۷ درصدی بستری در بخش ویژه
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۰۰:۱۶
دکتر علیرضا زالی در پاسخ به نگرانی‌ها درباره وضعیت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی امروز تهران، اظهار کرد: ما هم مثل همه نگرانیم؛ مخصوصا این که پیش بینی می‌کردیم مترو بعداز ظهر امروز از ساعات صبح شلوغ‌تر باشد. وی با اشاره به آمار ابتلا و بستری بیماران کرونایی در تهران، گفت: امروز ۲۳۷ مورد جدید بستری در بخش‌های عادی بیمارستان‌های شهر تهران و ۹۱ مورد در بخش‌های ویژه داشتیم که هفت درصد رشد در موارد جدید بستری در بخش ویژه را نسبت به روز‌های گذشته نشان می‌دهد.
سند عدم اجازه آمريكا به کره جنوبی برای فروش كيت تشخيص كرونا به ايران
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۰۰:۱۵
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت از عدم صدور مجوز آمریکا برای خرید کیت تشخیص کرونا توسط ایران از کره جنوبی خبر داد. جهانپور نوشت: پادوهای پارسی زبان رسانه های وابسته، ابتدا پیوست رسانه ای تحریم را آماده می کنند، ساعاتی بعد پروژه نهایی می شود و اسناد اعتباری خرید کیت های تشخیص کرونا از کره جنوبی ریجکت می شود. 
تداوم فوتی‌های ناشی از کرونا در قاره سبز / ابتلای ۴۷۸۵ نفر در روسیه طی ۲۴ ساعت
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۰۰:۱۵
شمار جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در قاره اروپا کم و بیش ادامه دارد، با این وجود برخی کشور‌ها از رسیدن به حد ثابت شمارمبتلایان و کشته شدگان ناشی از ویروس کرونا خبر می‌دهند. روسیه روز شنبه شاهد افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان به ویروس کرونا بود. ظرف یک روز گذشته، با ابتلای ۴۷۸۵ نفر به این بیماری، شمار کل مبتلایان در روسیه به ۳۶۷۹۳ نفر رسید.
 
پامپئو: شورای امنیت تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۲۲:۲۰
وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.
پامپئو: شورای امنیت تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۲۲:۲۰
وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.
پامپئو: شورای امنیت تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۲۲:۲۰
وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند.
سخنگوی شورای نگهبان: انتخابات دور دوم مجلس شهریور برگزار می‌شود، مگر اینکه کرونا دخالت کند
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۲۲:۱۹
سخنگوی شورای نگهبان از تایید صحت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه باقیمانده و اتمام بررسی صحت مرحله نخست انتخابات مجلس خبر داد. وی همچنین گفت: طبق توافق با وزارت کشور فعلا مقرر شده است که مرحله دوم از یازدهمین دوره انتخابات مجلس، شهریور برگزار شود مگر اینکه وضع مهار بیماری کرونا به گونه‌ای باشد که تصمیم جدیدی بخواهیم در این باره بگیریم.
سخنگوی دولت: کنکور، ۳ هفته پس از اتمام امتحانات برگزار می‌شود
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۲۲:۱۹
سخنگوی دولت با بیان این که آموزش مجازی دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، گفت: با توجه به وضعیت کنونی بیماری کرونا در کشور، کنکور سراسری سه هفته پس از برگزاری امتحانات نهایی مدارس برگزار می‌شود.
پیش بینی نرخ اجاره‌بها مسکن در سال ۹۹ / روایت عقبایی از موجران بی‌انصاف
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۸:۱۳

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با پیش‌بینی میزان افزایش نرخ اجاره در سال ۹۹، گفت:‌ فرصت چانه‌زنی برای این‌که نرخ اجاره‌بها منصفانه افزایش یابد، وجود دارد. عقبایی اظهار کرد: بازار اجاره مسکن از یک اصل اساسی پیروی می‌کند؛ قیمت اجاره‌بها از قیمت مسکن نشأت می‌گیرد.

متخصص چشم ( افتالمولوژی ) فوق تخصص شبکیه: التهاب چشم یکی از نشانه‌های تهاجم کرونا است / ترشحات اشکی دقیقا همانند مخاط بینی عامل انتقال این بیماری است / ضرورت استفاده از شیلدهای محافظ چشم در محیط های پرتراکم
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۷:۰۳

مرتضی انتظاری، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و متخصص چشم ( افتالمولوژی ) فوق تخصص شبکیه با اشاره به اینکه قرمزی یا التهاب چشم می‌تواند از نشانه‌های تهاجم ویروس کرونا باشد گفت: ترشحات اشکی دقیقا همانند مخاط بینی عامل انتقال کروناست.

کاهش تدریجی دلار در بازار آزاد؛ ظرف دو هفته ۱۰۰۰ تومان کاهش قیمت / دلار در صرافی‌های بانکی ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام شد
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۶:۲۲

قیمت خرید دلار در صرافی ملی امروز ۱۵,۳۰۰(پانزده هزار و سیصد تومان) اعلام شد که نسبت به روز گذشته سیر نزولی داشت.

حریرچی: به زندگی با کرونا تا اطلاع ثانوی عادت کنیم / هزینه ی حفاظت یک بیمار بستری در بخش آی‌سی‌یو به طور متوسط ۷۰۰ هزار تومان
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۴:۵۱

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه متاسفانه در برخی استان‌ها بازگشایی تدریجی مشاغل موجب سوء تفاهم شده و انگار شرایط عادی است ادامه داد: به عموم مردم هشدار می‌دهیم هنوز کل جهان و از جمله کشور ما در معرض خطر از سرگیری و رشد شدید ویروس کرونا است و باید اصول علمی و اصول بهداشتی لازم را کماکان رعایت کنیم؛ و به عبارت دیگه به زندگی با ویروس تا اطلاع ثانوی عادت کنیم تا انشاالله واکسن و داروی موثر برای آن کشف شود.

سازمان جهانی بهداشت: شواهدی مبنی بر مصونیت بهبودیافتگان کرونا وجود ندارد
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۹

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد دال بر اینکه این تست‌های آنتی بادی بتوانند نشان دهند فردی که قبلا به کرونا مبتلا شده دوباره نمی‌تواند آلوده شود.

روحانی: وزارت بهداشت، شرایط آغاز فعالیت کسب و کارها با ریسک متوسط را مشخص کند/ ضرورت ادامه روند اقناع سازی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه ماندن در خانه و عدم تردد غیر ضرور از سوی صدا و سیما و رسانه ها/ تقسیم بندی استانهای کشور از نظر شرایط شیوع بیماری براساس معیارهای پذیرفته شده جهانی از سوی وزارت بهداشت
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۲:۵۷

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز شنبه در جلسه با روسای کمیته‌های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، پشتیبانی، اصناف و اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ارزیابی های دستگاه های مرتبط از جمله وزارت بهداشت و درمان از اجرای یک هفته‌ای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در استان‌ها حکایت از همراهی و همکاری نسبتا رضایت‌بخش مردم دارد، گفت: همکاری مردم با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند موجب کاهش روند گسترش بیماری در برخی‌ استان‌ها و ایجاد روند ثابت در دیگر استان‌ها شده است.

پاسخ به چند پرسش درباره وام کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۲:۲۰

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا به چند پرسش درباره تسهیلات حمایتی یک میلیون تومانی کرونا پاسخ داد.

-زمان واریز مبلغ وام چه زمانی است؟

تا یک شنبه شب، ۳۱ فروردین ماه کدملی ها را دریافت می کنیم و مبالغ تا پنج شنبه، چهارم اردیبهشت واریز می شود.

- اگر حساب یارانه به علت وام بانکی مسدود باشد، تسهیلات تعلق نمی گیرد؟

اگر انسداد به علت وام بانکی باشد، مبلغ قابل واریز است اما شما امکان برداشت از حساب ندارید. اگر پیامک ارسال کنید مبلغ را دریافت می کنید ولی امکان برداشت ندارید.

- کدملی ارسال کرده ایم اما پیامک تایید از سوی وزارت رفاه به دست ما نرسیده است؛ آیا درخواست ما ثبت شده است؟

بله، اگر پیام شما تحویل شده، جای نگرانی وجود ندارد و نیازی به ارسال مجدد کدملی نیست. سیستم و خطوط شلوغ است بتدریج پیامک های تایید هم می رسند.

- اقساط از چه زمانی کسر می شود؟

اقساط از تیرماه کسر می شود و ۳۰ قسط ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومانی با کارمزد ۴ درصدی خواهد بود.

-تا کنون هیچ پیامکی از سوی وزارت رفاه برای ما ارسال نشده است؛ باید چه کنیم؟

اگر برای شما پیامکی از سوی وزارت رفاه نیامده، مشکلی وجود ندارد، خودتان کد ملی‌تان را به ۶۳۶۹ ارسال کنید.

انتخاب مجازی رییس مجلس یازدهم ؟
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۲:۱۹

منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی اولویت‌های کشور در جلسات مجازی منتخبین مجلس یازدهم، گفت: تا جایی که اطلاع دارم این جلسات با عنوان بررسی و تعیین ریاست مجلس برگزار نشده است.

۳۰ تا ۴۰ درصد دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان به اینترنت دسترسی ندارند
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۲:۱۸

مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از دانش‌آموزان ما به اینترنت دسترسی ندارند و از همان روزهای اول شیوع کرونا سعی کردیم، بسته‌های آموزشی که به صورت سی دی و مکتوب آماده شده را تا توسط راهبران آموزشی به دست آنها برسانیم.

۲۱ درصد تهرانی‌ها در معرض اضطراب‌ ناشی از کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۲:۱۸

علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با استناد به نظر سنجی‌های اخیر، اظهار کرد: نظر سنجی‌های ما که با همکاری ایسپا انجام شده نشان می‌دهد که حداقل ۲۱ درصد شهروندان تهرانی در معرض بار جدید اضطراب زایی متاثر از کرونا قرار گرفته‌اند. وی یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های فرح‌بخش توسط نهادهای مدنی و رسانه‌ها در کنار بسته‌های حمایتی اقتصادی به هنگام می‌تواند از بار این معضل بکاهد.

پس فردا تردد بین استانی آزاد می شود؟
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۲:۱۷

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: طبق آخرین مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت تردد بین‌استانی تا پایان فروردین است و منتظر ابلاغ جدید هستیم.

مهلت ارسال پیامک وام یک میلیونی تا پایان وقت فردا
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۲:۱۷

سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی گفت: تا کنون ۳۱ میلیون پیامک از سوی مردم برای تقاضای وام یک میلیون تومانی کرونا دریافت کرده‌ایم و مهلت ارسال پیامک تا پایان وقت فردا خواهد بود.

«زنده‌به‌گور کردن جوجه‌ها ارتباطی به کرونا ندارد»
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۲:۱۰

«غلامعلی فارغی» رییس انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه درباره انتشار تصاویری در شبکه‌های مجازی مبنی بر معدوم‌سازی میلیون‌ها قطعه جوجه یک‌روزه در برخی استان‌های کشور افزود: اکنون تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه حدود دو ماه است که با شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف و تقاضا دچار و ضرر و زیان هستند اما بحث معدوم‌سازی ارتباطی به ضرر تولیدکنندگان ندارد. وی با اشاره به اینکه معدوم سازی جوجه یک‌روزه گاهی و به میزان اندک اتفاق می‌افتد و در صنعت و مسائل اقتصادی موضوعی دور از ذهن نیست، اضافه کرد: اما اینبار حجم معدوم سازی بالاست و این اقدام توسط واحدهای تولیدکننده جوجه یکروزه و به منظور کاهش خسارت‌های آتی صنعت مرغداری صورت گرفته است. وی با بیان اینکه با دو روز معدومی جوجه یکروزه اتفاقی برای صنعت طیور نمی‌افتد، گفت: در فروردین ماه ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید و وارد سالن های پرورش شد اما طبق برنامه برای اردیبهشت ماه ۱۳۴ میلیون قطعه جوجه تولید شده که با توجه به وضعیت صنعت طیور و کمبود نهاده‌ها، مشخص نیست چه میزان معدومی داشته باشیم.

آخرین وضعیت مناطق سیل زده کرمان
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۲:۰۹

علی بابایی فرماندار کرمان در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده شهرستان کرمان بیان داشت: بیشترین خسارت به روستای جهر در اندوهجرد وارد شده ضمن اینکه در این منطقه آب و برق قطع شده و آب‌رسانی به وسیله تانکر انجام شده است همچنین آب معدنی مواد غذایی، چادر و … در اختیار مردم سیل‌زده قرار گرفت. وی گفت: در پی جاری شدن سیل ۸۰ خانوار در جهر دچار مشکل شده‌اند همچنین ۳۷ تیر برق شکسته و موجب قطعی برق این منطقه شده که فردا صبح کار نصب پایه‌های آن آغاز می‌شود تا برق منطقه به شبکه سراسری وصل شود. بابایی ادامه داد: در حوزه منازل مسکونی تاکنون حدود ۷۵ واحد مسکونی کاملاً خسارت دیده‌اند همچنین در بخش کشاورزی حدود ۸۰۰ هکتار از مزارع گندم، جو، کلزا و باغات بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شده است. استاندار کرمان ابراز داشت: حدود ۱۲۰ رأس دام سبک و ۱۱ دام سنگین در اثر سیلاب تلف شده‌اند همچنین ۲۲ قنات پر شده و ۹ چاه کشاورزی مشکل پیدا کرده است که در حال ارزیابی خسارات وارده هستیم.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۰۹:۵۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان