arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۹

شرکت‌های خودروسازی اروپایی از هفته آینده تولید را از سر می‌گیرند

پس از آنکه شرکت‌های بزرگ خودروسازی مجبور شدند به خاطر شیوع ویروس کرونا، خطوط تولید خود در اروپا را یک ماه تعطیل کنند، حالا این شرکت‌ها قصد دارند از هفته آینده به صورت تدریجی این خطوط تولید را مجددا راه‌اندازی کنند. شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان که ۴۹۰ هزار نفر کارمند در سراسر اروپا دارد اعلام کرده است که تولید خودرو‌های سواری را در آلمان و اسلوواکی از دوشنبه این هفته آغاز خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش راشاتودی، پس از آنکه شیوع ویروس کرونا، خودروسازان بزرگ جهان را مجبور کرد تا کارخانه‌های خود در اروپا را به مدت یک ماه تعطیل کنند، حالا این شرکت‌ها می‌خواهند تاسیسات خود را از هفته آینده مجددا راه‌اندازی کنند.

شیوع کرونا ضربه بسیار شدیدی به صنعت خودروی جهان وارد کرد و باعث شد تا از زمان وقوع بحران مالی جهانی، بدترین اتفاقات برای خودروسازان رخ دهد.

شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان که ۴۹۰ هزار نفر کارمند در سراسر اروپا دارد اعلام کرده است که تولید خودرو‌های سواری را در آلمان و اسلوواکی از دوشنبه این هفته آغاز خواهد کرد.

دیگر کارخانه‌های فولکس واگن در اسپانیا، پرتغال، روسیه و آمریکا هم از یک هفته بعد تولید را آغاز می‌کنند.

آغاز به کار کارخانه‌های فولکس واگن در آفریقای جنوبی، برزیل، آرژانتین و مکزیک به ماه آینده موکول شده است.

فولکس واگن اعلام کرده: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در میان کارمندانش، صد دستورالعمل را به اجرا گذاشته است.

شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن هم اعلام کرده که از روز ۲۲ آوریل خطوط تولید این شرکت در فرانسه و لهستان آغاز به کار می‌کنند که البته ساعت کاری کارگران کمتر از حالت طبیعی خواهد بود.

شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی هم، قصد دارد خط تولید خود در جمهوری چک را از سه‌شنبه آینده راه‌اندازی کند و به جای سه شیفت کارگران، دو شیف سر کار خواهند آمد.

خودروسازی ولوو هم می‌خواهد خط تولید اصلی خود در سوئد را از دوشنبه راه‌اندازی کند.

خودروسازی رنوی فرانسه، نیز چند روز است که خط تولید خود در پرتغال را راه‌اندازی کرده و این هفته در رومانی راه‌اندازی می‌کنند.

شرکت خودروسازی فراری اعلام کرده که تا روز ۳ می‌خطوط تولید آن تعطیل خواهد بود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان