arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / حکم رهبر معظم انقلاب درباره روزه ماه رمضان هنگام شیوع / تاریخ برگزاری کنکور سراسری چه زمانی خواهد بود؟ / تغییر ساعات کاری ادارات و مشاغل در جلسه امروز ستاد کرونا / اولین آزمایش انسانی واکسن غیرفعال کرونا در جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / حکم رهبر معظم انقلاب درباره روزه ماه رمضان هنگام شیوع / تاریخ برگزاری کنکور سراسری چه زمانی خواهد بود؟ / تغییر ساعات کاری ادارات و مشاغل در جلسه امروز ستاد کرونا / اولین آزمایش انسانی واکسن غیرفعال کرونا در جهان

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حکم رهبر معظم انقلاب درباره روزه ماه رمضان هنگام شیوع کرونا: رهبر معظم انقلاب اسلامی به پرسشی درباره حکم روزه ماه رمضان در شرایط شیوع کرونا پاسخ دادند. ایشان فرمودند: روزه از ضروریات دین و ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه مبارک رمضان جایز نیست مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن موجب ایجاد بیماری و یا تشدید بیماری و یا افزایش طول بیماری و تأخیر در سلامتی می‌شود. در این موارد روزه ساقط، ولی قضای آن لازم است.

تاریخ برگزاری کنکور سراسری چه زمانی خواهد بود؟: علی ربیعی، سخنگوی دولت، با بیان این که آموزش مجازی دانش‌آموزان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، گفت: با توجه به وضعیت کنونی بیماری کرونا در کشور، کنکور سراسری سه هفته پس از برگزاری امتحانات نهایی مدارس برگزار می‌شود.

تغییر ساعات کاری ادارات و مشاغل در جلسه امروز ستاد کرونا: علی اکبر حقدوست، معاون آموزشی وزیر بهداشت از بررسی تغییر ساعت کاری ادارات و مشاغل در جلسه‌ای که امروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود، خبر داد.  معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم و همه اصناف و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی باید به دنبال راهکار لازم درخصوص ساعت فعالیت باشند، افزود: امیدواریم مثل همیشه شهرداری تهران خیلی سریع برای کاهش تراکم موجود در مترو و اتوبوس کمک کند. حق دوست بیان داشت: پیشنهاد تغییر ساعت کاری داده شده و بزودی حتما اجرایی خواهد شد.

اولین آزمایش انسانی واکسن غیرفعال کرونا در جهان: بر اساس گزارش منابع خبری آزمایش بالینی اولین واکسن غیر فعال شده برای مقابله با شیوع بیماری همه گیر کرونا در استان هنان چین انجام می‌شود. واکسن غیرفعال (یا واکسن کشته شده) یک واکسن متشکل از ذرات ویروس، باکتری یا سایر عوامل بیماری‌زا است که در آزمایشگاه کشت شده و سپس ظرفیت تولید بیماری را از دست می‌دهند.

ترکیه در صدر تعداد مبتلایان به کرونا در خاورمیانه قرار گرفت: پس از آنکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به بیش از ۸۲ هزار نفر رسید، این کشور در میان کشورهای خاورمیانه در صدر تعداد مبتلایان به کرونا قرار گرفت. «فخر الدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه روز شنبه اعلام کرد که ۳ هزار و ۷۸۳ نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند تا مجموع مبتلایان در ترکیه به ۸۲ هزار و ۳۲۹ نفر برسد.

۱۳۷۴ ابتلا و ۷۳ فوتی جدید کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد. وی افزود: بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۰۸۶۸ نفر رسید. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۵۰۳۱ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. وی ادامه داد: تا امروز ۵۵۹۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

پرواز بالگردهای آمریکا بر فراز بغداد: بالگردهای آمریکایی از شامگاه شنبه بر فراز مناطق مرکزی و امنیتی سبز بغداد به پرواز درآمدند. بالگردهای آمریکایی پس از حدود سه هفته بار دیگر پروازهای مشکوک بر فراز پایتخت عراق را از سرگرفتند. آسمان بغداد از اواخر اسفند گذشته به مدت ۲ هفته شاهد پرواز بالگردها و هواپیماهای آمریکایی بود.

شدیدترین برخوردها در انتظار جوجه‌کُش‌ها: به دنبال انتشار فیلم‌هایی از معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه و زنده به گور کردن آن‌ها، سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، گفت: این اقدام غیر انسانی و غیر علمی است و ما به تمام واحدهای تولیدکننده جوجه در تهران اخطار داده‌ایم که اگر اقدام به چنین کاری کنند با آن‌ها به شدت برخورد خواهد شد.

فراهم شدن مهلت مجدد برای ثبت نام آزمون ارشد: فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: مهلت مجدد ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ از اول اردیبهشت فراهم شده است. بنابراین تمامی داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ برای پذیرش در رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور می‌توانند در این فرصت مجدد نسبت به ثبت نام جدید و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

نظرات بینندگان