arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹

فلسطین: برای مقابله با کرونا، کمکی از آمریکا دریافت نکرده ایم

ابراهیم ملحم سخنگوی دولت فلسطین در کنفرانسی مطبوعاتی هرگونه حمایت مالی از سوی ایالات متحده را رد و اعلام کرد نیازی به این کمک مالی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا در حالی از کمک مالی این کشور به ۱۰۰ کشور جهان خبرداده و ایران را به جهت قبول‌نکردن این کمک‌ها مورد انتقاد قرار داده که روزگذشته سخنگوی دولت فلسطین هرگونه دریافت کمک مالی از سوی آمریکا را رد کرده است.

سایت صدای آمریکا درباره کمک های مالی آمریکا به کشورهای جهان با هدف مهار کرونا نوشته است: بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، ایالات متحده تا کنون به بیش از یکصد کشور جهان، از جمله هفت کشور همسایه ایران، برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا کمک کرده است. بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، این کشور روی هم رفته ۵۰۸ میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا به کشورهای مختلف کمک می‌کند که ۶۵ میلیون دلار از این کمک به کشورهای همسایه ایران بوده است.

کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان، آذربایجان، ترکیه، و ارمنستان در همسایگی ایران از کمک های آمریکا بهره‌مند شده اند و در منطقه نیز کشورهایی چون لبنان، یمن، سوریه، اردن، و سرزمین‌های فلسطینی از ایالات متحده کمک دریافت کرده‌اند.

کمک‌های آمریکا به برخی از کشورها از طریق سازمان های مردم‌نهاد و سازمان های بین‌المللی صورت گرفته است از جمله کمک ۱۸ میلیون دلاری به سوریه که بخش عمده آن از طریق نهادهای وابسته به بانک جهانی هزینه می شود. در این بین، عراق با ۲۵ میلیون دلار و افغانستان با ۱۸ میلیون دلار به ترتیب بیشترین کمک را دریافت کرده اند.

شایعه: سفیر آمریکا در اراضی اشغالی گفته بود کشورش ۵ میلیون دلار به فلسطینیان برای مبارزه با کرونا ارائه می‌دهد.

پاسخ شایعه: ابراهیم ملحم سخنگوی دولت فلسطین در کنفرانسی مطبوعاتی هرگونه حمایت مالی از سوی ایالات متحده را رد و اعلام کرد نیازی به این کمک مالی نیست.

وی گفت: ما هیچ اموالی از ْآمریکا دریافت نکردیم و هیج ارتباطی با دولت آمریکا نداریم و نیازی هم به این اموال نداریم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان