arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹

رییس دانشگاه آزاد: امتحانات پایان ترم احتمالا حضوری برگزار می‌شود / برگزاری ترم تابستان به صورت مجازی

طهرانچی اظهار کرد: ما خیلی با لغت تعطیلی دانشگاه موافق نیستیم. می‌گوییم تعطیل شدن فعالیت‌های حضوری دانشگاه. چرا که دانشگاه‌ها در این عرصه اساساً تعطیل‌پذیر نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امتحانات پایان ترم احتمالا حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش آنا، طهرانچی در گفتگویی با شبکه خبر در پاسخ به سوالی مبنی بر تشریح اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی که از زمان تعطیلی دانشگاه‌ها چه تعداد کلاس مجازی برگزار شده، اظهار کرد: ما خیلی با لغت تعطیلی دانشگاه موافق نیستیم. می‌گوییم تعطیل شدن فعالیت‌های حضوری دانشگاه. چرا که دانشگاه‌ها در این عرصه اساساً تعطیل‌پذیر نیستند.

وی افزود: از اسفند ماه آموزش مجازی را شروع کردیم، همه کلاس‌های نظری را بر اساس دو سیستمی که در حقیقت سیستم‌های قبلی دانشگاه بود و بیش از چند سال روی آن کار شده بود آغاز کردیم و توانسته‌ایم در حد ۹۰ درصد پوشش کلاس‌های‌مان را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک به ۱۳۰ هزار کلاس در ساعت، به صورت تجمعی در کل کشور برگزار کرده که این یک عدد بسیار بزرگ است که فائق آمدن بر مشکلات تکنولوژی و فناوری این تعداد کلاس برخط برای خود ما یک دستاورد بسیار خوبی بوده که البته با نقایصی هم همراه بوده که روز به روز در تلاش هستیم تا بهتر شود.

طهرانچی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی اندیشیده شده تا همه دانشجویان امکان شرکت در کلاس‌های مجازی را داشته باشند، تصریح کرد: در این خصوص یکی از نکاتی که وجود داشت، راجع به هزینه‌ها و حمایت‌هایی بود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید انجام می‌داد که در این زمینه با وزیر محترم صحبت شد و وعده دادند که از پایان هفته دانشجویان عزیز بتوانند این با اینترنت رایگان از کلاس‌ها بهره‌مند شوند.

نظرات بینندگان