arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۹

انتقال ویروس کرونا از طریق فاضلاب ها؟ / وزارت نیرو: شواهدی در این مورد وجود ندارد

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پژوهشی انجام داده که در بخشی از آن آمده است: "شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق فاضلاب به انسان وجود ندارد. در زمان اپیدمی بیماری سارس (نوع دیگری از کرونا ویروس‌ها) در سال ۲۰۰۳ نیز این بیماری از فاضلاب به تکنسین‌ها و کارگران در ارتباط با فاضلاب منتقل نشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قاسم تقی زاده خامسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ویروس کرونا ویروسی جدید است بنابر این هنوز تحقیقات زیادی در مورد تاثیر آن در آب و فاضلاب انجام نشده است.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پژوهشی انجام داده که در بخشی از آن آمده است : "شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کووید-۱۹ از طریق فاضلاب به انسان وجود ندارد. در زمان اپیدمی بیماری سارس (نوع دیگری از کرونا ویروس‌ها) در سال ۲۰۰۳ نیز این بیماری از فاضلاب به تکنسین‌ها و کارگران در ارتباط با فاضلاب منتقل نشد.

وی افزود: البته شرایط برای نتیجه گیری‌های انجام شده بر اساس شباهت‌های این ویروس و سایر ویروس‌ها از خانواده کرونا ویروس‌هاست.

معاون وزیر نیرو گفت: توصیه سازمان جهانی بهداشت و اداره حفاظت محیط زیست آمریکا حاکی است که روش‌های معمول تصفیه فاضلاب از جمله ترقیق و تزریق اکسیژن می تواند بسیاری از عوامل بیمازی زا از جمله ویروس ها را از بین ببرد.

به گفته تقی زاده خامسی در حال حاضر و بر اساس نتایج تحقیقات فعلی انتقال و بیماری زایی ویروس جدید کرونا از طریق فاضلاب به شرط رعایت صحیح دستورالعمل‌های تصفیه فاضلاب به عنوان یک عامل نگران‌کننده مطرح نیست.

نظرات بینندگان