arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

هزاران نفر در اسرائیل با ماسک علیه نتانیاهو تظاهرات کردند / معترضان به گانتس: با نتانیاهو ائتلاف نکن

هزاران اسرائیلی علیه نتانیاهو تظاهرات کرده و از رقیب وی خواستند با او برای تشکیل دولت ائتلاف نکند. رسانه‌های اسرائیل شمار تظاهرکنندگان را نزدیک به دو هزار نفر اعلام کردند، اما رویترز گزارش داد که خبرنگارش تعداد افراد حاضر را چندین هزار تن برآورد کرده است. پارلمان ۲۱ روز فرصت دارد تا با ۶۱ رأی بر نخست‌وزیری یکی از اعضا توافق کند؛ در غیر این صورت، اسرائیل وارد چهارمین انتخابات پیاپی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز نوشت: هزاران نفر از ساکنان فلسطین اشغالی یکشنبه شب (به وقت محلی) با پوشیدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا، تظاهرات کرده و علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شعار دادند.

نتانیاهو که در سه پرونده فساد علیه او اعلام جرم شده، ضمن رد هرگونه اتهامی در حال مذاکره با «بنی گانتس» رهبر حزب آبی و سفید برای تشکیل دولت ائتلافی است تا به بن‌بست یک ساله تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی پایان دهد.

ساکنان فلسطین اشغالی که در یک سال گذشته سه بار به دلیل ناتوانی احزاب رژیم صهیونیستی برای کسب اکثریت لازم در پارلمان این رژیم برای تشکیل دولت به پای صندوق‌های رای رفته‌اند، از حزب آبی و سفید خواستند که با نتانیاهو به عنوان یک مجرم ائتلاف نکند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شمار تظاهرکنندگان را نزدیک به دو هزار نفر اعلام کردند، اما رویترز گزارش داد که خبرنگارش تعداد افراد حاضر را چندین هزار تن برآورد کرده است.

گانتس و نتانیاهو با پایان فرصت داده شده توسط رییس رژیم صهیونیستی به گانتز برای تشکیل کابینه، موفق نشدند به توافق برسند و بحران بهداشتی و اقتصادی ناشی از شیوع کرونا نیز نتوانسته تاکنون به بن بست سیاسی در این رژیم پایان دهد.

با پایان یافتن فرصت گانتس، پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) ۲۱ روز فرصت دارد تا با ۶۱ رأی بر نخست‌وزیری یکی از اعضا توافق کند؛ در غیر این صورت، سرزمین‌های اشغالی وارد چهارمین انتخابات پیاپی خواهد شد.

«رووین ریولین» رییس‌ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به مدت ۴۸ ساعت مدت زمان مذاکرات دو طرف برای تشکیل کابینه را تمدید کرده بود.

دور سوم انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی اسفندماه گذشته برگزار شد. دو دور قبلی آن نیز در ماه‌های فروردین و شهریور گذشته به علت ناتوانی رهبران حزب اکثریت در تشکیل کابینه با شکست مواجه شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان