arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱ اردیبهشت ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چرا قیمت نفت امریکا منفی شد؟
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۷
به دلیل آنکه شرکت‌های نفت شیل آمریکا دیگر جایی برای انبار کردن نفت خود ندارند، کار به جایی رسیده که باید برای اینکه خریداران نفت آن‌ها را ببرند، به آن‌ها پول هم پرداخت کنند.
شمار مبتلایان به کرونا در ایالت نیویورک از ۲۵۰ هزار نفر گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۷
فرماندار ایالت نیویورک از افزایش آمار افراد مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این ایالت به بیش از ۲۵۰ هزار نفر خبر داد. فرماندار ایالت نیویورک همچنین از فوت ۴۷۸ نفر از مبتلایان به کرونا در این ایالت خبر داد. با احتساب این رقم، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایالت نیویورک اکنون به ۱۹ هزار نفر نزدیک شده است.
سازمان جهانی بهداشت: بدترین وقایع درباره شیوع کرونا، هنوز اتفاق نیافتاده
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۷
رئیس سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری هشدار داد بدترین وقایع مربوط به شیوع کرونا هنوز اتفاق نیفتاده‌اند. وی در ادامه سخنانش اضافه کرد: «بیایید از این تراژدی جلوگیری کنیم. این ویروسی است که بسیاری از مردم هنوز درکش نمی‌کنند.»
نمودار قیمت نفت در ۷۰ سال اخیر
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۶
امروز، قیمت نفت آمریکا کاهش بی سابقه ای را در تاریخ تجربه کرد و به منفی 37 دلار رسید.
قیمت نفت آمریکا به مبلغ عجبب منفی ۶.۵ دلار در ماه آینده رسید
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۵
قیمت نفت امریکا که در اتفاقی عجیب در معاملات امروز و برای دقایقی به صفر دلار در هر بشکه رسید، برای ماه آینده میلادی منفی ۶.۵ دلار قیمت خورد تا آوریل سیاه برای نفت فراموش نشدنی شود.
قیمت نفت باز هم نزولی شد / قیمت نفت آمریکا به منفی ۳۷ دلار رسید
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۵
بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدییت (WTI) آمریکا به منفی ۳۷ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسیده است و به این ترتیب رکودی تاریخی را تجربه کرد.
هشدار چین به آمریکا: به دخالت در امور دریای جنوب چین و اتهام زنی بی پایه علیه پکن خاتمه دهید
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۰:۰۴
سخنگوی وزارت دفاع چین به آمریکا هشدار داد تا اوضاع منطقه بدتر نشده به «دخالت در امور دریای جنوب چین و اتهام زنی بی پایه علیه پکن» خاتمه دهد.
روحانی: اینستکس هنوز نتوانسته قدم قابل توجه و موثری بردارد
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۲۳:۲۶
رییس جمهوری در تماس تلفنی با نخست وزیر ایتالیا، ضمن ابراز همدردی با مردم ایتالیا در زمینه ویروس کرونا، گفت: ایران در زمینه مقابله با این ویروس به پیشرفت‌های خوبی در شرکت‌های دانش بنیان دست یافته و آمادگی داریم با انتقال تجربیات خود در زمینه مهار ویروس کرونا با یکدیگر همکاری کنیم.
نتانیاهو و گانتز توافق برای تشکیل کابینه را امضا کردند / نخست وزیری چرخشی، یکی از مفاد توافق
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۲۳:۲۶
نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس ائتلاف آبی و سفید توافقی برای تشکیل کابینه فراگیر امضا کردند. در این توافق تصریح شده نتانیاهو ابتدا سمت نخست‌وزیری را در دست خواهد گرفت و پس از مدتی استعفا خواهد کرد تا گانتز جانشین او شود.
رتبه‌بندی معلمان ترمیم شد/ اجرا از هفته معلم
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۲۳:۲۶
رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اصلاح و ترمیم رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان هفته گرامیداشت مقام معلم اجرا می‌شود. نوبخت ادامه داد: نظام رتبه‌بندی با مرمت و اصلاحی که در چارچوب قانون صورت گرفت از اول فروردین ۹۹ لازم الاجرا است و تمام معلمان در ۵ رتبه مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی از آن بهره می‌برند.
رتبه‌بندی معلمان ترمیم شد/ اجرا از هفته معلم
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۲۳:۲۶
رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اصلاح و ترمیم رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان هفته گرامیداشت مقام معلم اجرا می‌شود. نوبخت ادامه داد: نظام رتبه‌بندی با مرمت و اصلاحی که در چارچوب قانون صورت گرفت از اول فروردین ۹۹ لازم الاجرا است و تمام معلمان در ۵ رتبه مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی از آن بهره می‌برند.
وزیر بهداشت: تست آنتی بادی را در شهر‌هایی که شیوع ویروس کرونا بیشتر است، آغاز کرده ایم
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۲۳:۲۵
سعید نمکی، وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: تست آنتی بادی را در شهر‌هایی مانند گیلان و قم، مکان‌هایی که شیوع ویروس کرونا بیشتر است و همچنین پرسنل بیمارستان‌هایی که ارتباط زیادی با بیماران کرونایی دارند، آغاز کرده ایم.
دستور روحانی به وزیر جهاد کشاورزی درباره گزارش از بین بردن جوجه‌های یک روزه/ متخلفین به مراجع قضایی معرفی شوند
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۲۳:۲۵
رئیس جمهور در دستوری به وزیر جهاد کشاورزی درباره گزارش از بین بردن جوجه‌های یک روزه، تاکید کرد: در اسرع وقت و با نهایت حساسیت موضوع بررسی، متخلفین به مراجع قضایی معرفی و موضوع با شفافیت برای افکار عمومی تبیین شود.
هاآرتص: امضای توافق بین گانتز و نتانیاهو برای نخست وزیر چرخشی اسرائیل
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۲۳:۲۵
یک رسانه اسرائیلی از احتمال امضای توافقی بین دو حزب رقیب در فلسطین اشغالی برای تشکیل کابینه فراگیر خبر داده است.
گفت‌وگوی روحانی با امیر کویت/ روحانی: امیدواریم این شرایط سخت، برخی را متنبه کند / تامین امنیت و ثبات منطقه راهی جز همکاری و دوستی بین کشور‌های منطقه ندارد
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۲۳:۲۴
رئیس جمهور با اشاره به شرایط سخت حاکم بر جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا، گفت: امیدواریم این شرایط سخت، برخی را متنبه کند تا نسبت به اشتباهات خود تجدید نظر کرده و روابط انسانی را مبنای عملکرد خود قرار دهند.
تا پزشکان اجازه ندهند، لاریجانی در جلسات مجلس حضور نمی‌یابد
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۲۳:۲۳
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که رییس مجلس تا زمان کسب اجازه پزشکان در جلسات مجلس حضور نمی‌یابد.
حریرچی: افزایش مبتلایان به کرونا در مازندران نگران کننده‌است / سلبریتی‌ها اقدام قابل توجهی در مقابله با کرونا نکردند
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۲۳:۲۳
معاون وزیر بهداشت، درمان واموزش پزشکی نسبت به افزایش ابتلا به کرونا در مازندران هشدار داد و گفت:در مازندران بطور شفاف هشدار می‌دهم با وجود کاهش مبتلایان نسبت به اسفندماه، اما آمار ابتلا طی روز‌های اخیر نسبت به هفته پیش افزایش جزیی دارد.
واعظی: حرم‌ها و اماکن مقدسه تا ۱۵ اردیبهشت تعطیل هستند
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۷:۵۲

رئیس دفتر رییس جمهور در خصوص تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در خصوص حرم‌ها و اماکن مقدسه تاکید کرد: در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیم قبلی ستاد در ارتباط با حرم های مطهر و اماکن مقدسه تا ۱۵ اردیبهشت تمدید شد.

جهانپور: وضعیت به هیچ عنوان سفید نیست / آمار تهران کاهش یافته است / وزارت بهداشت آمار قطعی و شناسایی شده کرونا را اعلام می‌کند / اگر کسی مسافرت غیرضروری می‌کند خودش باید پاسخگو باشد / سن ابتلا به صورت میانگین ۵۹ سال و سن فوت هم ۶۹ سال بوده است
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۷:۰۸

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: در ایران موارد قطعی شناسایی شده کرونا را اعلام می‌کنیم و علم غیب نداریم که موارد شناسایی نشده را بگوییم و این به معنی این نیست که موارد غیرقطعی یا شناسایی نشده نداریم.

وزارت بهداشت در واکنش به انتشار کلیپ خوردن ادرار شتر برای درمان کرونا: این افراد ممکن است مشکلات شخصیتی و اجتماعی داشته باشند / شاید این موارد برای انبساط خاطر افراد باشد و بیش از آن قابل ارزش نیست
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۷:۰۸

جهانپور در پاسخ به سوالی درباره ویدیوی منتشر شده در زمینه خوردن ادرار شتر برای درمان کرونا بیان کرد: این‌که هر فردی برود ادرار شتر را مصرف کند که وزارت بهداشت ناظر بر حریم خصوصی افراد نیست. در این زمینه نه کارویژه‌ای داریم و نه اطلاعاتی. این افراد ممکن است مشکلات شخصیتی و اجتماعی داشته باشند.

قیمت نفت به پائین‌ترین نرخ خود در ۲۱ سال گذشته رسید / نفت خام برنت حدود ۲۷ دلار معامله شد
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۶:۵۶

یک بشکه نفت خام برنت (۱۵۹ لیتر) صبح روز دوشنبه اول اردیبهشت (۲۰ آوریل) به قیمت حدود ۲۷ دلار معامله شد. قیمت نفت خام "وست تگزاس اینترمیدیت" (WTI) نیز به نازل ترین نرخ خود در ۲۱ سال گذشته رسید و در بازار بورس۱۴ دلار و ۸۴ سنت داد و ستد شد.

سخنگوی دولت: وادار به مذاکره نخواهیم شد /مقامات آمریکا تصمیم دارند بحث کرونا و درمان را به خط عملیات روانی علیه ایران تبدیل کنند / آثار تحریم‌ها تلاش دولت برای مبارزه با کرونا را پیچیده کرده است / اساسا چیزی به نام عادی شدن شرایط نداریم / مشارکت بیش از 72 میلیون نفر در طرح غربالگری
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۴:۵۸

سخنگوی دولت و دستیار اجتماعی رییس‌جمهوری: ما هیچ گفت‌وگویی با این سیاست‌های آمریکا نخواهیم داشت و فرقی هم ندارد در کاخ سفید حاکم چه کسی باشد. ترامپ درک نادرستی از تحولات منطقه دارد و این مدل اظهارات ناشیانه بهانه‌ای برای شکست دولت‌شان در به حرکت درآوردن دیپلمات سازنده است.

قیمت طلا، دلار، سکه و ارز امروز ۹۹/۰۲/۰۱| دلار در صرافی‌های بانکی ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان اعلام شد
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۳:۵۹

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 15 هزار و 250 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 15 هزار و 150 تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 16 هزار و 650 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 16 هزار و 550 تومان است.

جهانگیری: ارز ٤٢٠٠ تومانی فقط برای چند قلم کالای اساسی اختصاص می‌یابد/ اگر در جنگ اقتصادی نبودیم به این سمت نمی‌رفتیم
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۲:۴۱

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در اینستاگرام نوشت: ارز ٤٢٠٠ تومانی برای حفاظت از زندگی و معیشت مردم و فقط برای تامین چند قلم کالای اساسی اختصاص پیدا می‌کند. ما در شرایط جنگ اقتصادی چاره‌ای جز این نداریم، اگر در این شرایط نبودیم به این سمت نمی‌رفتیم.

ادامه لیگ برتر از تیرماه؟
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۰:۲۷

حسین جنگی یکی از ناظران فدراسیون فوتبال بعد از جلسه مدیران باشگاه‌ها با مسئولان اجرایی فدراسیون فوتبال که گویا روز گذشته برگزار شده است، اعلام کرد در صورت امکان و با نظر وزارت بهداشت و درمان، مسابقات لیگ از اوایل تیرماه برگزار می‌شود و تیم‌ها باید چهار یا پنج روز یکبار به میدان بروند تا ۹ هفته باقیمانده لیگ به اتمام برسد.

انتقاد تند مسیح مهاجری از پول پاشی امام‌جمعه ایرانشهر
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۰

مسیح مهاجری نوشت: برخلاف دستور اکید دین اسلام مبنی بر پنهان نگهداشتن کمک به مستمندان، امام جمعه ایرانشهر برای دادن چند اسکناس ۱۰ هزار تومانی به کارگرانی که بی‌کار مانده‌اند، در داخل خودرو نشست و در برابر دوربین فیلمبرداری با رفتاری غیرمحترمانه اقدام کرد.

او پرسید: شورای سیاستگزاری ائمه جمعه در برابر چنین رفتارهائی تا چه وقت می‌خواهد سکوت کند و بی‌عملی نشان دهد؟

مهاجری نوشت: با اینکه نماز جمعه، اگر درست برگزار شود، از نعمت‌های الهی است، ولی حالا که در اثر شیوع کرونا نماز جمعه‌ها برگزار نمی‌شوند، عده‌ای از اینکه می‌بینند بعضی از ائمه جمعه در پوستین خلق نمی‌افتند، خدا را شکر می‌کنند. بسیاری از ائمه جمعه ما خوب صحبت می‌کنند و اهل خدمت به خلق خدا هستند و مردم نیز قدردان آنهایند، ولی بعضی از آن‌ها گوئی نذر کرده‌اند «خود اصول دین پندار» باشند.

ترامپ: اگر بایدن رئیس‌جمهور شود، ایران و چین، آمریکا را مال خود می‌کنند
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۰۸:۳۹

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: «در صورت پیروزی بایدن در انتخابات، ایران، چین، کانادا و مکزیک آمریکا را مال خودشان می‌کنند. شما دیگر کشوری نخواهید داشت.» وی همچینین مدعی شد: «مایل هستم با ایران کار کنم، اما به نظر می‌رسد آن‌ها منتظر دولت بعدی هستند. حدس میزنم که جان کری نمیخواهد که آن‌ها الان توافق کنند!»

آمریکا حمله به ۱۲۲ هدف را در عراق شبیه‌سازی کرده
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۰۸:۳۸

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به تنش میان ایران و آمریکا در عراق به نقل از یک مقام ارشد عراقی که به هویت وی اشاره‌ای نکرده، مدعی شد که واشنگتن حمله به ۱۲۲ هدف را در عراق شبیه‌سازی کرده است که در صورت حملات بیشتر به نظامیان آمریکایی و کشته شدن آن‌ها این طرح را اجرایی کند. سه دیپلمات غربی نیز در این زمینه گفته‌اند که طرح آمریکا فعلا به دلیل جنگ واشنگتن با ویروس کرونا کنار گذاشته شده است. اما اگر حملات دیگری علیه نیرو‌های آمریکایی انجام شود و منجر به تلفات شود همه این طرح‌ها دوباره روی میز بازخواهد گشت.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۰۸:۳۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان