arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

روزنامه اطلاعات: در شرایط سخت کرونا، نهادهای ثروتمند غیردولتی درخدمت مردم قرار گیرند

ناگفته پیداست که بخش بزرگی از ثروت اقتصاد ایران در دست نهادهای عمومی غیردولتی، خصولتی‌ها، برخی سازمانها و نهادها است. فشار مالی دولت و کسر بودجه‌اش در کنار تحریمها و بخصوص تغییر توقع افکار عمومی و درخواست تغییر حکمرانی اقتصادی ایجاد می‌کند این ثروت هنگفت، اولاً شفاف می‌شود و ثانیاً با ساز و کار مناسب در خدمت عملی و ملموس مردم و رفاه، عمومی قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه اطلاعات در یادداشتی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در ایام کرونایی نوشت: مشکلات مالی بزرگ دولت که تحت فشار تحریم‌ها، ناکارآمدی ساختارها، نبود مدیریت یکپارچه و وجود حاکمیت بخشی یا همان دولت پنهان به همراه انتشار کرونا، ایجاد شده، در کنار غیرممکن بودن افزایش فشار بر مردم برای دریافتی بیشتر از طریق مالیاتها،عوارض گوناگون، گران کردن اجناس وارداتی یا غیروارداتی و امثالهم، لزوم استفاده «از ثروتهای پنهان» موجود در اقتصاد ایران و شفاف‌سازی آن برای ورود به چرخه را دوچندان کرده است.

ناگفته پیداست که بخش بزرگی از ثروت اقتصاد ایران در دست نهادهای عمومی غیردولتی، خصولتی‌ها، برخی سازمانها و نهادها است. درست است که این بنیادها هر یک به کاری خاص مشغولند و در اوج بحران کرونا هم اقدامات و کمکهای فراوانی به این معضل کردند، اما فشار مالی دولت و کسر بودجه‌اش در کنار تحریمها و بخصوص تغییر توقع افکار عمومی و درخواست تغییر حکمرانی اقتصادی ایجاد می‌کند این ثروت هنگفت، اولاً شفاف می‌شود و ثانیاً با ساز و کار مناسب در خدمت عملی و ملموس مردم و رفاه، عمومی قرار گیرد.

نظرات بینندگان