arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

روسیه: ثبات عراق تضمین امنیت جهان است

سفیر روسیه در عراق تاکید کرد، ثبات این کشور و عدم نقض حاکمیت آن تضمینی اساسی برای امنیت بین المللی است. او گفت: برخی کشورها در چارچوب طرح‌هایشان برای تسویه حساب‌ بین المللی در عراق تلاش دارند حاکمیت این کشور را نقض کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر روسیه در عراق تاکید کرد، ثبات این کشور و عدم نقض حاکمیت آن تضمینی اساسی برای امنیت بین المللی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری المعلومه، ماکسیم ماکسیموف، سفیر روسیه در عراق در اظهاراتی که سفارت روسیه در بغداد آن را منتشر کرد، گفت: برخی کشورها در چارچوب طرح‌هایشان برای تسویه حساب‌ بین المللی در عراق تلاش دارند حاکمیت این کشور را نقض کنند. چنین اقداماتی با قوانین بین‌المللی مغایرت داشته و نقض حاکمیت کشوری مستقل است. باید به یاد داشت که عراق همواره کانون اصلی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی در خاورمیانه است.

وی در پایان افزود: به همین دلیل حفظ صلح و ثبات عراق شرطی اساسی و مهم برای تضمین امنیت منطقه‌ای و جهانی است.

اخیرا عراق شاهد تحولات مختلفی بوده است. از یک سو مردم در اعتراض به فساد دست به تظاهرات زدند و در پی آن دولت مجبور به استعفا شد و در حال حاضر بغداد به دنبال تشکیل کابینه جدید است و از سوی دیگر در پی حمله آمریکا به کاروان حشد شعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون حشد شعبی، دولت بغداد خواستار خروج تمامی نیروهای آمریکایی از عراق شد.

نظرات بینندگان