arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

صلح و سازش 85درصدی پرونده ها در مراکز مشاوره و مددکاری پلیس

معاون اجتماعی پایتخت از صلح و سازش 85 درصدی دعاوی ارجاع شده به دوایر اجتماعی کلانتری ها و دوایر مشاوره سرکلانتری های 11 گانه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اجتماعی پایتخت از صلح و سازش 85 درصدی دعاوی ارجاع شده به دوایر اجتماعی کلانتری ها و دوایر مشاوره سرکلانتری های 11 گانه خبر داد.

 سرهنگ مراد مرادی با اشاره به اینکه علاوه بر دوایر اجتماعی کلانتری ها که کارشناس مددکاری و مشاوره در آن مستقر باشد در کلیه سرکلانتری های 11 گانه این فرماندهی نیز دوایر مشاوره فعال است، گفت: کارشناسان مستقر در دوایر مشاوره سرکلانتری به خدمات مشاوره تخصصی در حوزه های خانوادگی، فردی، تربیتی، بالینی، اجتماعی، روانسنجی، حقوقی، تحصیلی، شغلی و ازدواج می‌پردازند.

وی در مورد اینکه چه پرونده‌هایی به دوایر مشاوره‌ سرکلانتری‌ها ارجاع می‌شود، گفت: پرونده‌های تخصصی دوایر اجتماعی کلانتری‌ها که نیاز به برگزاری جلسات تخصصی مشاوره و بالینی دارند به این دوایر ارجاع می‌شود.

به گفته مرادی دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود سلامت شهروندان و خانواده‌ها و برای توسعه وتقویت خدمات مشاوره‌ای افتتاح شده است و اکنون حدود به یک سال است که از فعالیت این دوایر سپری می‌شود.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه کارشناسان دوایر اجتماعی کلانتری ها و مراکز مشاوره سرکلانتری ها در شش حوزه اختلافات خانوادگی، مشکلات روانی و فردی، نزاع و درگیری، اجتماعی، حقوقی مهارت دارند، گفت:خوشبختانه با اقدامات انجام شده 85 درصد از پروندهای ارجاعی به دوایر اجتماعی کلانتری ها به صلح و سازش انجامیده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این خدمات به صورت حضوری و تلفنی بوده و با توجه به شیوع ویروس کرونا شهروندان می توانند با تماس تلفنی به مراکز مشاوره و مددکاری با کارشناس مربوط ارتباط برقرار کرده و از خدمات مشاوره ای بهره مند شوند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان