arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

کادر درمان انگلیس: لباس محافظتی نباشد کار نمی‌کنیم

رئیس دانشکده پزشکی مراقبت‌های ویژه انگلیس با اشاره به بحران کمبود لباس‌های محافظتی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) در این کشور، درباره انصراف پزشکان برای درمان بیماران مبتلا به این بیماری هشدار داد. وی افزود: پزشکان و پرستاران این کشور به تدریج با این تصمیم روبرو می‌شوند که بین نجات جان خود یا بیماران مبتلا به کرونا یکی را انتخاب کنند. آن‌ها به شدت نگران دستورالعمل جدید سازمان ملی بهداشت هستند که به جای توجه به نکات بهداشتی، کمبود لوازم بهداشتی را مد نظر قرار می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«الیسون پیتارد» روز دوشنبه تصریح کرد که پزشکان و پرستاران این کشور به تدریج با این تصمیم روبرو می‌شوند که بین نجات جان خود یا بیماران مبتلا به کرونا یکی را انتخاب کنند. وی افزود؛ آن‌ها به شدت نگران دستورالعمل جدید سازمان ملی بهداشت هستند که به جای توجه به نکات بهداشتی، کمبود لوازم بهداشتی را مد نظر قرار می‌دهد.

سازمان ملی خدمات بهداشت انگلیس جمعه گذشته (۲۹ فروردین) دستورالعمل تازه‌ای را صادر کرد و از پزشکان و پرستاران این کشور خواسته به‌جای استفاده از روپوش تمام قد و یکبار پزشکی، گزینه‌هایی مانند پیش‌بند پلاستیکی یا استفاده از روپوش‌های قابل شست‌وشو را در نظر قرار دهند.

این سازمان از کادر درمانی خواسته روپوش‌های موجود را فقط در شرایطی که احتمال بالای تماس با ترشحات بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد استفاده کنند.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده تمام اعضای بیمارستان، حتی نیرو‌های خدماتی نیز برای ورود به اتاق بیماران مبتلا کرونا باید از لباس‌های محافظتی کامل استفاده کنند.

تصمیم جدید دولت انگلیس در این زمینه در حالی است که این کشور با کمبود شدید تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران نیز مواجه است. چندی پیش انجمن پزشکان بریتانیا دستورالعملی را برای پزشکان صادر کرد که ظرفیت‌های موجود بیمارستان‌ها را به سمت بیمارانی هدایت کنند که از شانس بالاتری برای زنده ماندن برخوردار هستند.

این دستورالعمل که فراز‌هایی از آن در رسانه‌های این کشور منتشر شده به این معناست که پزشکان باید درباره مرگ و زندگی بیماران تصمیم گیری کرده و به ناچار «از درمان برخی بیماران دست کشیده تا آن‌هایی که شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند درمان شوند»!.

این سند می‌افزاید که پزشکان قادر خواهند بود خدمات درمانی به ویژه دستگاه‌های تنفس مصنوعی را حتی از بیمارانی که رو به بهبودی بوده، اما حال عمومی مناسبی ندارند، متوقف کرده تا سایر بیمارانی که تشخیص می‌دهند، درمان شوند.

انگلیس در مواجهه با کمبود تجهیزات درمانی و محافظتی به سایر کشور‌ها متوسل شده، اما نتیجه کار تاکنون چندان موفقیت آمیز نبوده است. با توجه به اینکه گفته می‌شود لباس‌های محاظتی پزشکی بیمارستان‌های انگلیس ظرف چند روز آینده ته می‌کشد پزشکان این کشور هشدار داده‌اند که اگر موجودی انبار‌ها تامین نشود دست از کار خواهند کشید.

مقامات انگلیس با احتیاط وعده داده‌اند که محموله‌ای شامل ۴۰۰ هزار روپوش پزشکی عصر امروز (دوشنبه) از ترکیه وارد کشور می‌شود. با مصرف روزانه ۱۵۰ هزار روپوش در بیمارستان‌های انگلیس، این میزان تنها می‌تواند نیاز چند روز کادر درمانی این کشور را تامین کند.

پروفسور نیل مورتنسن عضو ارشد کالج سلطنتی پزشکان جراح می‌گوید همکاران او حاضر نیستند که جان خود را به دلیل کمبود تجهیزات محافظتی به خطر بیندازند.

همچنین «چند نگ‌پاول» رئیس شورای انجمن پزشکی بریتانیا در این زمینه عنوان کرد: بسیاری از پزشکان و پرستاران جان خود را از دست داده و جایز نیست که بیشتر از این خطر کنیم. وی افزود که اگر نیاز آن‌ها تامین نشود از این حق برخوردارند که از درمان بیماران انصراف دهند.

وزیر بهداشت انگلیس که تامین لوازم محافظتی در بحبوحه کرونا را کاری طاق فرسا خوانده، رئیس پیشین ستاد برنامه‌ریزی بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن را به عنوان مسئول پیگیری کالا‌های مورد نیاز بیمارستان‌ها منصوب کرده است.

انگلیس اینک دوره اوج ابتلا به کرونا را سپری می‌کند و بر اساس اعلام وزارت بهداشت این کشور، ۱۶ هزار و ۶۰ نفر بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان