arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

بانک مرکزی آلمان: ترمیم رکود اقتصادی آلمان سریع نخواهد بود

بانک مرکزی آلمان در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: اقتصاد این کشور در رکود شدید قرار دارد و بعید است ترمیم این وضعیت سریع صورت گیرد، زیرا محدودیت‌های مرتبط با شیوع کرونا می‌تواند برای مدت مدیدی بر قرار باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش رویترز، «بوندس بانک» بانک مرکزی آلمان در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: اقتصاد این کشور در رکود شدید قرار دارد و بعید است ترمیم این وضعیت سریع صورت گیرد، زیرا محدودیت‌های مرتبط با شیوع کرونا می‌تواند برای مدت مدیدی برقرار باشد.

با توجه به اینکه این کشور از نیمه ماه مارس به علت شیوع کرونا در قرنطینه واقعی قرار دارد، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به تعطیلی کشیده شده است، هرچند که گفتگو‌ها اکنون برای کاهش برخی از محدودیت‌ها در هفته‌های آتی در جریان است.

این بانک توضیح داد: «محدودیت‌های اساسی احتمالا تا زمانی که یک راه حل درمانی نظیر واکسیناسیون پیدا شود، ادامه می‌یابد... برای همین دلیل، یک بهبود اقتصادی سریع و قوی در حال حاضر به نظر بعید می‌رسد.»

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است اقتصاد آلمان در سال جاری میلادی ۷.۵ درصد کوچک شود، در حالی که موسسات خصوصی یک محدوده گسترده را پیش بینی کرده اند. با تمام اینها، تعداد کمی از آن‌ها رکودی بزرگ‌تر از سال ۲۰۰۹ را پیش بینی کرده‌اند که اقتصاد آلمان بیش از ۵ درصد کوچک شد.

بانک مرکزی آلمان با اشاره به کاهش شدید در تولید خودرو و مصرف خانوار اعلام کرد، اکنون ارقام سه ماه نخست تاثیرات شدیدی را نشان می‌دهد، اما سه دوم بدتر هم خواهد بود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان