arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و ونزوئلا / کرونا و مقابله با تحریم‌های امریکا، محور گفتگو‌ها

روسای جمهوری روسیه و ونزوئلا در گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت مقابله با تحریم‌های یکجانبه که روش آمریکا در مبارزه با کشور‌های مخالف سیاست‌های خود است، تاکید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و نیکلاس مادورو در خصوص مسائل مربوط به مبارزه با انتشار ویروس کرونا هم تبادل نظر کردند.

رئیس جمهوری ونزوئلا از پوتین بخاطر کمک به کشورش برای مبارزه با بیماری کرونا ازجمله تحویل تست‌های تشخیص کرونا قدردانی کرد.

در گزارش کاخ کرملین آمده است: دو طرف بر اهمیت تدابیر مورد موافقت جامعه جهانی برای مبارزه با این چالش جدید جهانی (کرونا) ازجمله اجرای پیشنهاد پوتین در دوره بحران مبنی بر توقف جنگ‌های تجاری و تحریم‌ها و ارسال دارو و مواد غذایی و تجهیزات لازم تاکید کردند.

در تبادل نظر درخصوص وضعیت بازار جهانی نفت، به اهمیت فراوان توافق‌های در چارچوب اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت اشاره شد.

۲۳ کشور اوپک و غیراوپک که در مجموعه‌ای به نام «اوپک پلاس» جمع شده‌اند، به تازگی توافق کردند تا ۱۰ میلیون بشکه از تولید نفت خام خود را کاهش داده و در اوج همه‌گیری کرونا و حتی بعد از آن به بالا رفتن بهای نفت کمک کنند.

در ادامه گفت: وگوی تلفنی برخی موضوعات همکاری‌های روسیه و ونزوئلا و تقویت مشارکت راهبردی میان دو کشور در وهله اول در عرصه تجاری و اقتصاد مطرح و بررسی شد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه بر حمایت مسکو از دولت قانونی ونزوئلا برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات سیاسی داخلی با تکیه بر گفت: وگو‌های ملی در این کشور تاکید کرد.

وی مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا را مخرب و غیرقابل قبول خواند.

دو طرف موافقت کردند به تماس‌ها در سطوح مختلف بین دوکشور ازجمله از کانال وزارت بهداشت ادامه دهند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان