arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

سازمان جهانی بهداشت: بدترین وقایع درباره شیوع کرونا، هنوز اتفاق نیافتاده

رئیس سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری هشدار داد بدترین وقایع مربوط به شیوع کرونا هنوز اتفاق نیفتاده‌اند. وی در ادامه سخنانش اضافه کرد: «بیایید از این تراژدی جلوگیری کنیم. این ویروسی است که بسیاری از مردم هنوز درکش نمی‌کنند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان جهانی بهداشت دوشنبه با اشاره به تبعات شیوع بیماری همه‌گیر «کووید-۱۹» هشدار داد «بدترین وقایع» هنوز پیش رو هستند.

«تدروس آدهانوم» درباره اینکه چرا فکر می‌کند بیماری‌ای که بیش از ۲.۵ میلیون نفر را آلوده کرده و به مرگ ۱۶۶۰۰۰ نفر منجر شده می‌تواند عواقب هنوز بدتری داشته باشد توضیحی ارائه نکرد.

با این حال، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت و سایر مقام‌های این سازمان قبلاْ از شیوع این بیماری در قاره آفریقا که کشورهایش از لحاظ توسعه‌یافتگی بخش درمان وضعیت چندان مطلوبی ندارند ابراز نگرانی کرده‌اند.

آدهانوم در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو گفت: «به ما اعتماد کنید. بدترین اتفاق‌ها پیش رو هستند.»

وی در ادامه سخنانش اضافه کرد: «بیایید از این تراژدی جلوگیری کنیم. این ویروسی است که بسیاری از مردم هنوز درکش نمی‌کنند.»

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد. در حال حاضر بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان