arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲ اردیبهشت ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز ۸۰۰ هزار نفر گذشت / بیش از ۴۳ هزار نفر قربانی کرونا
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۲:۵۲
شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۸۰۰ هزار نفر گذشته است.
فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران: لگوی مراجعه مبتلایان به مراکز درمانی تغییر کرده / رشد ۶ درصدی مراجعه به بیمارستان‌ها
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۲:۵۲
فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: الگوی مراجعه افراد مبتلا به کرونا به مراکز درمانی تغییر کرده و بیماران با حال وخیم به بیمارستان‌ها درمانی مراجعه می‌کنند، این موضوع علاوه بر فشار مضاعف بر دوش کادر درمان، مدت درمان مبتلایان را نیز افزایش خواهد داد.
منفی شدن قیمت نفت آمریکا روی طلای سیاه ایران چه تاثیری دارد؟
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۲:۵۱
مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران تاثیر کاهش بیش از ۵۵ دلاری قیمت نفت خام ‌شاخص دبلیوتی‌آی در روز ۲۰ آوریل (دوشنبه، یکم اردیبهشت‌ماه) بر بازار امروز شرق آسیا را حدود سه دلار عنوان و تاکید کرد: مبنای تعیین قیمت نفت خام ایران هیچ ارتباطی با دبلیوتی‌آی به‌عنوان شاخص نفت خام آمریکا ندارد.
واریز وام یک میلیون تومانی، ۲۴ ساعت بعد از اعلام لیست به بانک مرکزی
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۲:۵۱
بانک مرکزی اعلام کرد، در حال حاضر لیست سرپرستان خانوار متقاضی از طرف وزارت کار در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفته است. چنانچه لیست مذکور تا ظهر چهارشنبه به بانک مرکزی ارسال شود، این بانک با هماهنگی بانک‌های عامل طی حداقل ۲۴ ساعت نسبت به واریز تسهیلات اقدام می‌کند.
برگزاری نشست غیررسمی برخی اعضای اوپک پلاس/ تأکید بر آغاز کاهش عرضه نفت از ۱۰ روز آینده
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۲:۵۱
در نشستی به صورت تله کنفرانسی، برخی وزیران نفت و انرژی اوپک و غیراوپک بر آغاز کاهش ۱۹ میلیون بشکه‌ای عرضه جهانی نفت از ۱۰ روز آینده تأکید کردند.
میدل‌ایست‌آی: تحریم نمی‌تواند نقش کلیدی ایران در خاورمیانه را حذف کند
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۲:۵۰

یک رسانه مستقر در انگلیس گزارش داده تحریم نمی‌تواند نقش کلیدی ایران در خاورمیانه (غرب آسیا) را از بین ببرد. میدل ایست آی نوشت: با آنکه پول به طور موقت در افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران نقش داشته است، پیوند‌های ایدئولوژیک و قومی، درگیری‌های حل‌نشده و اشتباهات سایز بازیگران هم نقش مهمی در گسترش نفوذ منطقه‌ای ایران داشته‌اند.

نفت ایران چند؟
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۲:۵۰
با وجود کاهش نسبی، قیمت نفت ایران در ۲۴ ساعت گذشته با نوسانات کمتری از بسیاری از همتایانش مواجه شده است. طبق اعلام سایت مرجع اویل پرایس، تا لحظه تنظیم این گزارش (۲۰:۴۵ سه شنبه) بهای هر بشکه نفت سنگین ایران به طور متوسط به ۱۶.۶۸ دلار رسیده که در مقایسه با روز گذشته ۶.۱۹ درصد کاهش داشته است.
گفتگوی تلفنی رییس جمهوری با امیر قطر / روحانی: تامین امنیت در منطقه راهی جز همکاری میان کشور‌های منطقه ندارد / همه کشور‌های جهان باید در برابر اقدامات خصمانه آمریکا مواضع خود را به روشنی اعلام کنند
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۲:۵۰
رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه ایران و قطر، گفت: معتقدیم تامین امنیت و ثبات پایدار در منطقه هیچ راهی جز همکاری و دوستی میان کشور‌های منطقه ندارد. روحانی خاطرنشان کرد: معتقدیم در این شرایط خاص همه کشور‌های جهان برای مبارزه با کرونا باید در کنار هم قرار داشته و در برابر اقدامات خصمانه آمریکا مواضع خود را به روشنی اعلام کنند.
آغاز تولید کیت‌های تشخیص پادتن کرونا در بلژیک
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۲:۴۹
شرکت بیوتکنولوژی «زن‌تک» (ZenTech) بلژیک تولید کیت‌های آزمایشی برای تشخیص سریع پادتن‌های ویروس کرونا را آغاز کرده است. این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد که انجام ده‌ها هزار آزمایش مجاز دولتی را شروع کرده و در نظر دارد در نهایت سه میلیون کیت در ماه تولید کند.
کاهش ۲۹ دلاری هر اونس طلا، در جهان
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۲:۴۹
قیمت طلا در بازار‌های جهانی ۲۹.۱۲ دلار کاهش یافت و هر اونس ۱۶۶۶.۵۳ دلار فروخته شد. قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بیش از یک درصد کاهش یافت و به کمترین میزان در نزدیکی ۲ هفته گذشته رسید.
سازمان جهانی بهداشت: منشا کرونا به احتمال زیاد خفاش است، نه دستکاری آزمایشگاهی
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۲:۴۹
سازمان جهانی بهداشت امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که تمام شواهد موجود نشان دهنده آن است که منشاء ویروس کرونایی که هم اکنون کشور‌ها را گریبان‌گیر کرده است، خفاش‌هایی در چین بوده‌اند و عامل آن ساخت ویروس یا دستکاری آزمایشگاهی نبوده است.
روحانی در تماس تلفنی با پوتین:
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۲:۴۸
ضرورت ادامه رایزنی سران ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه با توجه به اقدامات تحریک آمیز آمریکا و اسرائیل در منطقه
روحانی در گفتگوی تلفنی با پوتین، با اشاره به برخی اقدامات تحریک آمیز آمریکا و اسرائیل در منطقه بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و گفتگو‌های دو کشور پیرامون مسائل و مشکلات منطقه و ادامه رایزنی سران ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه تاکید کرد.
روحانی: اتحادیه اروپا و اسپانیا به وظیفه خود در مقابل اقدامات غیرقانونی آمریکا عمل کند
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۲:۴۷
رئیس جمهور گفت: در شرایطی که بسیاری کشور‌ها با پاندومی کرونا مواجه هستند، نیازمند هستیم که همه کشور‌ها برای مقابله با این بیماری بویژه در زمینه‌های علمی و پزشکی با یکدیگر همکاری کنیم. وی با اشاره به تقاضای وام ایران از صندوق بین المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: امریکا با پرداخت این وام هم مخالفت کرده و انتظار این است که اتحادیه اروپا و اسپانیا در مقابل این اقدام غیر قانونی اتخاذ موضع کنند.
عربستان: بر کاهش تولید نفت پایبند هستیم / در راستای ثبات بازار نفت، آماده اقدامات جدید با مشارکت اوپک هستیم
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۲:۴۷
شورای وزیران عربستان سعودی امروز (سه شنبه) در جلسه هفتگی خود با توجه به سقوط بی سابقه قیمت نفت آمریکا بر پایبندی کامل این کشور به توافق با روسیه برای کاهش تولید نفت در دو سال آینده تاکید کرد. شورای وزیران عربستان همچنین از پافشاری ریاض برای ایجاد ثبات در بازار نفت خبر دادند و تاکید کردند که این کشور از نزدیک اوضاع بازار را رصد می‌کند و آماده است تا در صورت لزوم هرگونه اقدام جدیدی را با مشارکت اعضای اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت اجرایی کند.
بایدن: دوست دارم میشل اوباما معاونم باشد
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۲:۴۷
جو بایدن گفته است که دوست دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر یک «اوباما»، البته نه باراک بلکه میشل به عنوان معاون، در کنار وی باشد. این در حالی است که بانوی اول سابق آمریکا به صراحت گفته است که علاقه‌ای به حضور در دولت ندارد.
قیمت نفت برنت با ۲۲ درصد سقوط به زیر ۲۰ دلار رسید
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۱۸:۰۲

قیمت نفت خام برنت به دنبال سقوط روز گذشته قیمت نفت خام آمریکا با سقوطی بیش از ۲۰ درصدی روبرو شد و به زیر ۲۰ دلار رسید.

کرونا و آلودگی هوا؛ آیا نیتروژن دی اکسید روی مرگ و میر کووید-۱۹ اثر دارد؟
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۱۶:۵۷

آیا نیتروژن دی اکسید بر میزان مرگ و میر کروناویروس اثر می گذارد؟ یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افزایش سطح نیتروژن دی اکسید در هوا ممکن است با تعداد بالای مرگ و میر ناشی از این ویروس مرتبط باشد.

تست کرونای لاریجانی دوباره مثبت شد
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۱۶:۱۲

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه به تازگی از علی لاریجانی تست کرونا گرفته شده است، اظهار داشت: در این تست مشخص شد که هنوز وجود ویروس کرونا در بدن او وجود دارد و جواب تست در زمینه بیماری #کرونا منفی نشده است.

قیمت نفت برنت با ۲۲ درصد سقوط به زیر ۲۰ دلار رسید
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۱۶:۱۰

قیمت نفت خام برنت به دنبال سقوط روز گذشته قیمت نفت خام آمریکا با سقوطی بیش از ۲۰ درصدی روبرو شد و به زیر ۲۰ دلار رسید.

قیمت دلار، امروز ۹۹/۰۲/۰۲
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۱۴:۵۹

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت دلار ۱۵ هزار و ۶۹۰ تومان، یورو ۱۷ هزار تومان و درهم امارات ۴ هزار و ۲۹۰ تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

پوست ۲ پزشک مبتلا به "کووید-۱۹" سیاه شد‍!
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۱۳:۴۶

پوست دو تن از پزشکان ووهان که به "کووید-۱۹" مبتلا شده بودند و تقریبا از چند قدمی مرگ بازگشتند، سیاه شد.

سازمان جهانی بهداشت: تعیین منشاء دقیق ویروس کرونا امکان‌پذیر نیست / «بدترین وقایع» هنوز پیش رو هستند
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۱۲:۴۷

مدیر منطقه غرب اقیانوس آرام سازمان جهانی بهداشت گفت تا این لحظه نمی‌توان درباره منشاء کرونا به جمع‌بندی رسید اما شواهد موجود، منشاء حیوانی را تایید می‌کند.

حال رهبر کره شمالی وخیم است
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۹:۲۳

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را فاش نکرد، گزارش داد که کیم جونگ اون پس از انجام یک عمل جراحی در وضعیت خطرناکی قرار دارد. وب‌سایت «دیلی ان‌کی» که عمدتا از سوی فراری‌هایی از کره‌شمالی اداره می‌شود، به نقل از منابع داخلی در کره‌شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون ۱۲ آوریل در بیمارستانی در تفرجگاه کوهستانی «کومگانگ» در «هیانگسان» تحت عمل جراحی قرار گرفت و در ویلایی در آنجا اقامت دارد تا روند بهبودی را طی کند. براساس گزارش این رسانه، کیم جونگ اون یک عمل جراحی بر روی عروق قلبی انجام داده است. وضعیت سلامتی کیم در ماه‌های اخیر به دلیل استعمال زیاد سیگار، چاقی و اضافه کار وخیم‌تر شده است.

هنوز بدترین‌ شرایط شیوع کرونا را در پیش داریم
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۹:۲۲

تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در حالی که روند محدودیت‌های اعمال شده برای مهار کرونا از طرف برخی از کشورها کاهش یافته، گفت : هنوز بدترین شرایط پیش روی ما است. دبیرکل سازمان جهانی بهداشت به خبرنگاران در ژنو گفت: این ترکیب بسیار خطرناکی دارد و این اتفاق می‌افتد. مانند آنفلوانزای ۱۹۱۸ که منجر به کشته شدن ۱۰۰ میلیون نفر شد. تدروس در ادامه افزود: اما اکنون فناوری داریم، می‌توانیم از آن فاجعه جلوگیری کنیم، و می‌توان از بروز چنین بحرانی جلوگیری کرد. وی خاطر نشان کرد: "به ما اعتماد کنید، بدترین وضعیت هنوز در پیش روی ماست. بیایید از این فاجعه جلوگیری کنیم. این ویروسی است که بسیاری از مردم هنوز آن را درک نمی‌کنند.

آموزش سگ‌ها برای تشخیص کرونا
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۹:۲۰

حمیدرضا شیری، مسئول روابط عمومی پروژه «تشخیص ویروس کرونا» که با همکاری مدرسه آموزش سگ‌ها و ارتش در حال انجام است اظهار کرد: در مرحله اول تحقیقات ثابت کردیم که سگ‌ها به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند، چرا که حدود دو هفته است که سگ ها به صورت مستقیم با ویروس ها کار می کنند اما چند مرحله تست انجام شده و تاکنون هیچ موردی از انتقال ویروس از سگ به مربیان مشاهده نشده است، بنابراین سگ ناقل نمی تواند باشد. شیری با بیان اینکه امیدواریم تا ۱۰ روز آینده اعلام کنیم که سگ ها می توانند کرونا را تشخیص دهند اظهار کرد: طی تست هایی که انجام می شود، سگ ها میـتوانند از میان ۱۰ نمونه، که ۹ نمونه منفی و یک نمونه مثبت است، ویروس را شناسایی کنند. امیدواریم در روز های آینده بتوانیم این را به دنیا ثابت کنیم. او گفت: کمک گرفتن از سگ ها برای تشخیص کرونا دو فاز خواهد داشت، فاز اول آن استفاده از سگ ها برای تشخیص ابتلای افراد خواهد بود، اگر یک سگ آموزش ببیند می تواند در ساعت به صورت حدودی ابتلا یا عدم ابتلای ۷۰۰ نفر را تشخیص دهد. فاز دیگر هم این است که می توان سگ ها را آموزش داد که در مکان های شلوغ مثل مراکز تجاری، پادگان ها، فرودگاه ها و.. افراد ناقل را از سالم تفکیک کنند.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۹:۱۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان