arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

برخی کشورهای غربی "پیک مرگ و میر کرونا" را پشت سر می‌گذارند

موارد فوتی‌های ناشی از شیوع کروناویروس هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای غربی به وضعیت ثابت رسیده یا حتی در برخی کشورها روند کاهشی داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موارد فوتی‌های ناشی از شیوع کروناویروس هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای غربی به وضعیت ثابت رسیده یا حتی در برخی کشورها روند کاهشی داشته است.

در تحلیل و بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط "مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در اروپا" روش‌هایی آشکار شد که آمار را در چندین کشور از زمان ثبت روزانه بیش از ۱۰ مورد فوتی در آنها، نشان می‌دهد.

همچنین باید توجه کرد که روش‌های گزارش‌دهی بین کشورها متفاوت است و در بسیاری از کشورها تعداد کل تلفات منعکس نمی‌شود و از این رو لازم است هنگام مقایسه کشورها این جزئیات به دقت در نظر گرفته شوند.

اسکای نیوز در گزارشی در این باره آورده است: این آمار بر اساس میانگین هفت روزه است با این وجود روند قابل توجهی را ارائه می‌دهد که در مورد برخی از کشورهای غربی به شرح زیر است:

انگلیس

نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر آنکه میزان مرگ و میر در انگلیس پس از آنکه نزدیک به دو هفته کمترین افزایش را داشته روند ثابتی را آغاز کرده است. انگلیس یکی از پنج کشوری است که بیش از ۱۰ هزار مورد مرگ و میر ناشی از کروناویروس را ثبت کرده است. با این حال مقامات بهداشتی انگلیس می‌گویند که این کشور هنوز در میانه شیوع بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

ایتالیا

در ایتالیا نیز که اولین کشور اروپایی با بیشترین آسیب ناشی از همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ است نشانه‌هایی از بهبود شرایط دیده می‌شود. آمار روزانه مرگ و میر در این کشور طی دو هفته گذشته روند کاهشی داشته و اکنون آمار به نصف رقم ثبت شده در زمان اوج بحران این کشور رسیده است.

اسپانیا

مرگ و میر ناشی از کروناویروس در اسپانیا نیز روند نزولی پیدا کرده است. این کشور در روز گذشته (دوشنبه) ۳۹۹ مورد فوت ناشی از کروناویروس را گزارش کرده که نسبت به روز یکشنبه ۱۱ مورد کمتر بوده است. تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر بر اثر این بیماری در این کشور فوت کرده‌اند.

فرانسه

فرانسه کمترین تعداد مرگ و میر روزانه را طی سه هفته اخیر داشته و به نظر از جمله کشورهای اروپایی است که آمارهای آن روند ثابتی را در پیش گرفته‌اند. این کشور بیش از ۲۰ هزار فوتی را گزارش کرده است.

آلمان

آلمان شاهد روند نزولی مشابهی است. میزان مرگ و میر روزانه جدید این کشور طی دو روز آخر هفته بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته و از ۳۰۰ مورد در روز جمعه به حدود ۱۰۴ مورد در روز یکشنبه رسیده است.

آمریکا

در این بین آمریکا بیشترین آمار مبتلایان و تلفات ناشی از همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ را در جهان داشته و همچنان روند افزایشی دارد. تعداد فوتی‌ها در این کشور تا تعطیلات آخر هفته جاری از ۴۲ هزار مورد فراتر رفته است. با این حال این رشد در برخی از نقاط کشور از جمله نیویورک کانون‌ شیوع این بیماری کند شده‌ است. به طور کلی، آمار مرگ و میر روزانه به همان میزان ۱۰ روز گذشته کاهش یافته است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان