سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | Tuesday, 16 August 2022
  • ارتباط با انتخاب
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیک
  • |
  • نظرسنجی
سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | Tuesday, 16 August 2022
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
جستجو
ویدئو جدیدترین اخبار پربیننده ترین
لایو خبر عکس خواندنی ها اخبار ویژه
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • ارتباط با انتخاب
  • پیوندها
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • مجله الکترونیک
  • نظرسنجی
  • آرشیو
تماشا کنید: شکست یک وعده دیگر اقتصادی؟ / ماجرای شاخص تعدیل، موج جدید بیکاری و چوب سازمان برنامه لای چرخ اقتصاد ایران

تماشا کنید: شکست یک وعده دیگر اقتصادی؟ / ماجرای شاخص تعدیل، موج جدید بیکاری و چوب سازمان برنامه لای چرخ اقتصاد ایران

ویدیو / کریدور روسیه - ایران - هند بالاخره پا می‌گیرد؟ + زیرنویس فارسی

ویدیو / کریدور روسیه - ایران - هند بالاخره پا می‌گیرد؟ + زیرنویس فارسی

ویدیو / خاطره طنز مجید مشیری از پشت صحنه سریال مسافری از هند

ویدیو / خاطره طنز مجید مشیری از پشت صحنه سریال مسافری از هند

ویدیو /  لحظه هجوم طوفان شن به دبی

ویدیو / لحظه هجوم طوفان شن به دبی

ویدیو / تصاویر تکان‌دهنده از زورگیری از یک دختر جوان در سعادت‌آباد تهران

ویدیو / تصاویر تکان‌دهنده از زورگیری از یک دختر جوان در سعادت‌آباد تهران

ویدیو /  تصویری جدید از بی‌احترامی مهماندار هواپیمای قشم ایر به مسافر

ویدیو / تصویری جدید از بی‌احترامی مهماندار هواپیمای قشم ایر به مسافر

کد خبر: ۵۴۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
صفحه نخست >> شهری
پ

شورای شهر: ۳۱۷ مبتلا و ۲۰ فوتی کرونا درتاکسیرانی تهران

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از ابتلای ۳۱۷ نفر و فوت ۱۹ راننده و یک کارمند تاکسیرانی شهر تهران درپی شیوع کرونا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، محمد علیخانی در نشست خبری امروز (سه شنبه) که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد در تشریح آن چه که در جهت مقابله با شیوع کرونا ویروس در سطح حمل و نقل عمومی شهر تهران از زمان آغاز شیوع این بیماری اتفاق افتاده است، گفت: با آغاز سال جدید و طرح بحث شیوع کرونا ویروس، یکی از مواردی که کمیسیون حمل و نقل شورای شهر به آن ورود پیدا کرد این بود که چه پروتکلی باید در حوزه حمل و نقل عمومی مدنظر قرار گیرد. در این راستا با مدیران عامل شرکت‌های مترو، اتوبوس و تاکسیرانی جلساتی داشتیم و نظرات آنها را در خصوص دستور العمل‌هایی که در حال حاضر اجرا می‌کنند پرسیدیم و نحوه اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا را نیز از آنها جویا شدیم.

وی افزود: پس از مواردی که در پی این جلسات احصا شد، کار کارشناسی بر روی اطلاعات صورت گرفت و با کمیسیون سلامت شورا مشورت شد. در نهایت جمع بندی انجام شد و بنا شد پیشنهادات ما با هماهنگی وزارت بهداشت به ستاد ملی کرونا ارائه شود که امیدواریم دستورالعمل ما تصویب و ضمانت اجرایی پیدا کند. در حال حاضر که فاصله گذاری اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته گاها با توجه به ازدحام موجود امکان رعایت این فاصله گذاری وجود ندارد. در حقیقت اگر مردم بیش از ظرفیت به اتوبوس هجوم می‌آورند راننده که نمی‌تواند با مردم درگیر شود؛ لذا ضمانت اجرای پروتکل نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که در پیشنهاد ما مسائلی مختلف مدنظر قرار گرفته و در حال حاضر منتظر پاسخ ستاد ملی کرونا هستیم.

رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص معاون جدید حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ایشان از گذشته کارمند شهرداری بودند و دوره خدمتی ایشان به گذشته برمی‌گردد . در حقیقت از قدیم جزو پرسنل شهرداری تهران بودند و از مسئولیت‌های پایین رشد پیدا کردند و بالا آمدند. البته در دوره‌ای در دولت آقای روحانی در وزارت ورزش و جوانان و پس از آن در استانداری خدمت کردند.

وی ادامه داد: بی تردید ما اسیر مسائلی که در رسانه‌های مجازی مطرح می‌شود نخواهیم شد و این رسانه‌ها ملاک تصمیم گیری ما نیستند؛ بلکه ملاک، عملکرد مدیران است. بی تردید هیچ فردی بی اشکال نیست اما یک اشتباه و یک اشکال نمی‌تواند تمام زحمات و خدمات فرد را تحت پوشش قرار دهد. باید از توان مدیران با تجربه به ویژه مدیران درون بدنه شهرداری استفاده کنیم. هنگامی که پیشنهاد انتخاب ایشان مطرح شد اکثریت اعضا موافق بودند البته ملاحظاتی هم مطرح شد که باید این ملاحظات مدنظر قرار گیرند. قطعا ایشان با عملکرد خود می‌تواند آن چه برای حمل و نقل شهر نیاز است، انجام دهند. امیدواریم اولویت‌های حمل و نقل عمومی به ویژه در مورد تامین اتوبوس‌های جدید و تعامل با دستگاه‌های مختلف که به مدیریت شهری کمک می‌شود مدنظر ایشان قرارگیرد و همانطور که قول دادند با این دستگاه‌ها تعامل داشته باشند. ما نیز به عنوان دستگاه نظارتی هر کجا اشکالی مشاهده کنیم تذکر خواهیم داد و اگر مشورت و همفکری نیز در حل معضلات وجود داشته باشد، می‌توانیم بسیاری از اشکالات گذشته را رفع کنیم.

علیخانی در پاسخ به سوالی در خصوص اخذ عوارض ورود به طرح ترافیک در ایام شیوع بیماری کووید ۱۹ گفت: در تذکر روز یکشنبه هفته جاری هدفم تاکید بر اجرای قانون بود این که اعلام شد همه خودروها می‌توانند وارد محدوده طرح شوند بحثی است که سقف آن توسط شورای ترافیک تهران تعیین می‌شود. در حقیقت مرجع تصمیم گیری برای ساعات و تعداد سقف مجاز برای ورود به محدوده طرح ترافیک بر عهده شورای ترافیک تهران است.

وی افزود: تصمیمی در شورای ترافیک تهران گرفته شد که مورد قبول ما نبود. ساعاتی را تغییر دادند و نهایتا این تصمیم در حل مشکل تاثیری نداشت و در پی آن وزارت بهداشت اعلام کرد که همه خودروها می‌توانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند. اما دستگاهی اعلام نکرد عوارض ورود به محدوده گرفته شود یا خیر؟ برای مثال فرض کنید در مورد طرح تفضیلی اعلام شود یک طبقه اضافه می‌توان در تهران ساخت آیا این به این معنی است که مردم یک طبقه بسازند و عوارضی پرداخت نکند. قطعا چنین معنی نیست، بلکه باید در چارچوب ضوابط این کار انجام شود.

علیخانی تاکید کرد: ما نمی‌گوییم حتما عوارض اخذ شود؛ اما باید به لحاظ قانونی این موضوع حل شود. لذا باید شهردار تهران برای بخشش و تخفیف این عوارض به شورا لایحه ارسال کند تا شورا تصمیم بگیرد و به لحاظ قانونی تصمیم شورا ملاک عمل قرار گیرد. بی تردید در این شرایط باید به مردم کمک شود اما این به این معنی نیست که قانون را دور بزنیم؛ بلکه باید روال قانونی در هر موردی طی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص اذحام جمعیت و تدوین پروتکل بهداشتی حمل و نقل عمومی تصریح کرد: در پروتکل تهیه شده موارد خوبی از جمله اجباری شدن استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی مورد تاکید قرار گرفته و ما در این راستا اقدامات کشورهای مختلف را برای مقابله با کرونا مطالعه و اطلاعات را جمع آوری کردیم. برخی از کشورها در حمل و نقل عمومی و برخی دیگر به صورت کلی استفاده از ماسک را اجباری اعلام کردند و ما هم در این پروتکل، استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی را اجبار کردیم؛ اما این که اعلام شود مردم دسترسی ندارند قطعا این وظیفه دولت است که این کار را انجام دهد. هزینه خرید ماسک بسیار کمتر از هزینه‌های درمان است؛ لذا تهیه آن برای یک فرد خیلی راحت تر از هزینه‌های درمان وی، است.

عضو شورای شهر تهران افزود: حمل و نقل عمومی ما در پی شیوع این بیماری در این ایام تلفات داده؛ اما خدماتش تعطیل نشده است. در حالت عادی مترو ۲ میلیون و اتوبوسرانی ۲.۵ میلیون سفر در روز داشت؛ اما در ایام کرونا حمل و نقل عمومی ما تعطیل نشد و تعداد سفرهای آنها به حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار سفر کاهش پیدا کرد. این اتفاق در ایام نوروز افتاد که وضعیت خیلی حاد نبود.

وی ادامه داد: تاکنون در تاکسیرانی ۱۹ راننده ویک نفر کارکنان تاکسیرانی یعنی مجموعا ۲۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند و ۳۱۷ نفر به این بیماری مبتلا شدند که خوشبختانه ۱۴۷ نفر از آنها بهبود پیدا کردند. در اتوبوسرانی در آمار فوتی‌ها افزایشی نداشتیم و همان دو نفر فوتی قبلی بوده اما مجموع افراد مشکوک و افراد قطعی مبتلا به این بیماری ۱۴۷ نفر است. در مترو خوشبختانه تلفات جانی نداشته‌ایم اما براساس آخرین آماری که گرفته‌ایم بین ۴۰ تا ۵۰ مبتلا داشتیم که بیشتر آنها از راهورهای مترو و پرسنل بودند.

علیخانی ادامه داد: در هفته قبل و با توجه به آغاز فعالیت بخشی از مشاغل، تعداد مسافرین در مترو و اتوبوس به حدود ۳۷۰ هزار نفر رسید و روز گذشته این رقم به ۴۷۶ هزار مسافر افزایش پیدا کرد. در حقیقت روز گذشته ۱۷۶ هزار نفر با توجه به آغاز فعالیت مشاغل، به مسافرین اضافه شدند. این در حالی است که طرح ترافیک اجرا نمی‌شود و ۷۰ درصد ترافیک در این روزها نسبت به مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است. خطوط ویژه اتوبوسرانی نیز به دلیل حجم زیاد خودروها پر شده و به مانعی برای سرویس دهی این خطوط تبدیل شده است.

وی ادامه داد: معابر محدوده مرکزی شهر توسط خودروها اشغال شده؛ لذا پروتکلی که تهیه کردیم اگر با آن همکاری نشود به جایی نمی‌رسد. باید دولت از محل ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای مبارزه با کرونا نسبت به تامین هزار دستگاه اتوبوس برای تهران کمک کنند. دولت در این حوزه بدهی داشته که پرداخت نکرده، لذا در این شرایط با توجه به وضعیت اضطراری باید برای حل این مشکل نسبت به خرید یکهزار دستگاه اتوبوس اقدام کنند تا به این ترتیب در حوزه مقابله با کرونا ویروس پیشگیری کنیم.

علیخانی در پاسخ به سوالی در خصوص آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و تاکید اعضاء برای اعلام آمار به صورت تفکیکی گفت: قطعا اعلام آمار به صورت تفکیک می‌تواند سازمان‌های شهرداری تهران که مشغول خدمات هستند را در برنامه ریزی دقیق تر کمک کنند، به عنوان مثال بهشت زهرا در این ایام با داشتن آمار نسبت به تجهیز نیرو و اقلام اقدام می‌کند.

وی تاکید کرد: من از برخورد سخنگوی وزارت بهداشت تعجب کردم. هر شهروند و خبرنگاری می‌تواند سوال کند چطور یک عضو شورا نمی‌تواند در خصوص آمار سوال کند؟ دیروز ایشان پاسخی سیاسی دادند در حالی که مگر سوال ما سیاسی بود. این باعث می‌شود که تصور شود آمار اعلامی سیاسی است و شک و شبهه در آن ایجاد شود. قطعا شورا قصد ورود به مجادلات ندارد؛ اما ما را مجبور نکنید که در مقابله با حرف‌های شما پاسخ بدهیم. هر کسی در هر جایگاهی باید حیطه خود را حفظ کند و مطابق با مسئولیت خود صحبت کند.

وی ادامه داد: بی تردید ما دعوا نداریم و برای حل مشکل می‌خواهیم تعامل لازم را داشته باشیم. همانطور که آقای زالی به شورا آمدند و در خصوص مسائل مختلف گفت و گو کردیم می‌توانیم این تعامل را داشته باشیم، اما وقتی این بحث‌ها به رسانه‌ها کشیده می‌شود و پاسخ سیاسی داده می‌شود باعث ایجاد شک و شبهه می‌شود که قطعا به صلاح مردم و نظام نیست.

علیخانی با رد برخورد انفعالی حوزه حمل و نقل عمومی در مبارزه با شیوع کرونا گفت: ما اقدامات خود را در این حوزه در حالی انجام دادیم که در بدترین شرایط یک روز خدمات تعطیل نشد. در حوزه حمل ونقل عمومی با بررسی که در ابتدای دوره پنجم شورا انجام شد، مشخص شد که به اتوبوس‌های جدید نیاز داریم این موضوع را اعلام کردیم اما متاسفانه دستگاه‌هایی که قانون برای آنها وظایفی مشخص کرده، به وظایف خود عمل نکردند و حالا در این شرایط اضطراری حتی استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی نیز اجباری نمی‌شود.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مشورتی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: چرا در پیشنهاداتی که شهرداری به شورای ترافیک تهران می‌برد، با شورای شهر مشورتی نمی‌کند، چرا از ظرفیت مشورتی شورا بهره گرفته نمی‌شود و بدون مطالعه و عجولانه تصمیماتی اتخاذ می‌شود. در شرایط اضطرار، شورای ترافیک تهران پیش بینی کرده که می‌توان از اجرای طرح زوج و فرد استفاده کرد و در اجرای این طرح، هم فاصله اجتماعی رعایت خواهد شد و هم، خیابان‌ها قفل نمی‌شود و بسیاری از معضلات دیگر نیز حل می‌شود. چنین اقدامی با یک مشورت کوچک قابل حل است. در حقیقت اجرای طرح زوج و فرد به عنوان یک راهکار است که باید مشورت لازم صورت بگیرد و بهترین تصمیم با کمترین ضرر اتخاذ شود. قطعا شناور کردن ساعت کار بانک‌ها و ادارات نیز می‌تواند در این شرایط کمک کند و باید راهکار مناسب را از متخصصین درخواست کرد. بی تردید راهکار بهتری وجود دارد؛ چرا که امروز شرایط شهر وضعیت خوبی ندارد.

وی ادامه داد: مسوولان می گویند مشخص نیست کرونا تاکی ماندگار باشد لذا باید تصمیمات عجولانه را کنار بگذاریم و در هر حوزه با متخصصین مشورت کنیم تا بهترین تصمیم را بگیریم.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی ، اتوبوس و مترو در سال 99 تصریح کرد: در هزینه تمام شده بلیت حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس باید یک سوم هزینه توسط دولت، یک سوم توسط شهرداری و یک سوم توسط شهروندان پرداخت شود. اما متاسفانه دولت در سال‌های گذشته سهم خود را پرداخت نکرده البته با پیگیری زیاد، بخشی اخیرا پرداخت شده؛ اما در مجموع هزینه‌ها به گردن شهرداری تهران است به شکلی که در سال 98 ، شهرداری یکهزار میلیارد تومان یارانه به بلیت مترو پرداخت کرده و یکهزار میلیارد تومان نیز برای اتوبوسرانی داده، این در حالی است که در تمام دنیا مترو سود ده است و بخش خصوصی برای بهره مندی از سود در این حوزه سرمایه گذاری می‌کند.

وی ادامه داد: مصوبه شورا برای سال جاری افزایش زیادی را نداشته و افزایش زیر نرخ تورم بوده، به شکلی که برای بلیت مترو 300 تومان افزایش خواهیم داشت. قطعا ما به دنبال وارد کردن فشار بر روی مردم نیستیم هر چند که خود شهرداری تحت فشار زیادی قرار گرفته است.

علیخانی تاکید کرد: بسیاری از نرخ‌ها در بخش‌های مختلف تا پایان اردیبهشت ماه به نرخ سال 98 محاسبه می‌شود و در بخش حمل و نقل عمومی نیز نرخ جدید اعمال نشده است. در مورد تاکسی‌ها نیز موضوع به شهرداری ارتباطی ندارد و تاکسی‌ها شخصی هستند. هزینه بنزین علیرغم تعلق سهمیه، افزایش یافته و بخشی از بنزین به صورت آزاد توسط تاکسی‌ها مصرف می‌شود. هزینه‌های خودرو نیز افزایش یافته است.

به گفته وی، در این شرایط معاون استانداری تهران اظهارنظر می‌کند که عوارض طرح نباید اخذ شود، در حالی که اگر چیزی قرار است بخشیده شود باید جایگزین آن نیز ارائه شود. درآمدهای شهرداری کاهش و هزینه‌ها افزایش یافته است. از سوی دیگر هزینه ضد عفونی حمل و نقل عمومی و معابر و همچنین ارائه خدمات در حوزه‌هایی همچون مدیریت پسماند برای جمع آوری پسماند بیمارستانی و بهشت زهرا(س) افزایش یافته و در پی آن هزینه‌ها نیز بالاتر رفته است؛ اما در هیچ یک از این موارد کمکی نشده و مدام درخواست بخشش عوارض و ... مطرح می‌شود. بهتر است از منابع مبارزه با کرونا سهم شهرداری توسط دولت پرداخت شود.

لینک کوتاه
منبع: ایسنا
ارسال به تلگرام
بازید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
گزارش خطا
0
وب گردی
کدام بسته اینترنتی بهتر است؟!

کدام بسته اینترنتی بهتر است؟!

استوری عجیب کونته علیه توخل پس از درگیری جنجالی/عکس

استوری عجیب کونته علیه توخل پس از درگیری جنجالی/عکس

دعوای جدی پیکه و شکیرا در دادگاه

دعوای جدی پیکه و شکیرا در دادگاه

سواستفاده یک شرکت آرایشی از اتفاق درگذشت هوشنگ ابتهاج/ «سایه» دست‌مایۀ یک حراجی جعلی شد!

سواستفاده یک شرکت آرایشی از اتفاق درگذشت هوشنگ ابتهاج/ «سایه» دست‌مایۀ یک حراجی جعلی شد!

زن و شوهرهای مرفه به این دلایل طلاق می گیرند

زن و شوهرهای مرفه به این دلایل طلاق می گیرند

کارگر ساختمانی اعتراف کرد: همکارم را با بیل کشتم

کارگر ساختمانی اعتراف کرد: همکارم را با بیل کشتم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
رپورتاژ / تریبون 2
تصاویر
۱/۴
۱/۴
تصاویر: آبرسانی سیار در برخی از مناطق شهرکرد

تصاویر: آبرسانی سیار در برخی از مناطق شهرکرد

۲/۴
تصاویر: جشنواره بین المللی سالانه بالون بریستول

تصاویر: جشنواره بین المللی سالانه بالون بریستول

۳/۴
تصاویر: گرداندن اراذل و اوباش خطرناک تهران

تصاویر: گرداندن اراذل و اوباش خطرناک تهران

۴/۴
تصاویر: نفس‌های آخر دریاچه ارومیه

تصاویر: نفس‌های آخر دریاچه ارومیه

خرید و فروش بیتکوین
ببینید!

ویدیو / جدال لفظی رئیس راهور تهران با مجری تلویزیون

تماشا کنید: قالیباف، حداد می شود؟ / نخستین رویارویی قالیباف و دولت؛ چه بر سر رئیس مجلس خواهد آمد؟

ویدیو / از تجارت خون چه می‌دانید؟ + زیرنویس فارسی

ویدیو / افشاگری رئیس پلیس راهور در خصوص تخلفات عجیب در برخی مراکز معاینه فنی‌ با سیخ کباب!

ویدیو / حال و هوای خانه مرحوم ابتهاج پیش از ورود پیکرش به ایران

ویدیو / خوشحالی جالب دختران والیبال ایران در رختکن پس از شکستن طلسم ۵۶ ساله

ویدیو / درگیری سرمربیان چلسی و تاتنهام پس از پایان شهرآورد لندن

آرشیو
خرید و فروش بیتکوین
پربازدیدها
روز هفته ماه سال

مجلس به شورای عالی انقلاب فرهنگی: اگر مصوبه کنکور را لغو نکنید، طرح جدید تصویب می‌کنیم

ویدیو / تصویری جدید از بی‌احترامی مهماندار هواپیمای قشم ایر به مسافر

سقوط بخشی از سقف هواپیما روی سر مسافران پرواز تهران-تبریز

الکس به اعدام محکوم شد

اتحادیه اروپا پاسخ ایران درمورد پیش نویس توافق احیای برجام را دریافت کرد / تهران چه گفته؟ / یک منبع ایرانی: انتظار است تا ۲ روز آینده جواب طرف مقابل را دریافت کنیم

عباس عبدی: آخرالزمان سیاست؛ سلام نواصول‌گرایان به برجام / فقط چند روز کافی بود تا مدیر مسئول کیهان نیز به برجام سلام دهد

جزییات جدید از پیشنهاد دولت برای افزایش حقوق / چه کسانی مشمول این افزایش می‌شوند؟

امیرعبداللهیان: تا ۱۲ امشب، آخرین جمع‌بندی خود را به اتحادیه اروپا ارائه می کنیم / اگر آمریکا انعطاف نشان ندهد باید بیشتر گفت‌وگو کنیم / حتی اگر فردا برجام به نتیجه رسید و تحریم‌های ثانویه برداشته شود، تحریم‌های اولیه همچنان پابرجا خواهد ماند / امروز مردم از ما نتیجه می‌خواهند؛ می‌گویند به اندازه کافی مذاکره کردید و حرف زدید

وصیت ابتهاج: پیکرم را زیر درخت ارغوانم به خاک بسپارید

خاطره‌ی عجیب هوشنگ ابتهاج: آن مرد گفت در ۹۴ سالگی می‌میری!

تماشا کنید: نردبان سفارت / ۱۱ سال پس از حمله به سفارت انگلیس، حمله کنندگان چه پست هایی گرفته اند؟

چرا ارمنستان تا این حد به ایران نزدیک است؟

فیلمی از لحظه حمله به سلمان رشدی

چرا نصف بیشتر کنکوری‌های مجاز، انتخاب رشته نمی‌کنند؟

هوشنگ ابتهاج (سایه) درگذشت

برگزاری دادگاه مصطفی تاجزاده با حضور وی / تاج‌زاده به سه عنوان از جمله تبانی علیه امنیت ملی متهم است / تاج زاده حاضر به دفاع از خود نشد

وصیت ابتهاج: پیکرم را زیر درخت ارغوانم به خاک بسپارید

خاطرات حسن روحانی، شماره ۱۰۸: با لباس نظامی درب خانه‌ی آیت الله خامنه‌ای را زدم؛ گفتند آمده اید آقا را ببرید؟

خاطره‌ی عجیب هوشنگ ابتهاج: آن مرد گفت در ۹۴ سالگی می‌میری!

تماشا کنید: نردبان سفارت / ۱۱ سال پس از حمله به سفارت انگلیس، حمله کنندگان چه پست هایی گرفته اند؟

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۸ مرداد ۱۳۷۸: آنچه ملک عبدالله گفت و به مذاق بعضی خوش نیامد

مسیر آب در امامزاده داوود به طور قطع دستکاری شده بود / توپوگرافی این مسیر به گونه‌ای است که نباید با بارش‌های ۲۰ تا ۳۰ میلیمتری چنین حادثه‌ای رخ دهد

ویدیو / سه ماه زندگی پرنده‌ای کوچک در موهای یک زن

ویدیو / نشستن یک زن جوان روی کاپوت ماشین در حال حرکت در چالوس

ویدیو / این حیوان عجیب الخلقه در عراق، شیر منقرض شده آشوری است؟

سازمان جهانی بهداشت: قرنطینه امیکرون ۵ روز نیست

معاوضه شماره موبایل با آپارتمان لوکس / قیمت شماره‌های رند به ۵۰ میلیارد تومان رسید

شرط تحویل آپارتمان ۱۵۰ متری در نیاوران به رضا رویگری / مجری صداوسیما: مالک منزل گفته خانه را با چند پرستار آماده کرده‌ام؛ فقط رضا باید تنها بیاید / وقتش رسیده بگویم که چقدر به رضا ظلم شده / او مدت‌هاست که در روابط‌ش دچار مشکل شده / مو‌های رضا به طرز عجیبی سوزانده شده بود؛ به گریمور گفتم جوری درست کن که فکر کند مو دارد

تماشا کنید: خداحافظی ایران با ارس؟ / پروژه «داپ» ترکیه چگونه در سکوت منابع آبی ایران را خشک می کند؟

سیلی «ویل اسمیت» به صورت مجری اسکار به خاطر شوخی با همسرش / تصویر واکنش حاضران در سالن / گریه و عذرخواهی اسمیت پس از دریافت جایزه: عشق موجب می‌شود کارهای دیوانه‌واری انجام دهیم؛ وقتی در اوج هستی، شیطان دقیقا همان موقع سراغت می‌آید +عکس و ویدیو

درگذشت ناگهانی بازیگر مشهور سینمای ایران/ علت فوت به روایت خبرگزاری قوه قضاییه: خودکشی

صوت / اظهارات شهره (مازیار) لرستانی درباره تغییر جنسیتش: عرفا و شرعا دیگر زن نیستم

خرید و فروش بیتکوین
خواندنی ها
معرفی ۱۷ اژدهایی که در سریال «خاندان اژدها» خواهیم دید؛ از «کاراکسس» تا «سانفایر»

معرفی ۱۷ اژدهایی که در سریال «خاندان اژدها» خواهیم دید؛ از «کاراکسس» تا «سانفایر»

کشف ردپاهای ۱۲ هزارساله متعلق به عصر یخبندان در صحرای یوتای آمریکا

کشف ردپاهای ۱۲ هزارساله متعلق به عصر یخبندان در صحرای یوتای آمریکا

جانی دپ بعد از ۲۵ سال فیلم می‌سازد / آل پاچینو و یک ایرانی در مقام تهیه کننده

جانی دپ بعد از ۲۵ سال فیلم می‌سازد / آل پاچینو و یک ایرانی در مقام تهیه کننده

تحول در پیوند اعضا؛ تغییر گروه‌خونی کلیه‌های اهدایی امکان پذیر شد

تحول در پیوند اعضا؛ تغییر گروه‌خونی کلیه‌های اهدایی امکان پذیر شد

خرید و فروش بیتکوین
آخرین اخبار مهمترین عناوین روز

شهرداری تهران بیلبورد‌های علی کریمی را جمع کرد / خبرگزاری مهر: کریمی به فرهنگ نذری توهین کرده بود

آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۵ مرداد ۱۴۰۱: فوت ۷۸ نفر در شبانه روز گذشته / شناسایی ۵۹۷۲ بیمار جدید کرونایی

عذرخواهی آکادمی اسکار به‌خاطر توهین به یک بازیگر پس از ۵۰ سال

نامه عجیب زنان یک روستای کشور علیه شوهرانشان به یک مقام دولتی / از همسران، فرزندان و دامادهایمان شکایت داریم!

کوشکی، فعال اصولگرا: فیفا چه کاره است به ما دستور دهد زنان به ورزشگاه بروند؟/تصمیم نهایی برای حضور زنان باید با ولی فقیه باشد

۷۹ درصد سد زاینده‌رود خالی است

هلال احمر :‌ تا پایان مرداد به «دماوند» و «علم کوه» صعود نکنید

وزارت کار: میزان و نحوه «افزایش حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی فردا اعلام می‌شود

وزش باد شدید در جنوب تهران/ کاهش نسبی دما از فردا

آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۵ مرداد ۱۴۰۱: فوت ۷۸ نفر در شبانه روز گذشته / شناسایی ۵۹۷۲ بیمار جدید کرونایی

قیمت طلا و سکه، امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی، امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

جانمایی یک کتیبه تاریخی در دستشویی

اتهامات تاج‌زاده از زبان سخنگوی قوه قضاییه: تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام

سخنگوی قوه قضاییه: پرونده هواپیمای اوکراینی در روزهای آینده به دادگاه اعاده می‌شود / این پرونده به خاطر نقص تحقیقات به دادسرا ارسال شده بود؛ دادسرا در راستای رفع نقص اقداماتی انجام داده است

سخنگوی قوه قضاییه: اتهام فرد سوئدی بازداشت شده جاسوسی است اما ممکن است عناوین اتهامی دیگری هم اضافه شود

مرکز آمار: ۲۳.۲ درصد ایرانی‌ها مستاجرند / ۸.۵ درصد در خانه‌های سازمانی، وقفی و رایگان زندگی می‌کنند / میانگین درآمد خانوار‌های شهری در سال گذشته ۹.۳ میلیون در ماه بود / بیشترین درآمد در تهران و البرز به ترتیب با ۱۳.۳ و ۱۱ میلیون در ماه / کمترین درامد در کرمان با ۵.۹ میلیون در ماه

سخنگوی قوه قضائیه: میلاد حاتمی در بازداشت است / در این پرونده، ۲۲ متهم مطرح بودند؛ سایر متهمان با وثیقه آزاد هستند

وضعیت جاده‌ها و راه‌ها، امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ / تردد روان در جاده‌ها به جز ۴ جاده / مسیر «امام‌زاده داوود» همچنان بسته است

سخنگوی دولت: برای رتبه بندی معلمان، مبالغی به صورت علی الحساب پرداخت خواهد شد

الکس به اعدام محکوم شد

سخنگوی قوه قضاییه: سرنخ‌های خوب و قوی از اموال بابک زنجانی به دست آمده

کوثری درباره دیپلمات های بازداشتی: کار آنها در نمونه برداری از خاک ایران، قطعا جاسوسی است / دنبال این هستند که یک آتو از ما پیدا کنند / اگر این‌ها بخواهند مذاکرات را طولانی کنند، قدرت سانتریفیوژهای خودمان را به ۱۹۰ هزار سو می‌رسانیم / ما کار خودمان را پیش می‌بریم؛ آن‌ها باید دنبال ما بدوند تا ببینند می‌رسند یا نه

وضعیت آب و هوا، امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ / رگبار و رعد وبرق در جنوب کشور/ خیزش گرد و خاک در شرق

توضیح شرکت ارتباطات زیرساخت درباره اختلال در دسترسی به اینستاگرام در روز گذشته: به خاطر اختلال برخی از لینک‌های ارتباطی شمالی کشور از مبدا کشورهای همسایه بود

سخنگوی دولت: افزایش حقوق، تا پایان ماه آینده نهایی خواهد شد

دریادار سیاری: از سال ۸۷ تاکنون ۲۵۰ یا ۲۶۰ کشتی مورد تهاجم را نجات داده‌ایم

اردشیر مطهری، نماینده مجلس: هیچ محکومیت تعریزی برای من صادر نشده / حبس تعلیقی، اثر موثری ندارد؛ همین حکم نیز در دیوان عالی در حال بررسی است

کیهان: اگر انرژی هسته‌ای را فقط برای تأمین برق کشور هم در نظر بگیریم، این همه هزینه ارزشش را داشته است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: پاسخ خود را به صورت محرمانه به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا خواهیم داد / تنها راه احیای برجام این است که تهران مطالبات فرعی را کنار بگذارد

ترامپ: اف‌بی‌آی گذرنامه‌ام را ضبط کرده است

درآمد ٩٩ درصدی هندی‌ها در مقابل درآمد یک درصد ایرانی‌ها در بندر چابهار

مفقودی شش ایرانی در انفجار مرکز خرید ایروان / سفارت ایران: سرنوشت این ۶ نفر نامعلوم است؛ پیگیر موضوع هستیم

بلومبرگ: ولید بن طلال، شاهزاده میلیاردر سعودی در شرکت‌های نفتی و گازی روسیه در روز‌های نزدیک به آغاز جنگ اوکراین سرمایه گذاری کرده

نماینده مجلس: زنان طلاق می‌گیرند و درخواست صیغه ۹۹ ساله می‌کنند تا حقوق پدر فوت شده را بگیرند

ترامپ: اوضاع آرام نشود، اتفاقات وحشتناکی رخ می‌دهد

آیا ایران قرار است گاز مانده بر دست روسیه را با قیمت بیشتری بخرد؟

پیکر هوشنگ ابتهاج روز جمعه ساعت ۹ صبح در رشت به خاک سپرده می‎ شود

سیلاب مرگبار در افغانستان ۳۱ کشته و ده‌ها مفقودی برجای گذاشت

آرشیو
خرید و فروش بیتکوین
وبگردی

قایدی: برگشتم تا محبت هواداران استقلال را جبران کنم

دعوای جدی پیکه و شکیرا در دادگاه

استوری عجیب کونته علیه توخل پس از درگیری جنجالی/عکس

شماره پیراهن اسطوره پرسپولیس بر تن لوکادیا

سواستفاده یک شرکت آرایشی از اتفاق درگذشت هوشنگ ابتهاج/ «سایه» دست‌مایۀ یک حراجی جعلی شد!

پشت پرده عدم ثبت قرارداد کاوه رضایی چیست؟

زن و شوهرهای مرفه به این دلایل طلاق می گیرند

پیامک سارق مسلح ۱۹ساله به راننده اسنپ که ماشینش را دزدیده بود : حلالم کن،۱۰هزارتومان از داشبوردت برداشتم،۲۰هزارتومان هم کرایه ات را ندادم!

کارگر ساختمانی اعتراف کرد: همکارم را با بیل کشتم

«محمد کاسبی» بار دیگر در بیمارستان بستری شد؛ حال بازیگر «خوش رکاب» وخیم است

ستاره استقلال از سربازی معاف شد!

رکوردشکنی‌های فصیحی و تفتیان باطل شد!

  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • |
  • ارتباط با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیکی
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انتخاب است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید : "ایران سامانه"
کد خبر: ۵۴۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
صفحه نخست >> شهری
پ

شورای شهر: ۳۱۷ مبتلا و ۲۰ فوتی کرونا درتاکسیرانی تهران

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از ابتلای ۳۱۷ نفر و فوت ۱۹ راننده و یک کارمند تاکسیرانی شهر تهران درپی شیوع کرونا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، محمد علیخانی در نشست خبری امروز (سه شنبه) که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد در تشریح آن چه که در جهت مقابله با شیوع کرونا ویروس در سطح حمل و نقل عمومی شهر تهران از زمان آغاز شیوع این بیماری اتفاق افتاده است، گفت: با آغاز سال جدید و طرح بحث شیوع کرونا ویروس، یکی از مواردی که کمیسیون حمل و نقل شورای شهر به آن ورود پیدا کرد این بود که چه پروتکلی باید در حوزه حمل و نقل عمومی مدنظر قرار گیرد. در این راستا با مدیران عامل شرکت‌های مترو، اتوبوس و تاکسیرانی جلساتی داشتیم و نظرات آنها را در خصوص دستور العمل‌هایی که در حال حاضر اجرا می‌کنند پرسیدیم و نحوه اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا را نیز از آنها جویا شدیم.

وی افزود: پس از مواردی که در پی این جلسات احصا شد، کار کارشناسی بر روی اطلاعات صورت گرفت و با کمیسیون سلامت شورا مشورت شد. در نهایت جمع بندی انجام شد و بنا شد پیشنهادات ما با هماهنگی وزارت بهداشت به ستاد ملی کرونا ارائه شود که امیدواریم دستورالعمل ما تصویب و ضمانت اجرایی پیدا کند. در حال حاضر که فاصله گذاری اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته گاها با توجه به ازدحام موجود امکان رعایت این فاصله گذاری وجود ندارد. در حقیقت اگر مردم بیش از ظرفیت به اتوبوس هجوم می‌آورند راننده که نمی‌تواند با مردم درگیر شود؛ لذا ضمانت اجرای پروتکل نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که در پیشنهاد ما مسائلی مختلف مدنظر قرار گرفته و در حال حاضر منتظر پاسخ ستاد ملی کرونا هستیم.

رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص معاون جدید حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ایشان از گذشته کارمند شهرداری بودند و دوره خدمتی ایشان به گذشته برمی‌گردد . در حقیقت از قدیم جزو پرسنل شهرداری تهران بودند و از مسئولیت‌های پایین رشد پیدا کردند و بالا آمدند. البته در دوره‌ای در دولت آقای روحانی در وزارت ورزش و جوانان و پس از آن در استانداری خدمت کردند.

وی ادامه داد: بی تردید ما اسیر مسائلی که در رسانه‌های مجازی مطرح می‌شود نخواهیم شد و این رسانه‌ها ملاک تصمیم گیری ما نیستند؛ بلکه ملاک، عملکرد مدیران است. بی تردید هیچ فردی بی اشکال نیست اما یک اشتباه و یک اشکال نمی‌تواند تمام زحمات و خدمات فرد را تحت پوشش قرار دهد. باید از توان مدیران با تجربه به ویژه مدیران درون بدنه شهرداری استفاده کنیم. هنگامی که پیشنهاد انتخاب ایشان مطرح شد اکثریت اعضا موافق بودند البته ملاحظاتی هم مطرح شد که باید این ملاحظات مدنظر قرار گیرند. قطعا ایشان با عملکرد خود می‌تواند آن چه برای حمل و نقل شهر نیاز است، انجام دهند. امیدواریم اولویت‌های حمل و نقل عمومی به ویژه در مورد تامین اتوبوس‌های جدید و تعامل با دستگاه‌های مختلف که به مدیریت شهری کمک می‌شود مدنظر ایشان قرارگیرد و همانطور که قول دادند با این دستگاه‌ها تعامل داشته باشند. ما نیز به عنوان دستگاه نظارتی هر کجا اشکالی مشاهده کنیم تذکر خواهیم داد و اگر مشورت و همفکری نیز در حل معضلات وجود داشته باشد، می‌توانیم بسیاری از اشکالات گذشته را رفع کنیم.

علیخانی در پاسخ به سوالی در خصوص اخذ عوارض ورود به طرح ترافیک در ایام شیوع بیماری کووید ۱۹ گفت: در تذکر روز یکشنبه هفته جاری هدفم تاکید بر اجرای قانون بود این که اعلام شد همه خودروها می‌توانند وارد محدوده طرح شوند بحثی است که سقف آن توسط شورای ترافیک تهران تعیین می‌شود. در حقیقت مرجع تصمیم گیری برای ساعات و تعداد سقف مجاز برای ورود به محدوده طرح ترافیک بر عهده شورای ترافیک تهران است.

وی افزود: تصمیمی در شورای ترافیک تهران گرفته شد که مورد قبول ما نبود. ساعاتی را تغییر دادند و نهایتا این تصمیم در حل مشکل تاثیری نداشت و در پی آن وزارت بهداشت اعلام کرد که همه خودروها می‌توانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند. اما دستگاهی اعلام نکرد عوارض ورود به محدوده گرفته شود یا خیر؟ برای مثال فرض کنید در مورد طرح تفضیلی اعلام شود یک طبقه اضافه می‌توان در تهران ساخت آیا این به این معنی است که مردم یک طبقه بسازند و عوارضی پرداخت نکند. قطعا چنین معنی نیست، بلکه باید در چارچوب ضوابط این کار انجام شود.

علیخانی تاکید کرد: ما نمی‌گوییم حتما عوارض اخذ شود؛ اما باید به لحاظ قانونی این موضوع حل شود. لذا باید شهردار تهران برای بخشش و تخفیف این عوارض به شورا لایحه ارسال کند تا شورا تصمیم بگیرد و به لحاظ قانونی تصمیم شورا ملاک عمل قرار گیرد. بی تردید در این شرایط باید به مردم کمک شود اما این به این معنی نیست که قانون را دور بزنیم؛ بلکه باید روال قانونی در هر موردی طی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص اذحام جمعیت و تدوین پروتکل بهداشتی حمل و نقل عمومی تصریح کرد: در پروتکل تهیه شده موارد خوبی از جمله اجباری شدن استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی مورد تاکید قرار گرفته و ما در این راستا اقدامات کشورهای مختلف را برای مقابله با کرونا مطالعه و اطلاعات را جمع آوری کردیم. برخی از کشورها در حمل و نقل عمومی و برخی دیگر به صورت کلی استفاده از ماسک را اجباری اعلام کردند و ما هم در این پروتکل، استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی را اجبار کردیم؛ اما این که اعلام شود مردم دسترسی ندارند قطعا این وظیفه دولت است که این کار را انجام دهد. هزینه خرید ماسک بسیار کمتر از هزینه‌های درمان است؛ لذا تهیه آن برای یک فرد خیلی راحت تر از هزینه‌های درمان وی، است.

عضو شورای شهر تهران افزود: حمل و نقل عمومی ما در پی شیوع این بیماری در این ایام تلفات داده؛ اما خدماتش تعطیل نشده است. در حالت عادی مترو ۲ میلیون و اتوبوسرانی ۲.۵ میلیون سفر در روز داشت؛ اما در ایام کرونا حمل و نقل عمومی ما تعطیل نشد و تعداد سفرهای آنها به حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار سفر کاهش پیدا کرد. این اتفاق در ایام نوروز افتاد که وضعیت خیلی حاد نبود.

وی ادامه داد: تاکنون در تاکسیرانی ۱۹ راننده ویک نفر کارکنان تاکسیرانی یعنی مجموعا ۲۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند و ۳۱۷ نفر به این بیماری مبتلا شدند که خوشبختانه ۱۴۷ نفر از آنها بهبود پیدا کردند. در اتوبوسرانی در آمار فوتی‌ها افزایشی نداشتیم و همان دو نفر فوتی قبلی بوده اما مجموع افراد مشکوک و افراد قطعی مبتلا به این بیماری ۱۴۷ نفر است. در مترو خوشبختانه تلفات جانی نداشته‌ایم اما براساس آخرین آماری که گرفته‌ایم بین ۴۰ تا ۵۰ مبتلا داشتیم که بیشتر آنها از راهورهای مترو و پرسنل بودند.

علیخانی ادامه داد: در هفته قبل و با توجه به آغاز فعالیت بخشی از مشاغل، تعداد مسافرین در مترو و اتوبوس به حدود ۳۷۰ هزار نفر رسید و روز گذشته این رقم به ۴۷۶ هزار مسافر افزایش پیدا کرد. در حقیقت روز گذشته ۱۷۶ هزار نفر با توجه به آغاز فعالیت مشاغل، به مسافرین اضافه شدند. این در حالی است که طرح ترافیک اجرا نمی‌شود و ۷۰ درصد ترافیک در این روزها نسبت به مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است. خطوط ویژه اتوبوسرانی نیز به دلیل حجم زیاد خودروها پر شده و به مانعی برای سرویس دهی این خطوط تبدیل شده است.

وی ادامه داد: معابر محدوده مرکزی شهر توسط خودروها اشغال شده؛ لذا پروتکلی که تهیه کردیم اگر با آن همکاری نشود به جایی نمی‌رسد. باید دولت از محل ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای مبارزه با کرونا نسبت به تامین هزار دستگاه اتوبوس برای تهران کمک کنند. دولت در این حوزه بدهی داشته که پرداخت نکرده، لذا در این شرایط با توجه به وضعیت اضطراری باید برای حل این مشکل نسبت به خرید یکهزار دستگاه اتوبوس اقدام کنند تا به این ترتیب در حوزه مقابله با کرونا ویروس پیشگیری کنیم.

علیخانی در پاسخ به سوالی در خصوص آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و تاکید اعضاء برای اعلام آمار به صورت تفکیکی گفت: قطعا اعلام آمار به صورت تفکیک می‌تواند سازمان‌های شهرداری تهران که مشغول خدمات هستند را در برنامه ریزی دقیق تر کمک کنند، به عنوان مثال بهشت زهرا در این ایام با داشتن آمار نسبت به تجهیز نیرو و اقلام اقدام می‌کند.

وی تاکید کرد: من از برخورد سخنگوی وزارت بهداشت تعجب کردم. هر شهروند و خبرنگاری می‌تواند سوال کند چطور یک عضو شورا نمی‌تواند در خصوص آمار سوال کند؟ دیروز ایشان پاسخی سیاسی دادند در حالی که مگر سوال ما سیاسی بود. این باعث می‌شود که تصور شود آمار اعلامی سیاسی است و شک و شبهه در آن ایجاد شود. قطعا شورا قصد ورود به مجادلات ندارد؛ اما ما را مجبور نکنید که در مقابله با حرف‌های شما پاسخ بدهیم. هر کسی در هر جایگاهی باید حیطه خود را حفظ کند و مطابق با مسئولیت خود صحبت کند.

وی ادامه داد: بی تردید ما دعوا نداریم و برای حل مشکل می‌خواهیم تعامل لازم را داشته باشیم. همانطور که آقای زالی به شورا آمدند و در خصوص مسائل مختلف گفت و گو کردیم می‌توانیم این تعامل را داشته باشیم، اما وقتی این بحث‌ها به رسانه‌ها کشیده می‌شود و پاسخ سیاسی داده می‌شود باعث ایجاد شک و شبهه می‌شود که قطعا به صلاح مردم و نظام نیست.

علیخانی با رد برخورد انفعالی حوزه حمل و نقل عمومی در مبارزه با شیوع کرونا گفت: ما اقدامات خود را در این حوزه در حالی انجام دادیم که در بدترین شرایط یک روز خدمات تعطیل نشد. در حوزه حمل ونقل عمومی با بررسی که در ابتدای دوره پنجم شورا انجام شد، مشخص شد که به اتوبوس‌های جدید نیاز داریم این موضوع را اعلام کردیم اما متاسفانه دستگاه‌هایی که قانون برای آنها وظایفی مشخص کرده، به وظایف خود عمل نکردند و حالا در این شرایط اضطراری حتی استفاده از ماسک در حمل ونقل عمومی نیز اجباری نمی‌شود.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مشورتی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: چرا در پیشنهاداتی که شهرداری به شورای ترافیک تهران می‌برد، با شورای شهر مشورتی نمی‌کند، چرا از ظرفیت مشورتی شورا بهره گرفته نمی‌شود و بدون مطالعه و عجولانه تصمیماتی اتخاذ می‌شود. در شرایط اضطرار، شورای ترافیک تهران پیش بینی کرده که می‌توان از اجرای طرح زوج و فرد استفاده کرد و در اجرای این طرح، هم فاصله اجتماعی رعایت خواهد شد و هم، خیابان‌ها قفل نمی‌شود و بسیاری از معضلات دیگر نیز حل می‌شود. چنین اقدامی با یک مشورت کوچک قابل حل است. در حقیقت اجرای طرح زوج و فرد به عنوان یک راهکار است که باید مشورت لازم صورت بگیرد و بهترین تصمیم با کمترین ضرر اتخاذ شود. قطعا شناور کردن ساعت کار بانک‌ها و ادارات نیز می‌تواند در این شرایط کمک کند و باید راهکار مناسب را از متخصصین درخواست کرد. بی تردید راهکار بهتری وجود دارد؛ چرا که امروز شرایط شهر وضعیت خوبی ندارد.

وی ادامه داد: مسوولان می گویند مشخص نیست کرونا تاکی ماندگار باشد لذا باید تصمیمات عجولانه را کنار بگذاریم و در هر حوزه با متخصصین مشورت کنیم تا بهترین تصمیم را بگیریم.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی ، اتوبوس و مترو در سال 99 تصریح کرد: در هزینه تمام شده بلیت حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس باید یک سوم هزینه توسط دولت، یک سوم توسط شهرداری و یک سوم توسط شهروندان پرداخت شود. اما متاسفانه دولت در سال‌های گذشته سهم خود را پرداخت نکرده البته با پیگیری زیاد، بخشی اخیرا پرداخت شده؛ اما در مجموع هزینه‌ها به گردن شهرداری تهران است به شکلی که در سال 98 ، شهرداری یکهزار میلیارد تومان یارانه به بلیت مترو پرداخت کرده و یکهزار میلیارد تومان نیز برای اتوبوسرانی داده، این در حالی است که در تمام دنیا مترو سود ده است و بخش خصوصی برای بهره مندی از سود در این حوزه سرمایه گذاری می‌کند.

وی ادامه داد: مصوبه شورا برای سال جاری افزایش زیادی را نداشته و افزایش زیر نرخ تورم بوده، به شکلی که برای بلیت مترو 300 تومان افزایش خواهیم داشت. قطعا ما به دنبال وارد کردن فشار بر روی مردم نیستیم هر چند که خود شهرداری تحت فشار زیادی قرار گرفته است.

علیخانی تاکید کرد: بسیاری از نرخ‌ها در بخش‌های مختلف تا پایان اردیبهشت ماه به نرخ سال 98 محاسبه می‌شود و در بخش حمل و نقل عمومی نیز نرخ جدید اعمال نشده است. در مورد تاکسی‌ها نیز موضوع به شهرداری ارتباطی ندارد و تاکسی‌ها شخصی هستند. هزینه بنزین علیرغم تعلق سهمیه، افزایش یافته و بخشی از بنزین به صورت آزاد توسط تاکسی‌ها مصرف می‌شود. هزینه‌های خودرو نیز افزایش یافته است.

به گفته وی، در این شرایط معاون استانداری تهران اظهارنظر می‌کند که عوارض طرح نباید اخذ شود، در حالی که اگر چیزی قرار است بخشیده شود باید جایگزین آن نیز ارائه شود. درآمدهای شهرداری کاهش و هزینه‌ها افزایش یافته است. از سوی دیگر هزینه ضد عفونی حمل و نقل عمومی و معابر و همچنین ارائه خدمات در حوزه‌هایی همچون مدیریت پسماند برای جمع آوری پسماند بیمارستانی و بهشت زهرا(س) افزایش یافته و در پی آن هزینه‌ها نیز بالاتر رفته است؛ اما در هیچ یک از این موارد کمکی نشده و مدام درخواست بخشش عوارض و ... مطرح می‌شود. بهتر است از منابع مبارزه با کرونا سهم شهرداری توسط دولت پرداخت شود.

منبع: ایسنا
قران
ارسال به تلگرام
قران
قران
قران
قران
قران
قران
  • صفحه نخست
  • سیاست
  • بین الملل
  • تاریخ
  • اقتصاد
  • اجتماع
  • فناوری
  • فرهنگ و هنر
  • حوادث
  • ورزش
  • خواندنی ها
  • سلامت
  • ویدیو
  • عکس
  • درباره انتخاب
  • |
  • ارتباط با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • مجله الکترونیکی
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انتخاب است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
طراحی و تولید : "ایران سامانه"