arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

شرایط عجیب برای شروع لالیگا؛ حداکثر فاصله‌گذاری

روزنامه اسپانیایی اسپورت به بررسی پروتکلی پرداخته که می‌گوید لالیگا برای ادامه فصل این لیگ تهیه کرده و برای باشگاه‌های اسپانیایی ارسال کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه اسپورت که در کاتالونیا منتشر می‌شود در گزارشی به بررسی پروتکلی پرداخته که بنا به اعلام این روزنامه از طرف سازمان لالیگا برای همه باشگاه‌های حاضر در این لیگ ارسال شده است. پروتکلی که دستورالعمل‌های تصویب‌شده برای زمان از سر گیری دوباره لالیگا را توضیح داده است.

 

مهمترین بخش این دستورالعمل‌ها به تجمع بازیکنان و کادر فنی در اردوهای باشگاهی برمی‌گردد. این بخش از پروتکل لالیگا با اعتراض بازیکنان مواجه است. ستاره‌های تیمهای اسپانیایی تمایلی به چهار روز ماندن در کمپ تیم‌های خود را ندارد ولی در پروتکل لالیگا حتی برای بعضی بازی‌ها این کمپ‌ها در طول یک هفته برگزار خواهد شد. بازیکنان لالیگا می‌گویند شرایط باید به شکلی برنامه‌ریزی شود که آنها از خانه‌های خود به جلسات تمرین رفته و سپس به خانه‌هایشان برگردند نه اینکه مجبور باشند در اردوهای چند روزه شرکت کنند.

در پروتکل لالیگا چنین آمده:" با هدف ایجاد فضایی قرنطینه که کنترل آن ممکن باشد، به باشگاه‌ها توصیه می‌شود که اردوهایی در مجموعه‌های ورزشی یا هتل‌ها برگزار کنند که تنها بازیکنان و کادر فنی باشگاه در آن حضور داشته باشند".

 

در بخشی دیگر از این پروتکل چنین آمده:" در زمانی که تیم در مجموعه‌ورزشی در اردو به سر نمی‌برد، هر گونه تجمع در گروه‌های پرتعداد ممنوع است و گروه‌های بازیکنان، کادر فنی و دیگر پرسنل باشگاه باید از هم جدا بوده و فاصله‌گذاری ایمن را رعایت کنند".

صبحانه، ناهار، شام

پروتکل لالیگا، برنامه مفصلی ارائه داده که همه مراحل تیمهای در اردو را شامل می‌شود. برنامه از صبحانه شروع می‌شود. لالیگا می‌گوید صبحانه باید در ظرف‌های دربسته آماده شود که نام هر بازیکن بر روی ظرف او درج شده باشد. ظرف‌ها باید در محل غذاخوری در اختیار بازیکنان قرار بگیرد. هر گروه از بازیکنها زمان مشخصی برای صرف صبحانه در اختیار خواهد داشت. همه بازیکنان نباید با هم در اتاق غذاخوری حضور داشته باشند. شرایط صرف ناهار و شام هم به همین ترتیب خواهد بود.

قرنطینه شدن در اتاق‌ها در باقی ساعات روز

در پروتکل مشخص شده بازیکنان تیمها در ساعاتی از شبانه‌روز که در حال تمرین نیستند و غذا نمی‌خورند باید در اتاق‌های انفرادی خود حضور داشته باشند. این دستورالعمل ریسک ابتلا به ویروس را کاهش داده و با قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی مطابقت دارد. هر نوع تجمع بازیکنان در محوطه‌های مشترک یا اتاق‌ها ممنوع است. در هر اتاق باید جعبه‌ای حاوی ماسک و دستکش وجود داشته باشد که بازیکنان بتوانند هر زمان که می‌خواهند از آنها استفاده کنند.

 

در صورت مثبت شدن یک بازیکن، کل تیم در قرنطینه کامل قرار خواهد گرفت. در پروتکل لالیگا آمده که در چنین شرایطی بازیکنی که به بیماری مبتلا شده باید سریعا از سایر اعضای تیم دور نگه داشته شود و هیچکس با او در ارتباط قرار نگیرد.

منبع: ورزش3
نظرات بینندگان