arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

سازمان جهانی بهداشت: منشا کرونا به احتمال زیاد خفاش است، نه دستکاری آزمایشگاهی

سازمان جهانی بهداشت امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که تمام شواهد موجود نشان دهنده آن است که منشاء ویروس کرونایی که هم اکنون کشور‌ها را گریبان‌گیر کرده است، خفاش‌هایی در چین بوده‌اند و عامل آن ساخت ویروس یا دستکاری آزمایشگاهی نبوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"فدیلا چائب"، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در جریان یک نشست خبری در ژنو گفت: همۀ شواهد موجود حاکی از آن است که این ویروس منشاء حیوانی دارد و در آزمایشگاه یا جای دیگری تولید نشده است.

او افزود اگرچه هنوز روشن نیست که چگونه این ویروس توانسته است بر انسان تاثیر بگذارد، اما «مطمئنا» در این میان یک حیوان به عنوان میزبان و واسطه ایفای نقش کرده است.

چائب گفت: مخزن زیست محیطی این ویروس به احتمال زیاد در خفاش است، اما اینکه چگونه این ویروس از خفاش به انسان منتقل شده، هنوز باید بررسی و کشف شود.

ویروس کرونا که اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان چین پدیدار شد، تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده و منجر به کشته شدن بیش از ۱۷۱ هزار نفر شده است.

بنابر گزارش یورونیوز، بیشترین شمار مبتلایان همچنین مرگ و میر ناشی از این بیماری در ایالات متحده آمریکا (با بیش از ۷۹۲ هزار مبتلا و بیش از ۴۲ هزار کشته) گزارش شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان