arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

ترامپ: اجازه نمی‌دهیم صنعت نفت و گاز آمریکا سقوط کند

رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در پیامی در توئیتر نوشت: «هرگز اجازه نخواهیم داد صنعت نفت و گاز بزرگ ما سقوط کند. من به وزیر انرژی و وزیر خزانه‌داری دستور دادم برنامه‌ای برای تأمین بودجه و حفظ درازمدت این شرکت‌های مهم و مشاغل آن‌ها تدوین کنند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر به چالشی که سقوط شدید قیمت نفت برای صنعت نفت و گاز این کشور بوجود آورده اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «هرگز اجازه نخواهیم داد صنعت نفت و گاز بزرگ ما سقوط کند. من به وزیر انرژی و وزیر خزانه‌داری دستور دادم برنامه‌ای برای تأمین بودجه و حفظ درازمدت این شرکت‌های مهم و مشاغل آن‌ها تدوین کنند.»

قیمت نفت آمریکا در معاملات دیروز برای نخستین بار در تاریخ در بحبوحه فزونی عرضه و شیوع کرونا به زیر صفر دلار سقوط کرد و روز را با منفی ۳۷.۶۳ دلار در هر بشکه به پایان برد.

از آن جایی که میلیارد‌ها نفر در جهان در خانه مانده اند تا شیوع ویروس کرونا را کند کنند، تقاضای فیزیکی برای نفت خام از بین رفته است و فزونی عرضه در جهان ایجاد کرده است.

روز گذشته نیز «جیمز آنهوف» رئیس کمیته نیرو‌های مسلح در مجلس سنای آمریکا طی نامه‌ای به وزیر تجارت این کشور هشدار داد که روسیه و عربستان سعودی تلاش دارند تا تولید کنندگان نفت و گاز آمریکا را نابود کنند.

وی در ادامه گفت که کاملا واضح است که عربستان و روسیه به اشباع بیش از حد بازار‌های نفت ادامه می‌دهند که همین موضوع باعث به چالش کشاندن امنیت ملی و اقتصادی ما می‌شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان