arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

اردوغان: باید برای وضعیت جدید در جهان و منطقه آماده باشیم / پس از عید فطر، کشور را به حالت عادی برمی گردانیم

رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه در سخنانی گفت که این کشور باید برای وضعیت جدید در جهان و منطقه به دلیل ویروس کرونا آماده باشد. وی در ادامه سخنانش گفت: تلاش داریم تا زندگی عادی را پس از عید فطر به کشور بازگردانیم که این اقدام با در نظر گرفتن حداکثر میزان تدابیر پیش‌گیرانه در طول ماه رمضان صورت خواهد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت: موضوعی که ترکیه را از دیگر کشور‌ها در زمینه شیوع ویروس کرونا متمایز می‌کند زیرساخت‌های بهداشتی قوی و اتخاذ اقدامات لازم در زمان مناسب بوده است.

به گزارش شبکه خبری «تی‌آرتی»، رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنانش گفت: «تلاش داریم تا زندگی عادی را پس از عید فطر به کشور بازگردانیم که این اقدام با در نظر گرفتن حداکثر میزان تدابیر پیش‌گیرانه در طول ماه رمضان صورت خواهد گرفت.»

وی اضافه کرد: «باید برای وضعیت جدیدی که در جهان و منطقه و کشورمان به دلیل ویروس کرونا بوجود خواهد آمد، آماده باشیم.»

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: «برای نخستین بار از جنگ جهانی دوم، ترکیه این فرصت را دارد تا جایگاهی محوری در ساختار جهانی پیدا کند.»

اردوغان افزود که این کشور در روز‌های اخیر شاهد مسطح شدن منحنی شیوع ویروس کرونا بوده که به معنای عبور کردن اوج شیوع کرونا در این کشور است.

ترکیه در حال حاضر در صدر کشور‌ها خاورمیانه از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد.

بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به کرونا در ترکیه به حدود ۹۱ هزار نفر رسیده و قربانیان این ویروس نیز به ۲ هزار و ۱۴۰ نفر رسیده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان