arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آیا ویروس کرونا می‌تواند روی کفش‌های شما لانه کند؟ / اوباما در آستانه تبدیل شدن به معاون رئیس‌جمهور احتمالی آمریکا / تست کرونای لاریجانی دوباره مثبت شد / زمان واریز وام یک میلیونی اعلام شد / سیاه شدن پوست ۲ پزشک مبتلا به کووید-۱۹

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آیا ویروس کرونا می‌تواند روی کفش‌های شما لانه کند؟ / اوباما در آستانه تبدیل شدن به معاون رئیس‌جمهور احتمالی آمریکا / تست کرونای لاریجانی دوباره مثبت شد / زمان واریز وام یک میلیونی اعلام شد / سیاه شدن پوست ۲ پزشک مبتلا به کووید-۱۹

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آیا ویروس کرونا می‌تواند روی کفش‌های شما لانه کند؟: یک مطالعه جدید از یک بیمارستان در چین نشان داد که نیمی از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی کروناویروس را روی کفش‌های خود حمل کرده اند، اما هنوز هیچ دلیلی برای وحشت وجود ندارد. این مطالعه که در ماه آوریل در ژورنال پزشکی به نام بیماری‌های عفونی در حال ظهور (EID) منتشر شد نشان داد که کفش‌ها از جمله مواردی هستند که ویروس را با خود حمل می‌کنند. اما، از آنجا که نمونه‌های آزمایش شده در بیمارستان بوده و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته اند هنوز قطعیتی وجود ندارد که ویروس بتواند روی کفش‌های شما زندگی کند.

اوباما در آستانه تبدیل شدن به معاون رئیس‌جمهور احتمالی آمریکا: به گزارش روزنامه دیلی میل، جو بایدن، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری و معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به سی‌بی‌اس گفت که بانوی اول سابق می‌تواند یک معاون اول قوی و خوب باشد. با این حال وی مطمئن نیست که آیا میشل اوباما این پیشنهاد را بپذیرد. بایدن با ذکر این نکته که او بسیار باهوش است، راه را بلد است و واقعا زن مناسبی است، گفت که در انتخاب میشل درنگ نخواهد کرد. این در حالی است که بانوی اول سابق به صراحت گفته است که علاقه‌ای به حضور در دولت ندارد.

سیاه شدن پوست ۲ پزشک مبتلا به کووید-۱۹: پوست دو تن از پزشکان ووهان که به "کووید-۱۹" مبتلا شده بودند و تقریبا از چند قدمی مرگ بازگشتند، در نتیجه عوارض داروهایی که طی دوره درمان دریافت کرده بودند سیاه شد. آنطور که مشخص است "کروناویروس" همچنان ما را با ویژگی‌های خود شگفت‌زده می‌کند. زیرا پزشکان و محققان روزانه اطلاعات جدید و عجیبی از این ویروس به دست می‌آورند. یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی که برای دو تن از مبتلایان این بیماری رخ داده، سیاه شدن پوست آن‌هاست. بر اساس گزارش پایگاه خبری «جی نیوز» و بنا به گفته بیمارستان «دوستی چین و ژاپن» (China-Japan Friendship) مصرف داروی «پلی میکسین‌ بی» (polymyxin B)که نوعی آنتی بیوتیک است و دیگر داروها که در ابتدای درمان برای این دو نفر تجویز شد، باعث تیرگی پوست آنها  شده است.

زمان واریز وام یک میلیونی اعلام شد: طبق آنچه بانک مرکزی اعلام کرده،  در حال حاضر لیست سرپرستان خانوار متقاضی از طرف وزارت کار در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، طبق توافق انجام‌شده چنانچه لیست مذکور تا ظهر چهارشنبه به بانک مرکزی ارسال شود، این بانک با هماهنگی بانک‌های عامل طی حداقل ۲۴ ساعت نسبت به واریز تسهیلات اقدام می‌کند. در همین رابطه وزیرتعاون ،کار و رفاه اجتماعی نیز امروز اعلام کرد که ظهر امروز لیست ۱۷ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۲۱ سرپرست خانوار به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شد تا با اقدام بانک مرکزی ازظهر فردا به حساب مردم واریز شود.

 تست کرونای لاریجانی دوباره مثبت شد: عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه به تازگی از علی لاریجانی تست کرونا گرفته شده است، اظهار داشت: در این تست مشخص شد که هنوز وجود ویروس کرونا در بدن او وجود دارد و جواب تست در زمینه بیماری کرونا منفی نشده است. اسدالله عباسی دیروز -سه شنبه- اظهار داشت: علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی که قرار بود این هفته در مجلس حاضر شود به دلیل منفی نشدن تست کرونایش همچنان در قرنطینه خواهد بود.

موافقت 91 درصدی مردم با تداوم قرنطینه خانگی: براساس نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، ۹۱.۳ درصد مردم با ادامه خانه‌نشینی و خود قرنطینه‌گی و بیش از ۸۰ درصد با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در دوران کرونا موافق هستند. بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات طبق نظرسنجی انجام‌شده در هفته آخر فروردین ۱۳۹۹ در سطح کشور، ۸۱.۷ درصد مردم همچنان موافق تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها هستند. این نظرسنجی نشان می دهد ادامه خانه نشینی و خودقرنطینگی با نسبت ۹۱.۳ درصد، بیشترین میزان موافقت را از سوی پاسخگویان برای کنترل کرونا به خود اختصاص داده است.

ارائه پیشنهاد بازگشایی مهدهای کودک با ظرفیت محدود: «سعید بابایی»، مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای مهدهای کودک گفت: در حال تهیه پیشنهادی برای بازگشایی مهدها به ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور افزود: براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کروناویروس و ابلاغ دستور تعطیلی مهدهای‌کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور، تمامی فعالیت‌های اجرایی این مراکز به صورت کامل متوقف شده‌ است.

۱۲۹۷ ابتلا و ۸۸ فوتی جدید کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد. وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۴۸۰۲ نفر رسید. وی همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا امروز ۵۲۹۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. جهانپور گفت: تا امروز ۶۰۹۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

نظرات بینندگان