arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

لایو خبر - ۳ اردیبهشت ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: از رد درخواست وام ایران متاسفیم، اما طبق قوانین صندوق بین المللی پول، اگر کشور‌ها مخالفت کنند، امکان کمک وجود ندارد
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۰:۲۲
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مخالفت آمریکا با درخواست ایران از صندوق بین المللی پول برای اعطای تسهیلات مالی درمبارزه با ویروس کرونا ابراز تاسف کرد و گفت: این در خواست بنا به دلایل بشردوستانه باید پذیرفته می‌شد، اما طبق قوانین صندوق اگر کشور‌ها مخالفت کنند امکان کمک وجود ندارد.
جان بولتون در واکنش به پرتاب ماهواره نور: سیاست فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است / ایران به دنبال به دست آوردن موشک قاره پیما است
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۰:۲۲

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرد. جان بولتون در بخش دیگری از این توئیت مدعی شده که ایران به دنبال دستیابی به موشک‌های قاره‌پیمایی که قادر به حمل سلاح‌های هسته‌ای هستند. بولتون در ادامه نوشت: «نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.»

واکنش کارگردان به حواشی سریال: «زیرخاکی» به حاشیه برود، خانم خیر اندیش را مقصر می‌دانم / تهیه کننده: نباید زحمات گروه ۱۰۰ نفره هدر برود
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۰:۲۱
کارگردان سریال «زیرخاکی» در پی حاشیه‌هایی که برای پخش این سریال در شب‌های ماه مبارک رمضان به وجود آمده، گفت: خیلی دوست داشتم برای ۴۰ سالگی انقلاب کاری انجام دهم و کاری را به پخش برسانم، اما اگر «زیرخاکی» به حاشیه برود گوهر خیراندیش را مقصر می‌دانم.
معاون وزیر دفاع آمریکا: ترامپ تنها سعی داشت به ایران هشدار دهد
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۰:۲۱
معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا در توییت اخیرش تنها سعی داشته به ایرانیان هشدار دهد که کشتی‌های آمریکایی حق دفاع از خود را دارند.
فرمانده آمریکایی پس از پرتاب ماهواره نور: ایران توان تهدید متحدان ما را دارد
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۰:۲۱
یک مقام وزارت دفاع آمریکا چهارشنبه به پرتاب ماهواره نظامی نور واکنش نشان داد و گفت: این نشان می‌دهد ایران توان تهدید متحدان آمریکا را دارد.
سقوط هواپیمای آموزشی پلیس حوالی متل قو/ سرنوشت نامعلوم سرنشینان
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۰:۲۰
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی از سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی متعلق به نیروی انتظامی در جنگل‌های شمال کشور خبر داد.
رییس بانک مرکزی: فردا وام یک میلیونی به حساب سرپرستان خانوار، واریز می‌شود
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۰:۲۰
رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: فردا ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز خواهد شد. عبدالناصر همتی اعلام کرد: قبلا گفته بودم که به محض آماده شدن فهرست خانوار‌ها و ۲۴ ساعت بعد، این واریز انجام می‌شود. همچنین قول داده بودم که این واریز پیش از ماه رمضان باشد.
پنتاگون: دستوری برای شلیک به سمت قایق‌های ایرانی دریافت نکردیم
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۰:۲۰
یک مقام وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با روزنامه نیویورک‌تایمز ادعای مطرح‌شده توسط رئیس‌جمهور کشورش مبنی بر دستور او جهت شلیک به قایق‌های ایران را رد کرد.
زالی: آمار مراجعه و بستری در تهران نگران کننده است / ۳۹۳ مورد بستری در یک روز / وضعیت در تهران و برخی نقاط دیگر کشور، حاکی از عدم کنترل اپیدمی است
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۰:۲۰
فرمانده ستاد مدیریت کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه امروز در تهران مجموع مراجعات به بخش‌های بهداشتی و درمانی بالغ بر ۶ هزار و ۳۹۰ نفر بوده است، گفت: ۳۱۲ نفر در بخش‌های عادی و ۸۱ نفر در بخش‌های ویژه بستری شدند.
همتی: صندوق بین‌المللی پول به درخواست‌ها باید بی‌طرفانه و سریع پاسخ دهد
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۰:۱۸
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مردم از ما در مقابل صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی درخواست پاسخگویی دارند، گفت: این امر می‌طلبد که صندوق بین‌المللی پول در زمان پاسخگویی به درخواست‌ها بی‌طرف، جدی، چابک و سریع عمل کند.
قوه قضائیه: محمود صادقی در پرونده صحبت درباره حساب‌های قوه قضائیه تبرئه شده است / محکومیت نماینده تهران در پرونده‌های دیگر است
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۸:۵۷
در پرونده محمود صادقی که منجر به صدور رأی در دادگاه بدوی شده چندین عنوان اتهامی با شکایت شاکیان خصوصی و مدعی العموم به صورت توأمان وجود دارد.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران: تصمیم‌گیری‌ها برای مقابله با کرونا در تهران باید با سایر استان‌ها متفاوت باشد / در بازگشایی اصناف در تهران نباید شتابزدگی به خرج دهیم / پیشنهاد انتقال شیفت‌های روزانه کارخانجات و بخش‌های تولیدی به شب
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۸:۵۷
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: تهران باید یک الگوی کاملا مجزا و منفک از سایر استان‌ها داشته باشد و حضور نمایندگان تام‌الاختیار از ستاد مقابله با کرونای تهران در ستاد کشوری الزامی است. وی افزود: در بازگشایی پلکانی اصناف و مشاغل نیز در تهران نباید شتابزدگی به خرج دهیم، زیرا باعث بروز چالش‌ها و مشکلات جدید خواهد شد.
گوهر خیراندیش ممنوع التصویر شد؟! / یک سریال ماه رمضان در آستانه توقیف
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۶:۴۲

تسنیم نوشت: توقیف احتمالی "زیرخاکی" ربطی به محتوا و ممیزی ندارد و شاید با کوتاه شدن برخی سکانس‌های مرتبط با حضور خانم بازیگر مشکل حل نشود. هنوز رسماً جایگزینی برای این سریال و نرسیدن آن به پخش شبکه 1 نرسیده است و مسئولین مربوطه هم اعلام سکوت کرده‌اند. اما ظاهراً برمی‌گردد به رفتار حاشیه‌ساز گوهر خیراندیش بازیگر این سریال که چندی پیش به مراسم خارج از عرف ازدواج دخترش در خارج از کشور رفته بود. تا این لحظه مشخص نیست "زیرخاکی" رنگ آنتن رمضانی را می‌بیند یا خیر؟

هدیه ۱.۵ میلیون دلاری آیت الله سیستانی به بیماران کرونا در ایران / ساخت یکی از بزرگترین بیمارستان‌های مدرن کشور در قم توسط دفتر حضرت آیت الله سیستانی
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۶:۱۱

منابع نزدیک به مرجعیت می گویند، دفتر آیت الله سیستانی، مرجع عالی جهان تشیع در بحبوحه بحران کرونا که جهان به ویژه مردم ایران را درگیر کرد، دست کم مبلغ 1.5 میلیون دلار برای کمک به درمان بیماران کرونایی در ایران اهدا کرده است.

دانشگاه ها بلافاصله بعد از پایان ماه مبارک رمضان بازگشایی می شوند
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۵:۳۶

رییس سنجش آموزش پزشکی از زمان بازگشایی دانشگاه‌ها، پایان ترم تحصیلی و زمان امتحان‌ها خبر داد.

روحانی: رقابت انتخاباتی سال ۹۶ سه سال است که تمام شده / فردی بعد گزارش اشتباهش عذرخواهی کرده اما عده‌ای دنبال آن اشتباه افتاده‌اند / کشور چند پارچه و چندپاره به هیچ جا نمی‌رسد؛ از وضعیت آمریکا باید درس عبرت بگیریم
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۴:۴۴

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس حمهور در جلسه ی هیئت دولت گفت: همه چیز در سایه ی وحدت و یکپارچگی به دست می آید؛ کشور چند پارچه و چند پاره به  هیچ جا نمی رسد، همه باید در خدمت کشور و ملت باشیم و برای آن ها کار کنیم. ما نباید بهانه ی جزئی را بیابیم مثل بنده ی خدایی که گزارش اشتباهی داده و مرتب اشتباه او را تکرار کنیم و مرتب به دستگاه های مختلف بگویم پیگیری کنید در حالی که خود مولف به اشتباهش اعتراف کرده و عذر خواهی هم کرده، مجدد شما دنبال اشتباه را می گیرید.

۱۷.۱ میلیون خانوار در لیست وام یک میلیونی / احتمال واریز تا فردا
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۲:۵۵

با اعلام سازمان برنامه و بودجه مبنی بر ارائه لیست متقاضیان دریافت وام یک میلیونی به بانک مرکزی در صبح امروز، احتمالا وام فردا به حساب آنها واریز می‌شود.

ستاد مقابله با کرونا: بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها از امروز باز می‌شود
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۲:۵۴

رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اهمیت معیشت و سلامت مردم گفت: محدودیت ورود به پارک‌ها،‌ بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی از امروز برداشته می‌شود.

عضو شورای شهر تهران: درصورت عدم عذرخواهی سحر قریشی، شکایت می کنیم
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۲:۰۰

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهراندر اینستاگرام خود در واکنش به انتشار کلیپی از سحر قریشی، بازیگر سینما نوشت: برخورد توهین آمیز سحر قریشی با یک پاکبان فضای سبز شهرداری قابل پذیرش نیست و درصورت عدم برخورد مناسب بیم ‌آن می رود که این ناهنجاری به عرف جامعه تبدیل شود. روز گذشته در ویدیوی توزیع شده در فضای مجازی بازیگر تلویزیون و سینما، سحر قریشی با خنده و مضحکه کنار رفتگری می رود و با تمسخر به دوستانش می گوید لباسم را با او ست کرده‌ام و وقتی رفتگر بینوا به او واکنش نشان می‌دهد با حالتی توهین آمیز به آن دیگری رفیقش می‌گوید «همین مانده بود که فقط این به ما بگوید برو ... پاکبانان وکارگران امروز با حداقل حقوق و مزایا بیش‌ترین زحمت را برای رفت وروب ‌و تمیزی شهر و بوستان‌ها می کشند و حداقل انتظار برخورد محترمانه و قدرشناسانه با این فداکاری ها داریم. لذا درصورت عدم عذرخواهی رسمی خانم سحر قریشی، به عنوان نماینده مردم قدرشناس تهرانی پیگیر شکایت مدیریت حقوقی شهرداری تهران از خانم سحر قریشی خواهم‌ بود تا خدای ناکرده اینگونه رفتارهای ناپسند تبدیل به هنجار جامعه نگردد.

روحانی: کاسبان تحریم، کاسبان کرونا شده‌اند
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۱:۵۹

حسن روحانی رئیس جمهور در هیات دولت گفت: کاسبان تحریم، کاسبان کرونا شده‌اند.

مهمترین اظهارات روحانی:

در زمینه کیت های تشخیص کرونا و آنتی بادی، می توانیم صادر کننده باشیم

اگر فکر کنیم در مبارزه با کرونا کار را تمام کرده ایم، حتما ضرر می کنیم

بازگشایی های تدریجی، ضرورت کشور بود

خروج غیرضروری از خانه همچنان مخالف پروتکل های بهداشتی است

دارویی برای کرونا بهتر از اعتماد مردم نیست

آغاز پرداخت «وام ازدواج» ۵۰ میلیونی
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۱:۵۸

محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه از هفته گذشته پرداخت وام ازدواج ۵۰ میلیونی آغاز شده است، گفت: با توجه به بخشنامه بانک مرکزی پیش‌بینی ما این است که تا خرداد ماه تمام‌ شبکه بانکی برای پرداخت وام وارد عمل شوند.

بهتر است حداکثر هفته‌ای یک بار از خانه خارج شوید
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۱:۵۸

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اولویت فاصله گذاری اجتماعی، در خانه ماندن است و خانه به عنوان امن ترین محل جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و بیماری کووید19 است. کیانوش جهانپور، گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید19، خروج از منزل مگر در موارد ضروری باید به حداقل برسد. برای خرید مایحتاج روزانه، بهتر است افراد سالم‌تر خانواده، آن هم با رعایت نکات بهداشت فردی به صورت حداکثر هفته‌ای بار این کار را انجام دهند.

۱۸ ماه نتانیاهو نخست وزیر است، ۱۸ ماه گانتس
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۱:۵۷

در پی توافق نخست وزیر اسرائیل و رهبر ائتلاف آبی - سفید بر سر تشکیل دولت وحدت فراگیر، رهبر ائتلاف آبی- سفید اعلام کرد، در ۱۸ ماه نخست فعالیت این دولت متصدی پست وزارت جنگ خواهد بود.او گفت که در ۱۸ ماه اول فعالیت دولت جدید پست وزارت جنگ را برعهده خواهد داشت و در ماه‌های پس از آن نفتالی بنت، رئیس حزب "راست گرای جدید" این پست را برعهده می‌گیرد. گانتس تصریح کرد که پس از پایان این دوره، سمت نخست وزیری را برعهده خواهد گرفت و برای همه شهروندان کار خواهد کرد.

تازه‌ترین قیمت وام مسکن
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۱:۵۶

قیمت هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن به طور متوسط در اسفند سال گذشته نسبت به حدود دو هفته قبل کاهشی بوده و به ۴۷ هزار و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. بر این اساس، زوجین تهرانی برای تهیه وام ۲۴۰ میلیونی مسکن و جعاله باید ۲۲ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان پرداخت کنند و مجردهای ساکن تهران نیز می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که هزینه آن ۱۳ میلیون و ۲۷۲ هزار تومان می‌شود.

موافقت پادشاه عربستان با اقامه نماز تراویح در مسجد النبی و مسجد الحرام
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۱:۵۶

عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس، رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با اقامه نماز تراویح در حرمین شریفین و کاهش رکعت‌های آن به ۱۰ رکعت موافقت کرده است. اما شهروندان همچنان نمی‌توانند در این نماز شرکت کنند و تنها با حضور کارکنان این دو مسجد برگزار می‌شود.

سپاه: نخستین ماهواره نظامی ایران با موفقیت پرتاب شد
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۱:۵۶

سپاه نیوز نوشت: نخستین ماهواره جمهوری اسلامی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره‌بر ۲ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

ایجاد ۵۰ دریاچه جدید در کشور پس از بارندگی‌های اخیر
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۱:۵۳

قاسم تقی زاده خامسیمعاون آب و آبفای وزیر نیرو نوشت: بارندگی‌های اسفند و به خصوص فروردین‌ماه حدود ۵۰ دریاچه جدید ایجاد کرده که تاکنون وجود نداشته است. بارندگی های اسفند و به خصوص فروردین تالاب های کشور را بین ۳۰ تا ۷۹ درصد پر کرده است. سیلاب ها به ندرت مخرب هستند و اگر مداخله انسان در حریم و بستر رودخانه نباشد می تواند همیشه برای انسان و محیط زیست اثرات مثبت داشته باشد. سیل هفته گذشته شهداد که به کویر لوت می رسد و بارندگی های سال گذشته دریاچه زیبایی را ساخته اند که فضای زیبایی در کویر خشک ایجاد کرده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۱:۳۲

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان