arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

کاهش تدریجی محدودیت‌های اجتماعی اسپانیا از اواخر اردیبهشت

نخست‌وزیر اسپانیا روز چهارشنبه از طرح دولتش برای کاهش محدودیت‌های اجتماعی در پی شیوع کرونا در این کشور از نیمه دوم ماه مه (۲۶ اردیبهشت به بعد) خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کاهش تدریجی محدودیت‌های اجتماعی اسپانیا از اواخر اردیبهشترسانه‌های غربی از مادرید گزارش دادند، پدرو سانچس امروز تائید کرد که دولتش تلاش می‌کند در نیمه دوم ماه مه، از محدودیت‌های اجتماعی اعمال شده به دنبال شیوع کرونا بکاهد.
سانچز در یک جلسه پارلمانی افزود: این محدودیت‌ها به تدریج و همزمان با تضمین سلامت مردم کاهش می‌یابد.
وی قرار بود در این جلسه از قانونگذاران بخواهد وضعیت فوق‌العاده در این کشور را تا ۹ مه(۲۰ اردیبهشت) تمدید کنند.

اعلام طرح قرنطینه و محدودیت‌های اجتماعی در اسپانیا از ۱۴ مارس (۲۴ اسفند ۹۸) اعمال شده بود.

براساس آمارهای رسمی اعلام شده، اسپانیا دومین کشور جهان با بیشترین مبتلایان به کروناست. تاکنون ۲۰۴ هزار و ۱۷۸ نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۲۱ هزار و ۲۸۲ نفر از آنها جان باخته‌اند.

اسپانیا که این روزها در جایگاه نخستین کشور درگیر با بیماری کووید-۱۹ در قاره اروپاست، در صورت تداوم شرایط هشدار و قرنطینه سراسری، سقوط بی‌سابقه ۱۴ درصدی در اقتصاد و کاهش ۸۱ درصدی فعالیت بخش گردشگری را تجربه خواهد کرد.


بانک مرکزی اسپانیا به تازگی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، براساس برآوردهای اولیه، اقتصاد اسپانیا در سال جاری (۲۰۲۰) شاهد افت شدید ۶.۶ تا ۱۳.۶ درصدی خواهد بود که این امر در تاریخ این کشور بی‌سابقه است؛ بنابر اعلام این سازمان، نرخ بیکاری نیز افزایش ۲۱.۷ درصدی خواهد داشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان