arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

هند واردات نفت از خاورمیانه را کاهش داد

مسئولان صنعت نفت هند اعلام کردند: به دلیل کاهش تقاضا برای سوخت در بازار داخلی این کشور در نتیجه قرنطینه سراسری ناشی از همه گیری کرونا و کامل شدن ظرفیت انبار‌های نفتی، حداقل سه پالایشگاه نفتی هند واردات خود از خاورمیانه از جمله عربستان سعودی را در ماه مه کاهش دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روز چهارشنبه رسانه‌های هند، این دومین ماه پیاپی است که شرکت‌های هندی مجبور به کاهش واردات نفت خود شده‌اند.

یک مقام در یک شرکت نفتی هند گفت: شرکت ما خرید نفت از عربستان برای ماه مه را تا ۸۰ درصد کاهش داده است. یک مقام دیگر هندی نیز اعلام کرد که شرکت او در ماه مه در مقایسه با ماه‌های گذشته، واردات نفت خود از عربستان سعودی را ۶۶ درصد کاهش خواهد داد.

وی افزود: در ارتباط با واردات نفت شرکت ملی نفت ابوظبی شرکت ما تصمیم گرفته است تا در ماه آینده تنها یک محموله نفتی دریافت کند. در گذشته ما به طور متوسط دو محموله نفتی در طول ماه از این شرکت نفت دریافت می‌کردیم.

شرکت‌های نفتی هند همچنین اعلام کرده‌اند که قصد دارند واردات نفت از کشور کویت را در ماه مه حدود ۷۵ درصد کاهش دهند.

یک کارشناس نفتی هند گفت: تقاضا برای سوخت در هند پایین است بنابراین واردات این محصول کاهش یافته است. تعدادی از شرکت‌های نفتی هند سفارشات خود برای ماه‌های آوریل و مه را لغو کرده‌اند. آن‌ها در ماه‌های آینده برای عمل به تعهد سالانه خود، این واردات را انجام خواهند داد.

هند به عنوان سومین کشور مصرف کننده نفت در جهان، ۸۳ درصد از نیاز خود به این محصول را از طریق واردات تامین می‌کند. این کشور سه مرکز استراتژیک ذخیره نفت با ظرفیت ۳۶. ۸۷ میلیون بشکه نفت خام یا ۵ میلیون تن نفت را در مناطق جنوبی احداث کرده است. در سال مالی ۲۰۱۸-۱۹ عربستان سعودی ۴. ۳۳ میلیون تن نفت خام به هند صادر کرد. واردات کل نفت هند در این مدت ۲۰۷. ۳ میلیون تن بوده است.

مجموع تقاضای نفت خام هند حدود ۴. ۶ میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد. این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی احتیاج دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان