arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

ترامپ: پارک‌های ملی آمریکا بازگشایی می‌شوند

رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه بدون توضیح بیشتر گفت: دولت او قصد دارد پارک‌های ملی این کشور را بازگشایی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه گفت که دولت او قصد دارد پارک‌های ملی و سایر اراضی عمومی در این کشور را بازگشایی کند.

رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنانی در کاخ سفید گفت: «ما پارک‌های ملی و سایر اراضی عمومی را بازگشایی می‌کنیم تا مردم آمریکا لذت ببرند.»

اشتیاق ترامپ برای بازگشایی کسب و کار‌ها در شرایطی که بیماری کووید-۱۹ در این کشور کنترل نشده مورد انتقاد متخصصان سلامت قرار گرفته است. او همچنین به دلیل تأخیر در پاسخ به این بحران هم مورد انتقاد واقع شده است.

رئیس دولت آمریکا در روز‌های گذشته برای دور نگاه داشتن خودش از پیکان انتقادات در مدیریت بحران کرونا و قرار گرفتن آمریکا در صدر جدول مرگ و میر‌های کشور‌های جهان به عوامل مختلفی از قصور سازمان جهانی بهداشت گرفته تا پنهان‌کاری چین درباره دلایل شیوع این بیماری همه‌گیر اشاره کرده است.

ترامپ چهارشنبه گذشته در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا آمار مرگ و میر در آمریکا تا این حد بالا است مدعی شده آمار‌های چین درباره شمار مرگ و میر‌ها درست نیستند.

او علاوه بر این سازمان جهانی بهداشت را به پنهان‌کاری و جانبداری از چین متهم کرده و این سازمان را در شیوع این بیماری همه‌گیر مقصر دانسته است.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان