arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

شمار متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا از ۲۶ میلیون نفر گذشت

وزارت کار آمریکا اعلام کرد از اواسط ماه گذشته میلادی بیش از ۲۶ میلیون درخواست برای دریافت مستمری بیکاری در این کشور به ثبت رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه خبری هیل، وزارت کار آمریکا روز پنج‌شنبه در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که از اواسط ماه مارس (اواخر اسفندماه) تا پایان هفته گذشته میلادی حدود ۲۶.۴ میلیون نفر برای دریافت مستمری بیکاری تقاضا داده‌اند.

وزارت کار آمریکا اعلام کرده است که در هفته منتهی به ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) بیش از ۴.۴ میلیون درخواست برای دریافت مستمری بیکاری در این کشور به ثبت رسیده است.

در پی تشدید بحران کرونا در آمریکا و بیکار شدن تعداد زیادی از نیروی کار این کشور طی هفته‌های اخیر، شمار متقاضیان مستمری بیکاری در این کشور به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه‌تن‌ها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب‌وکار‌ها را به میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آن‌ها را به تعطیلی کشانده است، به‌طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده‌اند.

اقتصاددانان هشدار می‌دهند که در صورت مهار نشدن بحران کرونا در آمریکا ظرف چند هفته آینده، نرخ بیکاری در آمریکا می‌تواند تا ۳ برابر رقم قبلی آن (پیش از آغاز بحران کرونا) افزایش خواهد یافت.

صندوق بین‌المللی پول نیز در جدیدترین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصادی جهان، نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۰ را منفی ۵.۹ درصد پیش‌بینی کرده است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان