arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

رشد ۳۸ درصدی مرگ بر اثر کرونا در آفریقا / تعداد مبتلایان ۴۳ درصد رشد داشت

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد که شمار مرگ و میر کرونا در آفریقا ۳۸ درصد و تعداد مبتلایان ۴۳ درصد در هفته گذشته افزایش یافته است. بخش منطقه‌ای آفریقا سازمان جهانی بهداشت در گزارش توییتری اعلام کرد که ابتلا به کرونا در آفریقای جنوبی، الجزایر، کامرون، غنا، ساحل عاج و گینه بیش از دیگر کشور‌های این قاره است این کشور‌ها ۶۶ درصد از موارد گزارش شده کرونا را در منطقه آفریقا به خود اختصاص داده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد که شمار مرگ و میر کرونا در آفریقا ۳۸ درصد و تعداد مبتلایان ۴۳ درصد در هفته گذشته افزایش یافته است.

بخش منطقه‌ای آفریقا سازمان جهانی بهداشت در گزارش توییتری اعلام کرد که ابتلا به کرونا در آفریقای جنوبی، الجزایر، کامرون، غنا، ساحل عاج و گینه بیش از دیگر کشور‌های این قاره است این کشور‌ها ۶۶ درصد از موارد گزارش شده کرونا را در منطقه آفریقا به خود اختصاص داده‌اند.

دکتر "مادشیدیسو موئتی" مدیر منطقه آفریقا در سازمان جهانی بهداشت گفت: در قاره آفریقا هم اکنون بیش از ۲۳ هزار مورد تایید شده ابتلا به بیماری کووید ۱۹ تایید شده و در این میان آفریقای جنوبی با داشتن ۳ هزار و ۳۰۰ مورد آسیب دیده‌ترین کشور است.

موئتی افزود: در بعضی از کشور‌ها در غرب آفریقا و تانزانیا نگرانی‌هایی در مورد افزایش مبتلایان وجود دارد.

مدیر منطقه آفریقا در سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: ما نگران دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی هستیم. حتی در مواقع قرنطینه این خدمات اساسی باید ادامه یابد.

به گفته موئتی، ما روز شنبه روز جهانی مالاریا را گرامی می‌داریم. این دو یادآوری از اهمیت خدمات اساسی بهداشت است.

در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۲۱۳ میلیون مورد ابتلا به مالاریا با ۳۶۰ هزار مرگ ومیر در منطقه آفریقا گزارش شد که منطقه آفریقا ۹۰ درصد از بار جهانی مالاریا را به خود اختصاص داد.

دکتر موئتی اظهار کرد: ما از طریق نمایندگان این نهاد بین المللی برای مشاوره و دفاع از دولت‌ها تلاش می‌کنیم.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه شب در یک کنفرانس خبری گفت که به رغم کاهش آمار‌های مربوط به کرونا در برخی کشورها، آفریقا، آمریکای مرکزی و جنوبی و همچنین اروپای شرقی شاهد روند افزایشی ابتلا به این ویروس هستیم.

وی همچنین هشدار داد که بسیاری از کشور‌ها هنوز در مراحل اولیه همه‌گیری کووید۱۹ هستند و برخی نیز که در اوایل شیوع این ویروس به آن دچار شدند، شاهد بازگشت روند افزایشی شمار مبتلایان هستند.

آدهانوم ادامه داد: اشتباه نکنید، ما هنوز راه بسیاری در پیش داریم. این ویروس زمانی طولانی با ما خواهد بود. تردیدی نیست که در خانه ماندن و دیگر اقدامات فاصله‌گذاری فیزیکی در بسیاری از کشور‌ها در مهار شیوع کرونا موفقیت داشته، اما این ویروس هنوز بسیار خطرناک است.

ویروس کرونا موسوم به کووید-۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۱۸۵ هزار تن جان باختند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان