arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

به طور متوسط روزانه ۲۰۰۰ نفر در آمریکا بر اثر کرونا، جان باخته‌اند / ۴۸ هزار نفر قربانی کرونا

شمارمرگ و میر‌ها بر اثر کرونا در آمریکا یکشنبه به ۴۸۰۰۰ نفر رسید. متوسط مرگ و میر‌ها در این کشور بر اثر این بیماری در ماه آوریل به ۲۰۰۰ نفر در روز رسیده است. در روز چهارشنبه در این کشور ۳ هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند که بیشترین رقم در پنج روز گذشته بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

متوسط مرگ و میر بر اثر بیماری کووید-۱۹ در آمریکا به ۲۰۰۰ نفر در روز رسیده است.

خبرگزاری رویترز گفته بر اساس شمارشی که انجام داده تا به امروز ۴۸۰۰۰ نفر بر اثر این بیماری در آمریکا جان باخته‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» اینک پیش بینی می‌شود شمار فوتی‌های آمریکا تا ۲ روز آینده به بیش از ۵۰ هزار نفر برسد. بر اساس تازه‌ترین آمار تا پنجشنبه شب به وقت تهران، ۸۵۶۹۷۹ هزار تن در ایالات متحده به کرونا مبتلا شده اند.

در روز چهارشنبه در این کشور ۳ هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند که بیشترین رقم در پنج روز گذشته بود. در این کشور مقامات بخش پزشکی کماکان از کمبود اقلام بهداشتی و پزشکی به ویژه لوازم لازم برای آزمایش ویروس کرونا خبر می‌دهند.

به دنبال مواجهه آمریکا با بحران کمبود تجهیزات پزشکی در پی شیوع کرونا، ایالت نیویورک با صدور دستورالعملی جدید به کارکنان بخش اورژانس اعلام کرد از این پس نیازی نیست خود را برای احیای بیماران ایست قلبی به زحمت بیندازند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌پست» در این خصوص گزارش کرد، طبق دستورالعمل‌های قبلی، پزشکان می‌بایست تا حدود ۲۰ دقیقه برای احیای بیمارانی تلاش کنند که دچار ایست قلبی شده‌اند، اما با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کرونا و کمبود فضای بیمارستان‌ها، دستورالعمل جدید به کادر درمان و پزشکی نیویورک تأکید کرده، نیازی به احیای بیمارانی با مشکل ایست قلبی نیست.

وبگاه مرجع «ولدو میتر» کماکان آمریکا را در فهرست پرشمارترین مبتلایان و کشته شدگان ناشی از ویروس کرونا قرار داده است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱۷۵۰۰ مبتلای جدید به کرونا در ایالات متحده مشاهده شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان