arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

اقامه نماز در مسجد النبی در میان تدابیر بهداشتی

نخستین نماز تراویح ویژه ماه مبارک رمضان پنجشنبه شب در مسجد النبی (ص) در شهر مدینه منوره در میان تدابیر پیشگیرانه بهداشتی برای مبارزه با ویروس کرونا برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی «واس»، به دنبال موافقت «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی با برگزاری نماز تراویح و خلاصه کردن آن در ۱۰ رکعت، نماز مزبور شب گذشته به عنوان اولین شب ماه رمضان برگزار شد.

اداره کل امور مسجد النبی با هماهنگی نهادهای ذیربط تمامی تدابیر لازم بازدارنده جهت پیشگیری از گسترش کووید – ۱۹ را اتخاذ کرده است و اقدام به ضد عفونی کردن تمامی نقاط این مسجد کرده است و در همین رابطه تب افراد در هنگام ورود به مسجد النبی سنجیده می شود.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده در منطقه خاورمیانه عربستان پس از فلسطین اشغالی با ۱۳ هزار و ۹۳۰ مبتلا و ۱۲۱ متوفی و یک هزار و ۹۲۵ بهبود یافته در صدر کشورهای درگیر ویروس کرونا قرار دارد.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان