arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

دیپلمات روس: واشنگتن هنوز واقعیت‌های کرونا را درک نکرده است

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، گفت که برنامه واشنگتن برای در اختیار گرفتن سهم بازار روسیه در زمینه فناوری‌های هسته‌ای عجیب بوده و نشان می‌دهد که آمریکا هنوز از واقعیت‌های جدیدی که ویروس کرونا ایجاد کرده مطلع نیست. برای آمریکا رقابت با روسیه در زمینه انرژی هسته‌ای سخت خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، گفت که برنامه واشنگتن برای در اختیار گرفتن سهم بازار روسیه در زمینه فناوری‌های هسته‌ای عجیب بوده و نشان می‌دهد که آمریکا هنوز از واقعیت‌های جدیدی که ویروس کرونا ایجاد کرده مطلع نیست.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این دیپلمات روس در ادامه گفت: «از دیدگاه سیاسی، بیان چنین موضوعاتی دست کم عجیب به نظر می‌رسد و نشان می‌دهد که نمایندگان بخش انرژی آمریکا هنوز واقعیت جدید پدیدار شده در سایه شیوع ویروس کرونا را درک نکرده و معتقدم که به جای رقابت شدید باید خواستار همکاری باشند.»

اولیانوف همچنین گفت: معتقدم که برای آمریکا رقابت با روسیه در زمینه انرژی هسته‌ای سخت خواهد بود.

وزارت انرژی آمریکا چند روز پیش راهبرد جدید خود را منتشر کرده که طی آن مدعی شده یکی از اصلی‌ترین وظایفش اخراج روسیه و چین از بازار‌های بین‌المللی انرژی و فناوری هسته‌ای است.

همچنین، واشنگتن از قصد خود برای ایجاد مانع در همکاری مسکو و پکن با کشور‌های شرق اروپا و آفریقایی در این زمینه خبر داده است.

چین نیز به راهبرد جدید آمریکا در زمینه بازار بین‌المللی انرژی هسته‌ای واکنش نشان داده است.

«جنگ شائونگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه در همین زمینه گفت که آمریکا تلاش می‌کند تا از همکاری بین‌المللی در زمینه انرژی هسته‌ای به عنوان ابزاری ژئوپلتیکی استفاده کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان