arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

گوگل کروم را همین الان آپدیت کنید! / کشف یک آسیب‌پذیری خطرناک در مرورگر اینترنتی گوگل

گوگل به تازگی از بروز و کشف یک آسیب‌پذیری خطرناک در مرورگر اینترنتی گوگل کروم خبر داده و به کاربران هشدار داده که هر چه زودتر آن را به روزرسانی کنند تا بدین ترتیب دست هکر‌ها و مهاجمان سایبری را برای نفوذ به اطلاعات شخصی آن‌ها قطع کرده و بدین ترتیب امنیت سایبری دستگاه خود را بالا ببرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت گوگل به عنوان توسعه دهنده مرورگر اینترنتی گوگل کروم، به تازگی از کشف یک حفره امنیتی و آسیب پذیری جدید و خطرناک در این مرورگر خبر داده و در جدیدترین بیانیه خود از کاربران درخواست کرده که بلافاصله این مرورگر را آپدیت و به روز رسانی کنند.

هفته پیش بود که گوگل آپدیت جدید مرورگر کروم را برای عموم کاربران منتشر کرد که طبق اعلام رسمی این شرکت، این به‌روزرسانی به منظور برطرف کردن یک نوع نقص امنیتی در این مرورگر توسعه داده شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

بر اساس گزارش وب سایت laptopmag، گوگل به هنگام انتشار این به‌روزرسانی جدید به منظور جلوگیری از سوءاستفاده هکر‌ها از بیان جزئیات و اطلاعات بیشتر و کامل‌تر در خصوص آسیب پذیری جدید مرورگر کروم خودداری کرده بود و تنها اعلام کرد که این حفره امنیتی از نوع Use-After-Free است.

حالا کارشناسان فعال در شرکت گوگل با انتشار گزارشی جدید به بیان جزئیات مربوط به نقص امنیتی مرورگر گوگل کروم پرداخته اند که به هکر‌ها اجازه می‌داده تا با انجام برخی کار‌ها دیالوگ‌های بررسی موارد امنیتی کروم را دور بزند. به عبارت دیگر زمانی که کاربران وارد وب‌سایت‌های می‌شوند که ممکن است امنیت بالایی نداشته باشند، این مرورگر از آن‌ها با پرسش سوال «آیا مطمئن هستید» و برخی دیگر از بررسی‌های امنیتی سعی دارد از کاربر بخواهد که توجه بیشتری در خصوص مراجعه و ورود به آن سایت مربوطه داشته باشند. وجود این نقص امنیتی موجب می‌شود که کاربر بدون انتخاب و کلیک بر روی گزینه‌های موردنظر، وارد سایت شود و در معرض خطر هک و نفوذ هکر‌ها قرار بگیرد.

این کارشناسان از تمامی کاربرانی که از مرورگر کروم برای جستجو‌های اینترنتی خود استفاده می‌کنند، درخواست کرده اند که هرچه زودتر این مرورگر را آپدیت و به روز رسانی کنند تا بدین ترتیب دست هکر‌ها و مهاجمان سایبری را برای نفوذ به اطلاعات شخصی آن‌ها قطع کرده و بدین ترتیب امنیت سایبری دستگاه خود را بالا ببرند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان