arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

نانسی پلوسی: باید مانع تعویق انتخابات آمریکا شویم / نباید اجازه دهیم ترامپ دموکراسی ما را تضعیف کند

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که دموکرات‌ها باید اطمینان حاصل کنند که دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور انتخابات ماه نوامبر را به تعویق نمی‌اندازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلوسی جمعه شب در مصاحبه با شبکه ام. اس. ان. بی. سی درباره احتمال بازگشت کرونا و تعویق انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) گفت: می‌دانم که این خطر (شیوع دوباره کرونا) وجود دارد و مردم نگران هستند، اما ما باید انتخابات را برگزار کنیم و این کار را خواهیم کرد.

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجشنبه شب گفت که ترامپ تلاش می‌کند انتخابات را به تعویق اندازد و در آن صورت روسیه دوباره در انتخابات دخالت خواهد کرد.

پلوسی در همین رابطه و در ادامه انتقاد‌ها از ترامپ گفت: او کار‌های زیادی برای تضعیف آمریکا انجام داده است، اما نباید اجازه دهیم که دموکراسی ما را تضعیف کند.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا ابراز امیدواری کرد که بعضی از جمهوریخواهان نیز با اقدام احتمالی ترامپ برای تعویق انتخابات مخالفت کنند.

«تیم مورتاف» مدیر ارتباطات ستاد انتخاباتی ترامپ احتمال تعویق انتخابات را رد کرده و درباره اظهارات بایدن گفت که این سخنان «تئوری توطئه یک نامزد شکست خورده است که از واقعیت جدا افتاده است.»

تارنمای هیل نوشت که ترامپ نمی‌تواند به طور یکجانبه زمان انتخابات را تغییر دهد و هر گونه تغییری باید به تایید کنگره برسد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان