arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

وزیر دفاع کره جنوبی: کره شمالی اقدامات نظامی‌اش را به طور «غیرمعمول» افزایش داده

وزیر دفاع کره جنوبی تاکید کرد، کره شمالی در انجام عملیات‌های پروازی و اقدامات نظامی خود "افزایش غیرمعمولی" نشان داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع کره جنوبی تاکید کرد، کره شمالی در انجام عملیات‌های پروازی و اقدامات نظامی خود "افزایش غیرمعمولی" نشان داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این اظهارات جئونگ کیئونگ-دو، وزیر دفاع کره جنوبی جمعه در مراسم آغاز به کار افسران پزشکی و داوطلب مطرح شد و او خاطرنشان کرد که کره شمالی تمرکز خودش را بر توسعه سلاح‌هایش قرار داده است، در حالی که نسبت به پیشنهادات برای مذاکرات پاسخ نمی‌دهد.

این مقام نظامی ارشد کره جنوبی تاکید کرد: کره شمالی با افزایش غیرمعمول در فعالیت‌های بازرسی برای آمادگی رزمی خود، بیشتر هم واحد توپخانه‌اش و در عملیاتهای پرواز هواپیماهای نیروی هوایی خود، تنش‌های نظامی را افزایش داده است.

این کشور کمونیست، در کنار مانورهای توپخانه‌ای کوچک، پنج آزمایش تسلیحاتی مهم در سال جاری میلادی انجام داده است. تازه‌ترین مورد چند روز پیش رخ داد و کره شمالی آنچه گمان می‌رود موشکهای کروز سطح به کشتی باشد، از ساحل شرقی خودش شلیک کرد. در همان روز کره شمالی همچنین جنگنده‌های مختلف از سوخو و هواپیماهای مدل میگ را بر فراز شهر ساحلی وونسان در شرق کشورش به پرواز درآورد و همچنین چندین موشک هوا به زمین به سمت دریای شرقی شلیک کرد.

پیش از این یک مقام از ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد، فعالیتهای شناسایی کره شمالی در آسمانهای نزدیک به خط علامتگذاری سئول با چین بر فراز دریای زرد افزایش یافته است؛ این مقام همچنین گفت نقاطی از حریم دریایی و هوایی بر فراز این آبها به وضوح برای پیونگ‌یانگ یا پکن اعلام نشده است.

نظرات بینندگان